iPod novices trængsler
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-11 10:35

Jeg har i længere tid forsøgt at lokke en iPod Touch fra en mindreårig
pige for nogle få hundrede kroner + alle de gulerødder fra haven hun kan
spise, men hun glemte at tage den op af tasken, da hun rejste hjem til
forældrene på kartoffelferie, På fredag skulle den dog være i hus, så
jeg kan jo lige så godt begynde at varme op.

Pkt. 1: Kan man nulstille den til fabriksindstillinger?

Pkt. Skal jeg bruge trediepartssoftware for at bruge den som
fjernbetjening til min Squeezebox? Jeg har gurglet lidt og fundet disse
to programmer:

http://penguinlovesmusic.de/ipeng-the-iphone-skin-for-squeezecenter/
http://itunes.apple.com/dk/app/logitech-squeezebox-controller/id431302899?mt=8
(http://kortlink.dk/apple/9s8r)

Er det nødvendige eller giver fordele, eller kan forbindelsen skabes
direkte?

Kræver det et afspilningsprogram? Jeg vil IKKE bruge iTunes, om I så
kildrer mig på ryggen!

Den er 2-3 år gammel, men om det er 1., 2. eller 3. generation, aner jeg
ikke. Kan man se det nogen steder?. Hvilket iOS kan jeg regne med der er
i? Det skulle jo gerne være version 4 eller senere.

Vi testede i går. Den fandt straks mit netværk (Airport Express) og jeg
indtastede min adgangskode, men hvad så mere? Så skulle jeg vel kunne se
nogle af mine drev og finde min musik, eller hvad? Jeg kunne ikke se at
der dukkede noget nyt op nogen steder.

P.S. Tag første afsnit som et udslag af min sygelige form for humor. Alt
bliver aftalt gennem hendes forældre. I øvrigt er hun ikke mindreårig og
hun bruger ikke iPod'en. Derfor vil hun sælge den og hun får
selvfølgelig en fair pris, selv om det er faderen der har betalt den i
sin tid.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 10:42

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> jeg kan jo lige så godt begynde at varme op.
>
> Pkt. 1: Kan man nulstille den til fabriksindstillinger?

ja, fra iTunes når du sætter den til første gang ...

> [...]
> (http://kortlink.dk/apple/9s8r)
>
> Er det nødvendige eller giver fordele, eller kan forbindelsen skabes

Du skal nok bruge App'et i link nr. 2 ....

> Den er 2-3 år gammel, men om det er 1., 2. eller 3. generation, aner jeg
> ikke. Kan man se det nogen steder?.

ja, du kan bruge denne guide til at identificere hvilken model det er:

<http://support.apple.com/kb/ht1353>

> Hvilket iOS kan jeg regne med der er
> i? Det skulle jo gerne være version 4 eller senere.

De første par generationer stopper ved 3.x ... se her:

<http://support.apple.com/kb/HT4962>

> [...]
> indtastede min adgangskode, men hvad så mere? Så skulle jeg vel kunne se
> nogle af mine drev og finde min musik, eller hvad? Jeg kunne ikke se at

Nej, sådan virker det ikke .. du skal enten synce din musik til dimsen
fra iTunes eller bruge et app for at styre f.eks. en Squeezebox

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-11 10:49

Den 15/10/11 11.41, Thomas von Hassel skrev:

> ja, fra iTunes når du sætter den til første gang ...

Æhhh, iTunes ... på iPod'en eller på iMac'en?

> Du skal nok bruge App'et i link nr. 2 ....

'kay.

> ja, du kan bruge denne guide til at identificere hvilken model det er:
>
> <http://support.apple.com/kb/ht1353>

Fint.

> De første par generationer stopper ved 3.x ... se her:
>
> <http://support.apple.com/kb/HT4962>

Av, av, av, det program som du bekræfter jeg skal bruge, kræver min.
4.x. Kan man opgradere?

> Nej, sådan virker det ikke .. du skal enten synce din musik til dimsen
> fra iTunes eller bruge et app for at styre f.eks. en Squeezebox

Her er det jeg står af og ikke fatter noget som helst. Hvad skal
Squeezeboz Server så gøre godt for?

Hvilken app. i så tilfælde? iTunes kan jeg altså ikke forliges med og er
villig til at gå planken ud for at slippe for det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-10-11 11:23

On 2011-10-15 09:48:55 +0000, Kurt Hansen said:

> Hvilken app. i så tilfælde? iTunes kan jeg altså ikke forliges med og
> er villig til at gå planken ud for at slippe for det.

Så prøv med iPeng først, og se hvad du kan med det.
Jeg kender det ikke, men ved at mange bruger iPeng sammen med Squeezebox.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-10-11 11:27

On 2011-10-15 09:48:55 +0000, Kurt Hansen said:

> Hvilken app. i så tilfælde? iTunes kan jeg altså ikke forliges med og
> er villig til at gå planken ud for at slippe for det.

Glemte linket:
http://itunes.apple.com/dk/app/ipeng/id296941576?mt=8

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 11:34

> [...]

> at varme op. >> >> Pkt. 1: Kan man nulstille den til fabriksindstillinger?
>
> Æhhh, iTunes ... på iPod'en eller på iMac'en?

Mac'en ...

> 'kay.

> Fint.

> Av, av, av, det program som du bekræfter jeg skal bruge, kræver min. 4.x.
> Kan man opgradere?

Nu skriver du jo ikke hvilken model ... hvis den kan køre 4.x så kan du
opgradere, hvis den er for gammel så nej ..

> Her er det jeg står af og ikke fatter noget som helst. Hvad skal
> Squeezeboz Server så gøre godt for?

Du styrer vel bare Serveren fra iPod'en med det rette App ... ?

> Hvilken app. i så tilfælde? iTunes kan jeg altså ikke forliges med og er
> villig til at gå planken ud for at slippe for det.

tough cookies ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-11 11:37

Den 15/10/11 11.48, Kurt Hansen skrev:

> 'kay.

Jeg forstår mindre og mindre (og det siger ikke så lidt). Nu har jeg, i
mit ansigts fodsved læst lidt mere på iPeng og for mig ser det altså ud
som om det klarer det hele?

1. Jeg vil /ikke/, som nu, have musikken liggende på iMac'en. Den skal
ligge på en USB-HD, som er tilsluttet Squeezeboxen..

2. Jeg vil /ikke røre iTunes med en ildtang.

3. Jeg vil have mine albums i hver sin mappe i et traditionelt hierarki
på harddisken. Så ved jeg hvad jeg har, hvor jeg har det og jeg kan
flytte rundt, redigere, omdøbe o.s.v. alt det jeg har lyst til. iTunes
tænker bare ikke ligesom mig.

Spørgsmål:

A. Hvis man ikke bruger iTunes, hvordan laver man så playlister?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-10-11 20:47

> [...]

> ligge på en USB-HD, som er tilsluttet Squeezeboxen..
>
> 2. Jeg vil /ikke røre iTunes med en ildtang.

Hvis du vil bruge din iPod touch optimalt så er du nok nødt til det ...

> [...]
> harddisken. Så ved jeg hvad jeg har, hvor jeg har det og jeg kan flytte
> rundt, redigere, omdøbe o.s.v. alt det jeg har lyst til. iTunes tænker

Det kan du også ..

> Spørgsmål:
>
> A. Hvis man ikke bruger iTunes, hvordan laver man så playlister?

hvor ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 15-10-11 11:33

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Hvilken app. i så tilfælde? iTunes kan jeg altså ikke forliges med og
> er villig til at gå planken ud for at slippe for det.

SÃ¥ er det ikke et Appleprodukt du skal have. iTunes er moderskibet for
alle lommeprodukterne - det er først her nu med iOS 5 at der er tegn på
at der bliver løsnet op for dét.

Se So Ein Ding og bliv anbefalet en Androiddims hvis du ikke vil iTunes.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 15-10-11 20:24

> [...]

> Pkt. Skal jeg bruge trediepartssoftware for at bruge den som
> fjernbetjening til min Squeezebox? Jeg har gurglet lidt og fundet

Logitechs egen app er noget skrammel. Offer pengene på iPeng. Og offer
lidt flere på iPeng HD når du får en iPad...

> Er det nødvendige eller giver fordele, eller kan forbindelsen skabes
> direkte?

Du kan forsøge dig med Web interfacet til Squeezecenter, men offer
pengene på iPeng

> Kræver det et afspilningsprogram? Jeg vil IKKE bruge iTunes, om I så
> kildrer mig på ryggen!

Um, for 6 kr ekstra kan iPeng afspille sange. Var det det, du spurgte om?

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH