MS Windows
briani 27239
Lang opstart OS XP sp3
Fra : jama

Dato : 14-10-11 13:52

Jeg har på det sidste oplevet,at når min XP starter op og kommer til skærm
fotoet. Ja så kan der gå op til over et minut inden ikonerne kommer på
skrivebordret og jeg kan benytte browser og andre programmer, normalt så
burde skrivebordret jo få ikonerne frem så snart opstarten er slut og PCen
kan bruges. Jeg har prøvet alt lige fra Microsoft Bootvis til
Superantispyware for at få XP til at starte op normalt, jeg har også lavet
en Rep med R og det har hjulpet men pludselig kommer opstart problemmet igen
med at display fotoet lukker op, men ikonerne kan være over et minut om at
komme frem på skrivebordret. Jeg har ikke været på specielle net steder
jørgen

Fra : Thore

Dato : 14-10-11 14:09

On Fri, 14 Oct 2011 14:51:46 +0200, "jama" <3066123@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>komme frem på skrivebordret. Jeg har ikke været på specielle net steder

Kan være mange ting...

Automatisk windows-opdatering eller automatisk restorepoint er et par
bud... Antivirusprg er et bud mere... måske står det til automatisk scan
ved opstart?

ctrl-alt-del hvor du kan se, hvad der "rører sig"

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : jama

Dato : 15-10-11 10:17

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund
> (Erstat evt .INVALID med .DK for direkte mail)

Jeg har nu taget "automatisk restorepoint" fra D drevet så må jeg se, ellers
må jeg også tage det fra C drevet. Jeg har Windows eget Virus program så det
skal jeg måske også at tage af, hvis det forsætter med problemmerne.
Tak for rådene
Jeg har ingen opstart programmer i

Fra : jama

Dato : 15-10-11 10:37

"jama" <3066123@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers må jeg også tage det fra C drevet. Jeg har Windows eget Virus
> program så det skal jeg måske også at tage af, hvis det forsætter med

Nu starter den op normal ca. 50 sek.
Tak