MS Windows
briani 27239
Deaktivere en opdatering
Fra : J. Stenbak

Dato : 16-10-11 12:24

Hej
Jeg har en pc med en GeForce 8400GS og min pc kører fint, hvis jeg bruger
standarddriveren i Windows, men Windows foreslår altid en nyere opdatering
af driveren Nvidia GeForce 8400GS.

Hvordan kan jeg deaktivere lige netop denne opdatering, så min pc kan
forblive stabil?

(Windows Vista)

Fra : Ole C

Dato : 16-10-11 14:10

J. Stenbak skrev blandt andet:

> [...]
> nyere opdatering af driveren Nvidia GeForce 8400GS.
>
> Hvordan kan jeg deaktivere lige netop denne opdatering, så min pc kan

Det burde jo ellers være en fordel med en opdateret driver.....men hvis du
vil være fri, så åbn Windows Update manuelt.
Du bør se en liste over de opdateringer der tilbydes, men kan i venstre side
skjule opdateringerne enkeltvis under et punkt der vist nok hedder "Gennemse
opdateringer".

--
vh
Ole C

Fra : J. Stenbak

Dato : 17-10-11 09:50

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Du bør se en liste over de opdateringer der tilbydes, men kan i venstre
> side skjule opdateringerne enkeltvis under et punkt der vist nok hedder

Jo selvfølgelig vil det være en fordel at opdatere med de nyeste drivere -
som regel. Blot ikke her. PC-en vil simpelthen ikke boot færdigt.

Jeg kan ikke deaktivere driveren til Nvidia 8400GS ved hjælp af din
vejledning - HJÆLP!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-10-11 09:59

On Mon, 17 Oct 2011 10:49:52 +0200, "J. Stenbak"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Jeg kan ikke deaktivere driveren til Nvidia 8400GS ved hjælp af din
>vejledning - HJÆLP!

Har du prøvet at starte "Windows Update" ?
Vent.

Vælg "Brugerdefineret".
Vent lidt mere.

Under "Hardware" ligger den ventende driver nok ?

Klik på plus-tegnet ud for driveren og kryds af i "Vis ikke denne
opdatering igen".

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-11 10:10

Start op i fejlsikret tilstand og fjern driveren. Genstart.
Gå derefter ind på http://nvidia.com/ og hent den nyeste driver der, i
stedet. Windows update vil så ikke længere tilbyde dig den version der
ligger der.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : J. Stenbak

Dato : 17-10-11 11:16

Nu har jeg så prøvet at hente - flere gange - driveren til GeForce 7300 GS
og GeForce 8400 GS, men jeg får denne besked når jeg prøver at installere
driveren:

http://stenbak.dk/images/8400.jpg

Hvad kan det skyldes?

Fra : Mcwm

Dato : 17-10-11 13:40

Den 17-10-2011 12:15, J. Stenbak skrev:
> Hvad kan det skyldes?
Muligvis at du enten har hentet en driver til 64-bit og faktisk har et
32-bit OS eller at du henter til det gale OS.

Desuden, kan det være en mulighed, at du forsøger at installere på en
begrænset konto på din PC. Mulighederne er mange og oplysningerne fra
dig få

Venligst
Mcwm

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-10-11 14:53

Har du gjort hvad der blev foreslået? Altså gå ind under Support delen
hos Nvidia. Måske dette fra deres FAQ kan hjælpe dig:
Guide on how to install the NVIDIA Display Driver under Windows
7/Windows Vista
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2900/session/L3RpbWUvMTMxODg1OTMxNi9zaWQvV1kzZVBOR2s%3D

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 17 Oct 2011 12:15:46 +0200, "J. Stenbak"

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 08:22

Jo - jeg har gjort som bliver beskrevet, men alligevel vil min pc ikke
boote - det vil sige at den går i stå efter at jeg har lavet opdateringen.

"Sjovt nok" - så gør den det med 2 forskellige grafikkort!

Hjælp!

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 11:21

Nu troede jeg at jeg havde fået det til at virke, men nu får jeg ofte/tit
denne fejl:

http://stenbak.dk/images/skaerm.jpg

Det gælder begge grafikkort - øv!

Hjælp!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-10-11 11:59

On Tue, 18 Oct 2011 12:20:35 +0200, "J. Stenbak"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Nu troede jeg at jeg havde fået det til at virke, men nu får jeg ofte/tit
> [...]
Har du overvejet at tage din harddisk ud og monterer en anden harddisk
og så installerer dit OS forfra og derefter installerer de nyeste
drivere ?
Alt sammen kun for at se om de drivere du nu har fat i virker, eller
om det er din hardware der er defekt eller bare ikke spiller sammen
med dine drivere.

/Hans

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-11 12:24

Læs dette:
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=65161

Check først din PSU hvis den er under 400W er det på tide at
opgradere.

Bor du i København har Brinck en på 600W til omkring 500kr.
Her er en på 550W:
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H24604

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : J. Stenbak

Dato : 18-10-11 12:46

Kortet har jo virket til længe i denne pc og med samme psu.

PC-en er i øvrigt en:

MEDION PC MD 8824 A-DK

med Windows Vista.