gmail kalendre på Ipad, kun en vises ??
Fra : jagge

Dato : 16-10-11 14:39

Hej

Jeg slås med kalendre efter Icloud opdatering og har besluttet at droppe
Icloud da jeg finder det uoverskueligt. Jeg vil bruge gmail kalendre som
udgangspunkt da det er langt mere transperant i mine øjne.

MEN jeg har den udfordring at en Gmail kalender som har mange kalender
kategorier ikke vises korrekt på Ipad'en. Når jeg abonnerer på den på
min macbook så vises alle de individuelle kalendre i gmailen korrekt.
Når jeg abonerer på samme konto på min Ipad er det kun en der
vises...... Hvorfor ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-11 15:24

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> min macbook så vises alle de individuelle kalendre i gmailen korrekt.
> Når jeg abonerer på samme konto på min Ipad er det kun en der

Hvordan har du sat google calendars op på telefonen ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-10-11 20:17

> Hvordan har du sat google calendars op på telefonen ?
>
> /thomas

jeg har gjort det samme på Ipad og Iphone. Jeg tilføjer kontoen via
indstillinger som alle andre mailkonti. Så aktiverer jeg "kalender"
punktet for den givne gmail konto og lader være med at chekce mails etc.

Der sker det samme igen, kun en af de mange kalendre jeg har på den
givne gmail konto kommer over. Jeg har googlet og set at der er noget
med google sync som burde installeres/aktiveres men når jeg finder den
pågældende side hos google får jeg at vide at den IOS safari ikke
understøttes så det kan ikke aktiveres.

Det er nok derfor jeg indtil videre har gjort det lidt fjollede at få
gmail kalendrene over på Ipad/Iphone ved at hente dem på macbook og så
synce dem over via kabel. Det var jo det jeg gerne vil ud af og derfor
prøvede jeg Icloud uden helt at have forstået at det naturligvis ikke
funger for google kalendre og så startede nedturen.

Når jeg har oprettet gmail kontoen på macbooken er der jo ingen
problemer, eller underkalendrene for de givne gmail konti kommer med
over.... suk.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-11 21:16

> [...]
>
> Når jeg har oprettet gmail kontoen på macbooken er der jo ingen
> problemer, eller underkalendrene for de givne gmail konti kommer med

En hurtigt test antyder at Google ikke presenterer andet end din primære
kalender når du tilgår den via iPhone (jeg har sat den op som en
exchange activesync)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 08:40

> En hurtigt test antyder at Google ikke presenterer andet end din primære
> kalender når du tilgår den via iPhone (jeg har sat den op som en
> exchange activesync)

Ok takker det er nok også det jeg er kommet frem til. Meget underligt
men så bliver jeg nødt til at fortsætte det rod der er med at synce med
kabel, da icloud fucker blanding af gmail og mac kalender op for mig.

MVH

Jakob

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-10-11 21:32

On 16/10/11 21.17, jagge wrote:

> [...]
>
> Når jeg har oprettet gmail kontoen på macbooken er der jo ingen
> problemer, eller underkalendrene for de givne gmail konti kommer med

Hej Jakob,

gå til http://m.google.com/sync (du skal muligvis vælge US/UK sprog for
at det virker). Her kan du vælge at dine andre kalendre skal synces til
din iPhone / iPad.

Det er en omvej, men det virker.

(læs evt. her:
http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Mobile/thread?tid=014969992703dad3&hl=en)

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-10-11 21:36

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
>
> gå til http://m.google.com/sync (du skal muligvis vælge US/UK sprog for
> at det virker). Her kan du vælge at dine andre kalendre skal synces til

Det kan godt være Apple ikke rammer 100% mht. "CLOUD!" ... men Google er
ikke meget bedre når de ikke dokumenter deres ting ordenligt ...

/thomas

Fra : Jonas Jalling

Dato : 16-10-11 22:28

On 16/10/11 22.36, Thomas von Hassel wrote:

> Det kan godt være Apple ikke rammer 100% mht. "CLOUD!" ... men Google er
> ikke meget bedre når de ikke dokumenter deres ting ordenligt ...
>
> /thomas

Enig - men det er jo Google i en nøddeskal.

Mvh Jonas

Fra : J.K.Arning

Dato : 17-10-11 07:39

On 2011-10-16 20:36:26 +0000, Thomas von Hassel said:

> Det kan godt være Apple ikke rammer 100% mht. "CLOUD!" ... men Google er
> ikke meget bedre når de ikke dokumenter deres ting ordenligt ...

Google har sjovt nok aldrig været gode til at dokumentere deres
funktioner, det er ikke fordi dokumentationen ikke er der, den er bare
ikke kædet logisk sammen og derfor skal man tit lede efter den.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-10-11 08:46

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> Google har sjovt nok aldrig været gode til at dokumentere deres
> funktioner, det er ikke fordi dokumentationen ikke er der, den er bare
> ikke kædet logisk sammen og derfor skal man tit lede efter den.

Det er vel naturligt nok for en søgemaskine ,-)

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 08:40

> Det er vel naturligt nok for en søgemaskine ,-)

Booom :0)

Jakob

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 08:40

> (læs evt. her:
> http://www.google.com/support/forum/p/Google%20Mobile/thread?tid=014969992
> 703dad3&hl=en)
>
> Mvh Jonas

Ha det har jeg prøvet 5 gange uden held. MEN det kan da være det er det
med sprogvalg der gør forskellen det er godt nok tåbeligt men hvis det
virker bliver jeg GLAD og kører gmail kalendre og dropper Icloud.

Takker

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 09:16

> [...]
Det
>er en omvej, men det virker. > > (læs evt. her: >

Det her er en af de tilfælde hvor et IT system får mig til at føle som
en idiot. Jeg er bestemt ikke uvant med IT systemer men det her giver
ingen mening for mig.

Jeg har nu adskillige gange været inde på m.google.com/sync på ipad,
skiftet sprog etc.

Efter jeg har valgt sprog kommer jeg til en anden side end tidligere men
stadig er der ingen valgmuligheder. JEg kan klikke på en kort
beskrivelse (how to setup google on our ipad) der ikke forklarer noget
overhovedet omkring hvordan det her sættes op. Her får jeg blot at vide
at jeg skal gå til m.google.com/sync på min computer (går ud fra at de
mener desktop maskine) lave backup af data og opsætte google sync.....
Det giver INGEN mening jeg kører i ring.

Jeg har nu googlet det en del, kigget i support forum kan ikke få det
til at give mening.

Har nogen fået det til at virke ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 09:27

> [...]
> skiftet sprog etc.
>
> Efter jeg har valgt sprog kommer jeg til en anden side end tidligere men

hvis du vælge US English, skulle du gerne få en "Sign in with your
Google Account" knap ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 09:47

> hvis du vælge US English, skulle du gerne få en "Sign in with your
> Google Account" knap ?

Pyh det får jeg nu MEN derefter får jeg en skærm hvor der øverst står
"google sync" i en blå overskrift. Nedenunder er der et grafikelement
for google sync for your Ipad.

Så står der nogle linier til venstre omkring hvad der er muligt, sync af
mail, kalender, push etc 4 linier reklamer ialt.

I midten er der et link med titlen " how to setup google sync on Ipad"
det fører mig bare til en beskrivelse af at jeg skal lave en backup og
foriøvrigt gå ind på den side "m.google.com/sync" jeg lige kommer
fra.....

Nederst på foregående side kan jeg så logge ud af min gmail konto og der
er et link til google mobil.

INGEN links til noget der har med setup, valgmuligheder eller andet at
gøre. Intet. Det giver ingen mening.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 11:48

> [...]
> er et link til google mobil.
>
> INGEN links til noget der har med setup, valgmuligheder eller andet at

Nej, det kræver at du sætter din iPhone op til at forbinde til Google
som en Exchange ActiveSync konto .. derefter vil din enhed dukke op der
hvor du er nu og du kan sætte diverse indstillinger .

/thomas