MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Formatering af harddisk
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-10-11 10:02

Jeg har en harddisk, der tidligere
er formateret med NTFS. Nu ønsker
jeg at bruge den som ekstern FAT32
USB-disk.

Min Windows 7 tillader imidlertid
kun NTFS formatering eller noget,
der hedder exFAT.

Betyder det, at jeg ikke kan formatere
til FAT32?

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-10-11 10:06

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Betyder det, at jeg ikke kan formatere
>til FAT32?

Nej det betyder at du ikke kan formatere til FAT32 med de indbyggede
værktøjer.

Du må have fat på noget 3.parts værktøj
http://www.ridgecrop.demon.co.uk/index.htm?fat32format.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-10-11 11:07

Jørgen Farum Jensen har bragt dette til os:
> Betyder det, at jeg ikke kan formatere
> til FAT32?

XP og nyere vil kun formattere op til ca 32 gb med FAT32.

Hvis du har en gammel Windows CD liggende f.x. Win 98 eller ME, så kan
du bruge den, hvis du kan se den eksterme disk, når du booter fra
CD'en.

Ellers skal du have fat på et 3. parts produkt.

Det er kun formatteringen at nyere Windows ikke kan - de kan godt bruge
disken, når den først er formatteret.

Jan

Fra : Edmund

Dato : 15-10-11 11:42

Den 15-10-2011 11:02, Jørgen Farum Jensen skrev:

> Betyder det, at jeg ikke kan formatere
> til FAT32?

Partition Manager Free Edition (kræver registrering)
http://www.paragon-software.com/free/

Men måske du i forvejen har et Disk/image/ghost program hvor fat32
formatering(større end 32 GB) er mulig.

--
Mvh Edmund

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-10-11 12:38

Den 15-10-2011 12:42, Edmund skrev:

> Partition Manager Free Edition (kræver registrering)
> http://www.paragon-software.com/free/
>
> Men måske du i forvejen har et Disk/image/ghost program hvor
> fat32 formatering(større end 32 GB) er mulig.

Tak for de gode svar.
Men siden jeg stillede spørgsmålet,
har jeg tænkt hvorfor jeg egentlig
vil reformatere disken. Den skal
kun bruges i forbindelse med Win7
computere....

Så jeg undskylder ulejligheden.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 15-10-11 13:17

Den 15-10-2011 13:37, Jørgen Farum Jensen skrev:
> Den skal
> kun bruges i forbindelse med Win7
> computere..

så er det da gallimatias at vælge fat!

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-11 14:02

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Men siden jeg stillede spørgsmålet,
> har jeg tænkt hvorfor jeg egentlig
> vil reformatere disken. Den skal
> kun bruges i forbindelse med Win7
> computere....

Det kan være rart for dig at få fat i formateringsprogrammet
alligevel. FAT kan læses af næsten alle eksisterende
operativsystemer. Jeg bruger f.eks. Ridgecrops program til at
formatere mine usb-pinde.

--
Bertel