Kan ikke sende e-mail efter iCloud
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 11:25

Efter jeg har opgraderet til iCloud, kan jeg ikke sende e-mail. Jeg har
internetforbindelse hos TDC via telefonstikket. Hidtil har jeg brugt
deres SMTP-server og sendt med mit eget domænenavn som afsender. Jeg har
også kunnet bruge min mac.com eller me.com adresse, men så skulle jeg
skifte til me.com's SMTP-server.
Efter jeg har opgraderet til iCloud, vil TDC's SMTP-server ikke
acceptere, jeg sender med mit eget domænenavn. Jeg kan simpelthen ikke
se, hvordan det kan have noget med iCloud at gøre. Det er jo samme
e-mail-program, samme internetforbindelse osv. Nu har jeg været inde på
TDC's hjemmeside. Der står, man skal bruge brugernavn og adgangskode.
Det har jeg aldrig gjort. Da jeg oprettede var det nok at man var på
TDC's netværk.
Nå, men så ville jeg sende med min mac.com eller me.com adresse
og bruge me.com's SMTP-server. Den bliver bare ved med at bede om min
adgangskode. Den vil bare ikke acceptere min adgangskode. Jeg er sikker
på, at den er rigtigt, og jeg har brugt den i flere måneder. Den
opfylder kravene med store og små bogstaver, tal og mindst otte anslag.
Hvad filen sker der lige?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-11 11:48

> [...]
> på, at den er rigtigt, og jeg har brugt den i flere måneder. Den
> opfylder kravene med store og små bogstaver, tal og mindst otte anslag.

Hvilken port ? .. er ssl slået til ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 12:23

> Hvilken port ? .. er ssl slået til ?

Jeg har lige set hos TDC. De skriver, at man skal bruge port 587 og ikke
port 25. Jeg har så sat hak i feltet i Mail.app, hvor der står: "Brug
standardporte (25, 465, 587)". TDC skriver ikke noget om SSL, så den er
slået fra. Til gengæld kræver de nu brugernavn og adgangskode. Det
gjorde de ikke før i tiden, og jeg har aldrig brugt det. Jeg kan derfor
heller ikke huske det, men jeg må jo prøve at finde ud af det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-10-11 11:58

> [...]
> på, at den er rigtigt, og jeg har brugt den i flere måneder. Den
> opfylder kravene med store og små bogstaver, tal og mindst otte anslag.

Hvor er muenster.dk hostet?

Du skal bruge deres SMTP.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 12:23

> Hvor er muenster.dk hostet?
>
> Du skal bruge deres SMTP.

Hostet? Jeg bruger GratisDNS til mine domæner. Der har jeg en
mail-forward, som bare sender e-mail videre til iCloud (tidl. MobileMe).
Den sender også e-mail videre til andre familiemedlemmer, der har andre
mail-løsninger.
Da jeg kom på internettet lærte jeg, at man skulle bruge sin
ISP's SMTP-server. Bruger man f.eks. TDC, skal man sende via TDC's
SMTP-server. Folk på andre netværk kan ikke bruge den. Derimod kan man
normalt sagtens hente e-mail via IMAP eller POP3 fra andre netværk end
TDC's. Det skulle være for at bremse spam, at ISP'erne normalt spærrer
deres SMTP-servere for folk udefra.
Jeg er klar over, at der er sket en udvikling, så der findes
SMTP-servere som f.eks. Apples egen me.com, som kan bruges fra alle
netværk. Det kræver så en adgangskode. Den vil bare ikke acceptere min
adgangskode lige nu, og det er jo lidt irriterende.
Hidtil har jeg uden problemer kunnet sende via TDC's SMTP-server
med min muenster.dk adresse i afsenderfeltet. Den har til gengæld aldrig
accepteret, at jeg sendte med min me.com adresse som afsender. Jeg ved
ikke, hvorfor den skelner, for de er jo begge "fremmede" for TDC.
Omvendt har jeg altid kunnet sende via me.com's SMTP-server, hvis jeg
brugte min me.com adresse som afsender. Der kunne jeg så ikke bruge min
muenster.dk adresse. Det kan jeg bedre forstå, for me.com er jo Apples
domæne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-10-11 13:02

> [...]
> brugte min me.com adresse som afsender. Der kunne jeg så ikke bruge min
> muenster.dk adresse. Det kan jeg bedre forstå, for me.com er jo Apples

Nej du skal bruge en SMTP som IKKE er en ISP.

Når du nu er så glad for Mac, hvorfor er du så ikke kunde hos Avalonia,
hvor den slags bare ikke er et problem.

www.avalonia.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 14:20

> Nej du skal bruge en SMTP som IKKE er en ISP.

SKAL bruge? Er det en generel regel, eller er det fordi, jeg bruger mit
eget domæne? Da jeg kom på nettet lærte jeg, at det var bedst at bruge
ens ISP's SMTP-server. Den var jo på samme netværk, så den var hurtigere
og mere stabil.

> Når du nu er så glad for Mac, hvorfor er du så ikke kunde hos Avalonia,
> hvor den slags bare ikke er et problem.
>
> www.avalonia.dk

Jeg bruger jo iCloud, fordi jeg er inkarneret Mac-bruger. Jeg har før
haft mail-hoteller en masse, men jeg blev ærligt talt lidt træt af at
skulle finde rundt i det. Men dit forslag kunne så være, at jeg havde
min mail hos Avalonia, og så fik mail fra iCloud sendt videre. Men så
kan jeg jo ikke bruge iClouds web-løsning. Så skal jeg bruge Avalonias
webmail, når jeg er ude, men jeg skal alligevel på iCloud for at kunne
se min kalender. Det er altså en tand mere bøvlet.
Jeg ringede sjovt nok til Avalonia i 1998 for at høre på en
løsnig, men de var alt for dyre. Jeg kan se, de er blevet meget
billiger, men det koster alligevel kr. 1.500,- om året for den billigste
løsning. Ikke fordi det er en formue, men folk herinde har jo brokket
sig i lange baner over prisen på MobileMe, der kostede under det halve.
Jeg vil lige overveje mine muligheder. Det er jo meget rart at kunne
sende e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-11 23:59

> Nej du skal bruge en SMTP som IKKE er en ISP.
>
> Når du nu er så glad for Mac, hvorfor er du så ikke kunde hos Avalonia,
> hvor den slags bare ikke er et problem.
>
> www.avalonia.dk

Jeg har lige været på weekend hos mine forældre. De har sjovt nok heller
ikke kunnet sende e-mail siden i onsdags. Det har altså ikke noget at gøre
med, at jeg opgraderede til iCloud. Det viser sig, at TDC har spærret for
afsendelse med personlige domæner i e-mailadressen. Jeg har søgt lidt på
nettet. Det er vist sket sidste år, men vi har altså sagtens kunnet bruge
vores eget domæne indtil nu.

Nu er jeg så moderne, at jeg godt kan finde frem til årsagen til problemet.
Min far på 81 år var derimod noget fortørnet. Han mente ikke, TDC kunne
tillade sig pludselig at spærre for sådan noget uden først at sende et brev
ud til kunderne. På en måde er jeg tilbøjelig til at give ham ret. Vi
finder os i alt for meget nu om dage.

Jeg skulle så finde en løsning for hele familien. Jeg synes ikke rigtig,
jeg kunne bruge Avalonia. Jeg skal bruge en del adresser, der bare er
aliasser, der sender folks e-mail videre f.eks. til deres arbejds-e-mail. I
stedet tyede jeg til GratisDNS, som jeg har brugt i årevis. De har et
mailhotel (MXHotel.dk), hvor man kan få masser af aliasser og SMTP-service.
--
Med venlig hilsen, Henrik Münster

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-11 07:30

> [...]
> stedet tyede jeg til GratisDNS, som jeg har brugt i årevis. De har et
> mailhotel (MXHotel.dk), hvor man kan få masser af aliasser og SMTP-service.

Du kan jo overveje Google Apps Free ... 10 adresser på et domæne gratis,
7GB plads pr. account ..

Og du kan lave alle de alias og viderestillinger du har lyst til ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-10-11 09:46

> Du kan jo overveje Google Apps Free ... 10 adresser på et domæne gratis,
> 7GB plads pr. account ..
>
> Og du kan lave alle de alias og viderestillinger du har lyst til ..

Det lyder da også godt. Der er jo mange muligheder. Jeg stod jo ovre hos
mine forældre og skulle finde en hurtig løsning, så de kunne sende
e-mail, før jeg rejste hjem igen. Jeg troede, Google Apps var noget med
apps på nettet, så jeg anede ikke, man kan have e-mail der. Min løsning
kan vel også være god nok, kan den ikke? De fleste af os får sendt deres
e-mail videre til iCloud eller andre konti. Vi har altså ikke brug for
plads. Min far sletter bogstaveligt talt sine e-mail, når de er
ekspederet. Han har simpelthen en tom indbakke og intet andet. Det er
derfor også begrænset, hvor meget plads, han har brug for.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-10-11 14:12

Den 14/10/11 12.24, Henrik Münster skrev:
> [...]
> på, at den er rigtigt, og jeg har brugt den i flere måneder. Den
> opfylder kravene med store og små bogstaver, tal og mindst otte anslag.

Jeg bruger denne http://dl.dropbox.com/u/36473875/smtp.jpg tidligere
brugte jeg en tilvarende med me.com, så kan jeg sende uanset hvor jeg er på!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 14-10-11 14:13

Den 14/10/11 15.11, Henry Lerche Madsen skrev:

> Jeg bruger denne http://dl.dropbox.com/u/36473875/smtp.jpg tidligere
> brugte jeg en tilvarende med me.com, så kan jeg sende uanset hvor jeg er
> på!

!! smtp.me.com:henrylerchemadsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 14:25

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> !! smtp.me.com:henrylerchemadsen

Det hjalp, da jeg satte TLS-certifikat til, som du har. Jeg bruger godt
nok smtp.mail.me.com, som Apple kalder den nu. Nu kan jeg sende fra min
me.com adresse, men ikke fra mit eget domæne. Tak for hjælpen.
--
Henrik Münster
Esbjerg