Hvor hurtigt internet har I?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-11 10:44

Endelig ... nur får vi fiber, hvis ellers vi kommer på på de 40%
tilslutning de kræver og det arbejdes her hårdt på i lokalområdet.

Standard er 30/30, men man vil kunne få op til 90/90.

Jeg har haft 4/4, som i praxis kører 5/5, så længe nu, at jeg har vænnet
mig til det. Bevares, hvis alting pludselig kommer på skærmen som et
blink med øjnene, er det da fint, men et eller andet sted har jeg måske
svært ved at se hvad jeg skulle bruge 90/90 til.

Jeg streamer ikke HD-film, downloader ikke tonsvis af piratmateriale
m.m. Det eneste jeg kunne ønske mig var, at min forbindelse til en
virksomhedsserver i den anden ende af landet var /meget/ hurtigere, men
det er jo serveren og ikke netforbindelsen der sætter disse begrænsninger.

Hvad bruger I høje hastigheder til? Man kan vel fristes til at udvide
horisonten, når man nu får den teknologiske mulighed.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 11:36

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> det er jo serveren og ikke netforbindelsen der sætter disse begrænsninger.

Hvis det er over WAN så er det jo netop forbindelsen der er flaskehals
... din virksomhedsserver er sikkert fint hurtigt på et lokal gigabit
ethernet ...

Med mindre du kører f.eks. Citirx eller lign. hvor det bare er
skærmbilleder der sendes frem og tilbage ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-11 12:40

Den 15/10/11 11.43, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Hvad bruger I høje hastigheder til? Man kan vel fristes til at udvide
> horisonten, når man nu får den teknologiske mulighed.

Jeg har 60/60Mbit/s hos Energimidt.

Opdatering på 949 MB til Mac Mini: 2-3 minutter (dagen efter frigivelsen)

Det kører generelt bare hurtigt, selv om vi ind imellem har 8-10
computere på nettet ad gangen, mærker vi ingen nedsættelse af hastigheden.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.