Store oplevelser med Touch og AppleTV2
Fra : Lyrik

Dato : 15-10-11 11:28

Touchen kan fungere som remote for ATV. Jeg kan spille musik fra
Touch'en igennem surround-anlæget. Jeg holder knappen nede på Touchen.
Så dukker en stemmeskærm frem med scrollende kommandoer til Touchen. Jeg
siger :"spil musik!" Straks begynder den at spille sine numre igennem
surroundanlæggets 6 højttalere uden tv er tændt. Den tænder selv for ATV2.
Videoer kan spille fra Touchen på TV.

ATV2 har fået nye menuer. Podcast er dukket op i kategorier med tusinder
af podcasts i fuld skærm. Her til morgen så jeg "De omvendte" sammen med
konen under afsnittet om "religion"

Sælg alt hvad du ejer og køb et ATV2!! Så enkelt er det!))

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-10-11 11:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Sælg alt hvad du ejer og køb et ATV2!! Så enkelt er det!))

Er det nu man skal spørge om den kan afspille BluRay?

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-11 14:58

Den 15/10/11 12.35, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111014 skrev:

> Er det nu man skal spørge om den kan afspille BluRay?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det hedder sig at den "kun" kan spille video op til 1280 x 720. Men jeg
har lige prøvet at servere en 1920 x 1080 for den! Den afspillede fint,
uden problemer.

Jeg startede med 4 megabit/sek. og jeg vil se nærmere på det.
Skiverne-Blu-ray kan den ikke spille, da der ikke er noget drev i.

Podcasts er ordnet i genrer med en overflod af afspilningsmuligheder.
Keynoten fra Apple er med. Den nye CEO på meget slap line. Nogle ville
sige lidt for slap.

Det er lige før den kan erstatte TV-udsendelser. For mange af de
interessanteste er med i podcasts.
Adrian huges med Smagsdommerne, Forbrugermagasinet Kontant. Nicolaj
Sonne med So ein ding og uendelig mange flere.
Under religion er der enormt mange trossamfund. Amerikanske rædsler som
Creflo Dollar og Joyce Meyer, Før Søndagen, og uendelig mange flere.
BÃ¥de katolske og muslimske.
Masser af Mac udsendelser om tips og trick. Dog endnu ikke under
religion!

MvH
Jens

Fra : jagge

Dato : 16-10-11 14:44

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det hedder sig at den "kun" kan spille video op til 1280 x 720. Men jeg
> har lige prøvet at servere en 1920 x 1080 for den! Den afspillede fint,
> uden problemer.

Øhhh men det er vel så skaleret til 720p ? Og så er det jo ikke at
afspille 1080p

> Det er lige før den kan erstatte TV-udsendelser. For mange af de
> interessanteste er med i podcasts.

Jeg må sige den største problem her er at DR lægger deres udsendelser ud
i en meget ringe kvalitet. Men princippet er fedt.

MVH

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-11 01:08

Den 16/10/11 15.43, jagge skrev:

> Øhhh men det er vel så skaleret til 720p ? Og så er det jo ikke at
> afspille 1080p
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er så svært at modbevise den slags påstande, fordi Apple TV2 ikke
har nogen info omkring filmen.
Hvor har du din påstand fra? Hvis du bare sidder og fantaserer så stop
lige med det!
Den spiller det materiale man har kodet til den. 640 x 480, 720 x 576,
1280 x 720 og så må man formode 1920 x 1080 i hvert fald med 4
megabit-bitrate.

Iøvrigt kan jeg se TV på den! Jeg så Aljazeera og TV fra det fjerne
østen. Thailands Bangkok er helt oversvømmet.
Hvilke fantasier har du omkring det?

MvH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 01:18

Hej,

> Det er så svært at modbevise den slags påstande, fordi Apple TV2 ikke
> har nogen info omkring filmen.

Det er ikke særligt svært at modbevise. På de fleste TV kan man trykke
på en knap og vist information om den kilde, der vises på tv'et.

> Hvor har du din påstand fra? Hvis du bare sidder og fantaserer så stop

Den eneste der fantaserer er dig.

ATV2 er jo ikke ligefrem en hel ny gizmo som lige er dukket op i verden.
Den er blevet gennemafprøvet på kryds og tværs af alm. brugere,
anmeldere, teknikere og jailbreak-udviklere.

Det er et fakta, at boksen kun kan outputte 720p HD. Du kan altså ikke
få et 1080p signal ud af den.

Det der forvirrer dig er, at den godt kan læse 1080p filer. Det er bare
ikke det samme som at det også er 1080p der kommer ud af boksen. Din fil
bliver bare nedskaleret til 720p.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-11 10:55

Den 17/10/11 02.18, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,
Din fil
> bliver bare nedskaleret til 720p.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kan man få en referance til de oplysning?

jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 11:04

Hej,

> Kan man få en referance til de oplysning?

Som jeg skrev er det omtalt overalt på nettet, når det drejer sig om
AppleTV2... så du kunne jo prøve selv at google.

Umiddelbart står det på Apples hjemmeside, Wikipedia, XBMCs hjemmeside, osv.

Alternativt kan du se det ved selvsyn, som jeg også beskrev.

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-11 11:11

Den 17/10/11 12.03, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> osv.
>
> Alternativt kan du se det ved selvsyn, som jeg også beskrev.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har fundet en oplysning:
http://www.engadget.com/2010/09/30/confirmed-appletv-can-play-1080p-content-from-itunes-but-still/

Men det betyder intet somhelst i forhold til al det den kan.

jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-11 11:21

Hej,

> Men det betyder intet somhelst i forhold til al det den kan.

Fint at høre at du har skiftet mening efter at være blevet præsenteret
for fakta.

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-11 21:19

Den 17/10/11 12.21, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Fint at høre at du har skiftet mening efter at være blevet præsenteret
> for fakta.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg må sige at jeg blev overrasket over at få Google-kniven i ryggen.
Men det er jo ligesom dit speciale.

Der skal komme dage da mennesket skal dømmes for hvert ord der udgår af
dets mund. Det må åbenbart være lige nu.

Jeg var ikke ude på at blive dolket med en lille fejl som du fandt på
Google.

Hvorfor ved jeg at du Googler dig til alle dine udfald?
Fordi du klogeligt holdt kæft da jeg nævnte live TV afspilning på AppleTV2.

Var Google lidt fattig på det område?

Jens

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 08:36

> [...]

> Hvorfor ved jeg at du Googler dig til alle dine udfald?
> Fordi du klogeligt holdt kæft da jeg nævnte live TV afspilning på AppleTV2.

Jens, hvad sker der for dig ? Du virker ufattelig kolerisk på den her.
Det er en boks der kan afvikle 720p, hvis den kan 1080p ville det være
et scoop.

Så er den ikke længere. Jeg spurgte af helt grundlæggende nysgerrighed
uden nogen form for angreb. Kom nu ned på jorden og vær med til at
bevare den gode stemning i denne gruppe som den eneste newsgruppe derude
hvor den slags hysteri for det meste er fraværende.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-11 10:08

Hej,

> Jeg må sige at jeg blev overrasket over at få Google-kniven i ryggen.
> Men det er jo ligesom dit speciale.

Det gør mig ikke noget at være kendt for at holde mig til fakta.

> Hvorfor ved jeg at du Googler dig til alle dine udfald? Fordi du
> klogeligt holdt kæft da jeg nævnte live TV afspilning på AppleTV2.
> Var Google lidt fattig på det område?

Du kunne jo måske lære lidt af det der med ikke at kloge sig på noget,
man ikke ved noget om...

Fra : jagge

Dato : 18-10-11 08:32

> [...]

> har nogen info omkring filmen.
> Hvor har du din påstand fra? Hvis du bare sidder og fantaserer så stop

Slap nu af klovn. Jeg spørger fordi jeg er meget nysgerrig. Prøv lige at
være lidt mindre aggresiv. Det er da nemt at se forskel på 1080p og 720
p så derfor spørger jeg af rent interesse.

> Hvilke fantasier har du omkring det?

Jeg tror ikke det er mig der har den livligste fantasi af os to.

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 12:50

Den 15/10/11 12.28, Lyrik skrev:
> [...]
>
> ATV2 har fået nye menuer. Podcast er dukket op i kategorier med tusinder
> af podcasts i fuld skærm. Her til morgen så jeg "De omvendte" sammen med

Skærmduplering af iPad2 virker også fint. Real Racing 2 HD deler det op,
så man kan se en oversigt over banen på iPad'en og selve spillet på
tv'et. Der er dog lag ind imellem, så er det ikke nemt at køre racerbil
uden buler.

> Sælg alt hvad du ejer og køb et ATV2!! Så enkelt er det!))

Den koster under 900 kr. så helt ruineret bliver man ikke.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-10-11 18:16

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Jeg må sige den største problem her er at DR lægger deres udsendelser ud
> i en meget ringe kvalitet. Men princippet er fedt.

So Ein Ding gav dem dårlig anmeldelse for et stykke tid siden. Måske
tiden at lokke Sonne til at gøre det igen?

Fra : jagge

Dato : 16-10-11 20:09

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111016 <nospam0002+20111016@gmail.com> wrote:

> So Ein Ding gav dem dårlig anmeldelse for et stykke tid siden. Måske
> tiden at lokke Sonne til at gøre det igen?

Ja det er da ret ringe. På radiosiden er de SÅ stærke, det halter på
videosiden, men det kan jo være det er et bevidst valg fordi de er bange
for at gøre sig selv arbejdsløse, hvilket jo er noget pjat da materialet
jo skal produceres :0)

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-11 09:05

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Det er et fakta, at boksen kun kan outputte 720p HD. Du kan altså ikke
> få et 1080p signal ud af den.

Et moderne tv kan vel godt finde ud af at fortælle hvilket signal det
får ind?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-11 09:47

> [...]

> Ja, det var jo det, jeg netop skrev i indlægget:
>
> "På de fleste TV kan man trykke på en knap og vist information om den

En god pointe tager ikke skade af at blive gjort to gange.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-11 10:56

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Din fil
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Kan man få en referance til de oplysning?

Spørg dit fjernsyn. Det ved bedst.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 17-10-11 23:46

> [...]

> af dets mund. Det må åbenbart være lige nu.
>
> Jeg var ikke ude på at blive dolket med en lille fejl som du fandt på

Nogen særlig grund til du godt kan tåle at give andre, men ikke kan tåle
at få selv det mindste?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 18-10-11 09:05

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Det er en boks der kan afvikle 720p, hvis den kan 1080p ville det være
> et scoop.

Hvis det er sådan en boks du mangler, mener jeg en WD TV HD Live (købt
på anbefaling af Nikolaj Sonne) kan. Desværre er Apple-integrationen
ikke særlig god, men den kan lege DNLA-klient.

NÃ¥r det tv jeg gerne vil have er faldet "nok" i pris, bliver dimsen nok
skrottet og så køber jeg et Apple TV (de er nok nået til en 6-7 stykker
til den tid).

> [...]
> bevare den gode stemning i denne gruppe som den eneste newsgruppe derude
> hvor den slags hysteri for det meste er fraværende.

Enig. There is more than one way to do it.