Kan ikke fange uønsket post på ny bærbar.
Fra : Erik Greve

Dato : 15-10-11 20:38

Min gamle stationære bruger Windows7 -32 bit; min nye bærbare bruger windows
7 64 bit.
Begge Windows Home Premium.
Begge maskiner kører Windows Live Mail 2011.

På den gamle 32 bit er der en mappe, der hedder 'Uønsket post' - her fanges
en stor del af
de mails, der er uønskede.
På den nye 64 bit mangler denne mappe, den kan selvfølgelig oprettes, men
dermed fanger den jo
ikke uønsket post.

Hvordan får jeg en mappe på den nye, der kan opsamle den uønskede post på
samme måde
som den gamle gør det ?
Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-10-11 03:49

Sat, 15 Oct 2011 21:37:50 +0200, skrev "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk>
:

> [...]
>ikke uønsket post.
>
>Hvordan får jeg en mappe på den nye, der kan opsamle den uønskede post på

Du har formentlig et anti-spam program installeret på den gamle som
ikke findes på den nye

Hilsen Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-10-11 08:35

Lars E. P. formulerede søndag:
> Du har formentlig et anti-spam program installeret på den gamle som
> ikke findes på den nye

Eller et andet mail-program, der sørger for det - f.x. laver Outlook
den nævnte mappe.

Jan

Fra : Ole C

Dato : 16-10-11 09:46

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Eller et andet mail-program, der sørger for det - f.x. laver Outlook
> den nævnte mappe.

Men næppe i Windows Live Mail, som spørgsmålet går på....

--
vh
Ole C

Fra : Erik Greve

Dato : 16-10-11 17:26

"Ole C" skrev i meddelelsen news:j7e5jp$ufk$1@dont-email.me...

> [...]

> den nævnte mappe.

Men næppe i Windows Live Mail, som spørgsmålet går på....

Tak for indlæg - jeg prøver at undersøge, om jeg mangler
et antispam-program i den nye.
Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-10-11 19:46

Ole C har bragt dette til verden:
> Men næppe i Windows Live Mail, som spørgsmålet går på....

Ingen anelse - jeg har kun prøvet det meget kortvarigt, men kunne ikke
lide det, så det røg hurtigt ud igen

Jan

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-11 16:55

Den 16-10-2011 20:45, Jan Vestergaard skrev:
> Ole C har bragt dette til verden:
>
> Ingen anelse - jeg har kun prøvet det meget kortvarigt, men kunne ikke lide det, så det røg hurtigt ud igen
>
> Jan

Samme her. Jeg er også røget tilbage til Thunderbird - der evt. kan suppleres med
Cloudmark DesktopOne http://www.cloudmarkdesktop.com/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-10-11 11:36

Martin Ploug forklarede den 17-10-2011:
> Samme her. Jeg er også røget tilbage til Thunderbird - der evt. kan

Thunderbird er jeg heller ikke vild med.

Til mail bruger jeg Outlook 2003.

Til news bruger jeg OE OE på mine computere med XP og Messnews på dem
med Win7.

Jan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-10-11 23:01

Jan Vestergaard skrev:

> Eller et andet mail-program, der sørger for det - f.x. laver Outlook den
> nævnte mappe.

Det gjorde Windows Live Mail også. I hvert fald indtil en opdatering
(noget med Live Essentials 2010) udraderede programmets indbyggede
spamfilter for et års tid siden.

Indtil da fungerede dens spamfilter faktisk bedre end Thunderbirds, der
ikke sorterer noget fra til en begyndelse.

--
Philip

Fra : Carl Drud

Dato : 18-10-11 17:40

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> Det gjorde Windows Live Mail også. I hvert fald indtil en opdatering
> (noget med Live Essentials 2010) udraderede programmets indbyggede
> spamfilter for et års tid siden.

En af deres opdateringer har også udraderet muligheden for at få
programmet til indsætte ">" citattegn.

> Indtil da fungerede dens spamfilter faktisk bedre end Thunderbirds,
> der ikke sorterer noget fra til en begyndelse.

TBs spamfilter skal blot "trænes". Efter kort tid fungerer det faktisk
ganske glimrende.

--
Carl

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-10-11 19:54

Carl Drud skrev:

> En af deres opdateringer har også udraderet muligheden for at få
> programmet til indsætte ">" citattegn.

Det forklarer de mange svar i trådene hvor man ikke kan se forskel på
det citerede og personens eget svar.

> TBs spamfilter skal blot "trænes". Efter kort tid fungerer det faktisk
> ganske glimrende.

Det er netop det der irriterer mig. I WLM virkede det med det samme.

--
Philip