Billig trådløs router
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-10-11 13:08

Da jeg får fiber om et halvt år, vil jeg ikke smide mange penge ud nu.
Jeg skal bare bruge den billigste anvendelige trådløse router.

Jeg har:

1 iMac
1 Windows PC
1 Bærbar med Windows
1 Squeezebox Touch
1 Airport Express

Computerne giver sig selv, de skal være i LAN.

Squeezeboxen skal kunne fjernbetjenes med en iPod.

Til den pris gider jeg ikke at købe brugt i Den Blå:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=tr%c3%a5dl%c3%b8s+router&sp=all&pid=4313470

- men kan den bruges? Skal jeg ofre en 50'er mere og til hvilken i givet
fald?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 17-10-11 13:59

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:
> [...]
>
> - men kan den bruges? Skal jeg ofre en 50'er mere og til hvilken i givet fald?

øh, jeg klarer mig fint med min Airport Express
--
Steen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-10-11 14:04

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> øh, jeg klarer mig fint med min Airport Express

Sidder alle dine klienter på det trådløse? Jeg tror, at Kurt har brug
for en router med WLAN, eksternt interface mod ADSL modemet (alternativt
en router med indbygget modem), samt et interface mod en switch med de
kablede klienter.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-10-11 15:35

Den 17/10/11 15.03, Thomas Bjorn Andersen skrev:

> [...]
> for en router med WLAN, eksternt interface mod ADSL modemet (alternativt
> en router med indbygget modem), samt et interface mod en switch med de

Uuuuha, nu er det jeg ikke kan følge med. WLAN og benløse klienter er
volapyk for mig.

Jeg har (indtil jeg får fiber) æterbåren internet, der kommer ind via et
kabel. Det kabel går hen til en lille boks der, ud over strøm-ind har et
stik ud, som går ind i det første af 5 stik i en anden boks.

Fra stik 2 i den anden boks går der et kabel til Airporten og fra stik 3
et kabel til Windows-PC'en, som ikke har trådløst kort.

Squeezeboxen kører trådløst via Airporten., hvilket den bærbare jo osse
må ku ku, men jeg har aldrig prøvet det. Det er bare et ønske, men ikke
vigtigt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 17-10-11 17:22

> [...]

> Squeezeboxen kører trådløst via Airporten., hvilket den bærbare jo osse
> må ku ku, men jeg har aldrig prøvet det. Det er bare et ønske, men ikke

Det er da komplet underordnet om du har internet via kabel-tv, TDC,
Telia eller via en fiber - du skal under alle omstændigheder bruge en
kvalitets router, som du nemt kan styre.

Da du nu er blevet Mac bruger hvorfor køber du så ikke en TimeCapsule
samt et par Apple TV og eventuelt nogle AirPort Express baser, så du kan
då hele gøjemøjet op at køre?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-11 17:26

> [...]
>
> Da du nu er blevet Mac bruger hvorfor køber du så ikke en TimeCapsule
> samt et par Apple TV og eventuelt nogle AirPort Express baser, så du kan

Enig ... der er masser af billige crap trådløse routere, men den tid man
bruger på at læse sig igennem Engirsh manualer og kaste med ting fordi
det ikke virker, kan man spare ved at købe f.eks. en Airport Extreme /
TimeCapsule ..

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-10-11 04:16

Den 17/10/11 18.22, Jesper Haaber Gylling skrev:

> [...]
>
> Da du nu er blevet Mac bruger hvorfor køber du så ikke en TimeCapsule
> samt et par Apple TV og eventuelt nogle AirPort Express baser, så du kan

Dt er /kun/ et sprøgsmå om penge
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 07:30

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Dt er /kun/ et sprøgsmå om penge

tid er penge ...

/thomas

Fra : Steen

Dato : 17-10-11 17:04

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Sidder alle dine klienter på det trådløse?

Kun tre Macs, en PC, en iPad, en iPhone, en iPod og to andre smartphones
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 15:48

Hej Kurt,

> Jeg skal bare bruge den billigste anvendelige trådløse router.

Hvis dit eneste kriterie er at du skal have den billigste trådløse
router, så kan du sagtens købe den billigste på edbpriser, ja.

Du har ikke i øvrigt nævnt noget omkring dine krav til routeren, så det
er svært at sige andet.

Hvis man skal forstå dit spørgsmål sådan, at du vil vide om en iMac kan
snakke med en "billig trådløs router", så er svaret ja, det kan den godt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-10-11 16:25

Den 17/10/11 16.48, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej Kurt,

Hej Jens Kristian

> [...]
> router, så kan du sagtens købe den billigste på edbpriser, ja.
>
> Du har ikke i øvrigt nævnt noget omkring dine krav til routeren, så det

Krav? Den må for min skyld være i en blikkasse med grøn hammerlak, hvis
det er det du mener? Nej, det er det nok ikke, men hvad det så er, har
jeg ikke forstand og fantasi til at forestille mig.

Det er jo nok noget med hastigheden? Jamen jeg har max. 5 Mbit op/ned på
internetforbindelsen og er såmænd tilfreds, når bare jeg kan koble mig
på og flytte filer fra een computer til en anden, samt at høre musik på
Squeezen.

Beklager, men ellers ved jeg ikke hvad jeg skal svare.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-11 17:29

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Da jeg får fiber om et halvt år, vil jeg ikke smide mange penge ud
> nu. Jeg skal bare bruge den billigste anvendelige trådløse router.

> [...]

Køb en Time Capsule. Det giver dig Time Machine plus gigabit ethernet.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-10-11 18:28

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111017 <nospam0002+20111017@gmail.com> wrote:

> Køb en Time Capsule. Det giver dig Time Machine plus gigabit ethernet.

Enig. Jeg har gjort det samme.
Gigabit ethernet kan rigtig mærkes, når der skal flyttes nogle store filer.

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-10-11 09:02

> Dt er /kun/ et sprøgsmå om penge

En TimeCapsule tjener sig ind i blod, sved og tårer den dag du af en
eller anden grund skal skifte harddisk eller maskine.

Du bruger Time Machine med løs USB disk i dag?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-10-11 09:36

Den 18/10/11 10.01, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111018 skrev:

> En TimeCapsule tjener sig ind i blod, sved og tårer den dag du af en
> eller anden grund skal skifte harddisk eller maskine.
>
> Du bruger Time Machine med løs USB disk i dag?

Yep.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Steen

Dato : 18-10-11 11:13

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Yep.

Samme her. Men når min Airport Express engang skal skiftes bliver afløseren
en Time Capsule
--
Steen