hvad sker der for det kalender icloud sync
Fra : jagge

Dato : 14-10-11 08:30

Hey

Jeg kan simpelthen ikke overskue hvordan man administrerer de kalendere
med det irreterende biprodukt at jeg nu har en masse dubletter uanset
hvad jeg gør.

Jeg har følgende kalender setup. Min lokale kalender på min macbook.
Senere har jeg abonneret på 2 google kalendre.

Nu tilføjede jeg så kalendersync til Icloud, boom så så det ud til at
alle mine kalendre flettede sammen i Icloud og jeg fik en lang liste der
var sat sammen af min "min mac" kalender og mine google kalendre.

Nu er problemet at jeg samtidig har fået en masse dubletter og
tripletter af alle aftaler. Hvis jeg vælger at skjule enkeltkalendre, i
visningslister i Ical eller busycal som jeg bruger sker der INTET. Alle
kalendre er stadig synlige. Ydermere har jeg nu det problem at jeg jo
ikke kan se hvilken kalender jeg arbejder i. Forstået på den måde at
hvis jeg tilføjer en aftale til en kalender der oprindeligt var en
google kalender men nu figurerer under Icloud kalende listen bliver det
så syncet ud på google kalenderen ??

Jeg synes det er VILDT uoverskueligt og jeg er bange for at jeg har
fucket mine kalendre helt op. Helt ærligt Apple hvor svært kan det være.
Det er da indlysende at det jeg som bruger ønsker er at fortsætte den
sync og kalender struktur jeg har haft til nu, det eneste jeg ønskede
var at de hele tiden var opdateret via skyen.

Hvis nogen kender en god gennemgang af mekanikken i det her og hvordan
man kan bruge det i kombination med google kalendre er jeg meget
interesseret, jeg er sgu ikke imponeret som det er nu.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-11 08:49

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> man kan bruge det i kombination med google kalendre er jeg meget
> interesseret, jeg er sgu ikke imponeret som det er nu.

Hvis du bruger Google Calendar så skal du jo ikke bruge iCloud også ...
?

iCloud er kun smart hvis du ikke har noget andet "sync" kørende i
forvejen og kører med "lokale" kalendre

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-10-11 09:08

> Hvis du bruger Google Calendar så skal du jo ikke bruge iCloud også ...
> ?
>
> iCloud er kun smart hvis du ikke har noget andet "sync" kørende i
> forvejen og kører med "lokale" kalendre

Jeg har nok ikke tænkt det rigtigt fra starten af, men det er jo fordi
teknologien har udviklet sig.

Altså jeg started ud med en lokal kalender på mac. Den har jeg så
efterfølgende syncet til Iphone. Så fik vi på mit arbejde behov for en
delt kalender så jeg oprettede en gmail til det, som jeg så har fundet
ud af at have på min mac også.

Grundlæggende ønsker jeg bare en kalender der syncer automatisk ud på
alle tre platforme, mac, ipad og iphone, Kan jeg gøre det via gmail
kalendre, det kan jeg vel ?

Hvis jeg nu skal starte forfra kan jeg på en eller anden måde få alle
mine gamle aftaler fra min lokale mac kalender over i min gmail kalender
så den bliver den centrale enhed jeg så henter ud på alle mine gadgets ?

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-10-11 08:53

On Fri, 14 Oct 2011 09:30:22 +0200, <jagge> wrote:
> [...]
> sync og kalender struktur jeg har haft til nu, det eneste jeg ønskede
> var at de hele tiden var opdateret via skyen.

Sync er vel alt annet enn lett sånn i utgangspunktet.

> Hvis nogen kender en god gennemgang af mekanikken i det her og hvordan
> man kan bruge det i kombination med google kalendre er jeg meget
> interesseret, jeg er sgu ikke imponeret som det er nu.

Hmm, det greieste vil vel være å nullstille kalendrene, importere .ics
filene du eksporterte før du gikk over til iCloud og legge inn
abonnement på nytt. Tror jeg.

Hos meg var det enkelte abonnerte kalendre som ble gjort om til vanlige
iCloud kalendre, er jo bare å slette de fra icloud.com og legge inn
abonnementene på nytt. Ettersom jeg hadde en del maskiner som ble
oppgradert var det også noen ganger at f.eks Jobbkalenderen kom dobbelt
opp. Slettet den overflødige fra icloud.com
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-10-11 08:59

On Fri, 14 Oct 2011 09:49:24 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Hvis du bruger Google Calendar så skal du jo ikke bruge iCloud også ...
> ?

Nja, skal gå. Man kan jo legge både Google og iCloud inn i iCal og
Busycal.

Personlig har jeg nå valgt å publisere mine iCloudkalendre til Google
via Busycal, selv om Busymac ikke anbefaler det.

Calendars hosted on Google cannot be published to iCloud, but calendars
hosted on iCloud can be published to Google, as described below.
Although republishing an iCloud calendar to Google is possible, it is
not recommended. Ideally, you should only subscribe to calendars hosted
on each service, as described above.