MS Windows
briani 27239
Tomme backup mapper med Windows backup
Fra : George

Dato : 14-10-11 15:16

Jeg er begyndt at bruge Windows automatisk backup til en
ekstern harddisk.

Første gang danner den Mappen "Backup Set 2011 09-18 122307"
Datoen er den dato denne backup er startet fra grunden af.

I denne mappe er der mappen: "Backup Files 2011 09-18
122307" samt en fil for hver gang backuppen er kørt f.eks:
"Backup Files 2011-09-25 160010" og
"Backup Files 2011-09-02 160008"
(De efterfølgende har også nummeret 16008)

Den første mappe rummer en række zip-filer. De fleste er i
størrelsesordnen 200.000 KB, men nogle er meget mindre.

Resten af mapperne har jeg ikke adgang til (som
administrator) men når jeg højreklikker og vælger egenskaber
er svaret: størrelse 0 diskforbrug 0 indeholder 0 mapper 0
filer.

Spørgsmålet er så: Har jeg en up-to-date backup eller ej ?
(jeg har ikke lyst til at forsøge at gendanne for at finde
ud af svaret)

George

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-10-11 15:47

On Fri, 14 Oct 2011 16:15:40 +0200, George
<georgeoftheseas@hotmail.com> wrote:

>Spørgsmålet er så: Har jeg en up-to-date backup eller ej ?
Det er der kun en måde at fide ud af.

>(jeg har ikke lyst til at forsøge at gendanne for at finde
>ud af svaret)
Og det er lige det du bør gøre.

At lave "backup" uden aktivt at kontrollerer at det man nu har også
kan bruges til en genskabelse af data er en dødssynd.
Mange har svedt på den konto.

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-11 10:24

Hans Kjaergaard skrev:

> At lave "backup" uden aktivt at kontrollerer at det man nu har også
> kan bruges til en genskabelse af data er en dødssynd.

Det er jeg enig i, og derfor bør en backup være det første man
laver og afprøver på en helt frisk installation.

Hvis man har et kørende system med en million ændringer og
installationer, så er man lidt på spanden. Hvis man laver en
utestet backup og får brug for den senere en dag, står men med et
dødt system. Hvis man laver en backup og tester den og opdager at
den smadrer ens system fordi den er fejlbehæftet, så står man
også med et dødt system.

Spørgsmålet er om ikke det er bedst at løbe risikoen nu fremfor
senere hvor der er endnu flere kritiske data der gerne skulle
kunne bevares.

--
Bertel

Fra : George

Dato : 18-10-11 23:01

> [...]
>
> Spørgsmålet er om ikke det er bedst at løbe risikoen nu fremfor
> senere hvor der er endnu flere kritiske data der gerne skulle

Tak til Hans og Bertel

Jeg har nu fundet ud af, at mapperne fra de senere backups
alligevel ikke er tomme - det så bare sådan ud.
(højreklik + egenskaber siger stadig at der intet er!)

Jeg vil nok kopiere min harddisk over på den eksterne, en
dag snart, når jeg får tid - så kan jeg jo prøve at gendanne
og se hvad der sker, men jeg er knap så bekymret nu hvor jeg
kan se at der alligevel er noget i mapperne.

George