MBP forbudt?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-10-11 11:01

Min MBP er lige nu begyndt at under opstart vise et forbudt skilt/symbol.

Troede disken var død, men Windows 7 starter fint op. Godt nok på en anden
partition, men fra samme disk.

Hvad dælen kan det være???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 11:36

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> Troede disken var død, men Windows 7 starter fint op. Godt nok på en anden

Plejer at betyde at der ikke er validt OS på disken ..

Kan du starte i OS X ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-10-11 11:54

> Plejer at betyde at der ikke er validt OS på disken ..
>
> Kan du starte i OS X ?
>
> /thomas

Ok. Der er Lion 10.7.2 på disken.

Prøvede at logge på gæstekontoen, derefter fik jeg fejlen. Kommer kun til
Forbudt symbolet, ikke ind i Lion.

H.

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-10-11 16:51

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> wrote:

> Ok. Der er Lion 10.7.2 på disken.
>
> Prøvede at logge på gæstekontoen, derefter fik jeg fejlen. Kommer kun til
> Forbudt symbolet, ikke ind i Lion.
>
> H.

Har kørt Rep af disktilladelser, intet resultat.
Har kørt Rep af Disk, intet resultat.
Har gendannet disken fra TimeMachine, intet resultat....

Hvad dælen kan det være???

H.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 15-10-11 20:27

Henrik wrote:

> Har kørt Rep af disktilladelser, intet resultat.
> Har kørt Rep af Disk, intet resultat.
> Har gendannet disken fra TimeMachine, intet resultat....
>
> Hvad dælen kan det være???

Den kan ganske enkelt ikke finde systemet... Prøv at starte op og holde
ALT tasten nede, indtil du får de forskellige systemer frem og vælg så
OS X disken. - Eller prøv at starte den op fra system DVD'en og gå i
menuen og i 'Startdisk' vælge OS X partitionen.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 20:47

<Henrik> wrote:

> Har kørt Rep af disktilladelser, intet resultat.
> Har kørt Rep af Disk, intet resultat.
> Har gendannet disken fra TimeMachine, intet resultat....

Start fra recovery og geninstaller 10.7

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 20:47

<Henrik> wrote:

> Ok. Der er Lion 10.7.2 på disken.
>
> Prøvede at logge på gæstekontoen, derefter fik jeg fejlen.

Med gæstekonto mener du recovery paritionen ?

> Kommer kun til
> Forbudt symbolet, ikke ind i Lion.

Grå skærm, intet andet end Forbudt symbol ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 15-10-11 22:02

> Med gæstekonto mener du recovery paritionen ?

> Grå skærm, intet andet end Forbudt symbol ?
>
> /thomas

Har nu prøvet at smide SneLeopard disken i.

Den vil gerne geninstallere.

Mår jeg vil rulle data og indstillinger tilbage fra TM får jeg at vide at
TM backuppen er fra et nyere system (Lion).

Når jeg så downloader Lion og installerer Lion og genstarter. Så er jeg
tilbage hvor jeg startede. Et forbudt symbol under startop, og den stopper
lige der. Forbudt symbol og grå skærm...

H.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 15-10-11 23:46

On 15 Oct 2011 21:02:13 GMT, <Henrik Silkeborg> wrote:
> Når jeg så downloader Lion og installerer Lion og genstarter. Så er jeg
> tilbage hvor jeg startede. Et forbudt symbol under startop, og den stopper
> lige der. Forbudt symbol og grå skærm...

Prøvd å zappe pram?
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 16-10-11 06:48

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Prøvd å zappe pram?