EFI
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 16-10-11 07:08

Kan man opgradere EFI på en MacBook Pro fra Marts 2007?

Den vil nemlig lige pludseligt ikke køre Lion.

Og hvordan gør man i givet fald?

H.

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-11 10:04

Den 16/10/11 08.07, Henrik skrev:
> Kan man opgradere EFI på en MacBook Pro fra Marts 2007?
>
> Den vil nemlig lige pludseligt ikke køre Lion.
>
> Og hvordan gør man i givet fald?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Har du checket systemkravene til Lion? Core2Duo og 2G Ram.

Når den er installeret så er der et hack på denne side:
http://osxdaily.com/2011/04/08/hack-mac-os-x-lion-for-core-duo-core-solo-mac/

Ellers anbefaler dem der har prøvet det at man skifter dele i Mac'en til
den får specifikationerne.

MvH
Jens

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 16-10-11 16:50

Henrik wrote:
> Kan man opgradere EFI på en MacBook Pro fra Marts 2007?
>
> Den vil nemlig lige pludseligt ikke køre Lion.
>
> Og hvordan gør man i givet fald?

Alle Intel baserede Mac med Core2Duo processorer kan køre Lion, og din
MBP er med Core2Duo.

Normalt vil du få besked via Software Update, når/hvis der er nyt
firmware (EFI+SMC) til maskinen. Såvidt jeg kan se på Apples websider,
er der ikke kommet noget siden den, der kom sammen med 10.5.x.

Men jeg sidder og får en mistanke om, at der kan være noget galt med din
harddisk. - Går ud fra, du har installeret OS X som primær startkilde og
derefter via BootCamp lavet en partition til Windows 7? - I det tilfælde
vil OS X partitionen ligge først på harddisken, så OS X bruger diskens
startblokke som grundstruktur.

Hvis der er fejl i diskens første blokke i formatteringsstrukturen, er
det ikke altid, Diskværktøj kan finde og reparere dem.

Har du Alsoft DiskWarrior 4.2/4.3? - så prøv at starte op fra den og kør
et check, og hvis den viser fejl, så kør en erstatning af directoriet
med DW. Hvis DW fejler eller giver besked om, at den ikke kan erstatte
nuværende directory, er jeg næsten sikker på, der er noget galt med
harddisken.

Hvis du ikke har DW, kan du prøve at køre en Apple Hardware Test (AHT).
Den skulle gerne følge med som selvstændig disk eller ligge på system
DVD'en. Kør den og se, hvad den siger...

Følg denne vejledning:
http://support.apple.com/kb/HT1509

mvh. Erik Richard