Træerne vokser ikke ind i himlen
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 23:44

Så kom iCloud, som jeg har set sådan frem til, endelig. Jeg havde bl.a.
glædet mig til at kunne have mine dokumenter i skyen. Det lyder jo
besnærende at kunne arbejde med et dokument på et apparat, for så at
kunne fortsætte, hvor man slap, på et andet apparat et andet sted.
Desværre er disse apparater kun iOS-enheder. Jeg har primært mine
dokumenter på min Mac. Det er trods alt behageligst at arbejde på den,
når man skal lave noget lidt større. Skal man have dokumenter flyttet
mellem ens Mac og iCloud, skal det gøres helt manuelt. Det giver lidt
besvær, og ikke mindst giver det problemet med at holde rede på, hvor
den nyeste version er.
Jeg ved godt, at Apple ikke specifikt har lovet, at dokumenter
synkroniseres automatisk med en Mac. Jeg havde bare håbet, selv om jeg
nok inderst inde ikke rigtig troede på det. I markedsføringsmateriale er
de jo altid rigtig gode til at fortælle om mulighederne, men de nævner
aldrig begrænsningerne. Om det er teknisk muligt, ved jeg ikke. Apple
har jo haft en lignende funktion med iDisk, hvor den løbende blev
synkroniseret med en mappe på computeren. Det var en lignende løsning,
jeg kunne forestille mig. Der er vel ikke nogen af jer, der har nogen
smarte modeller, eller har gjort sig tanker om, hvordan man gør det
smartest muligt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-10-11 23:53

On Fri, 14 Oct 2011 00:43:40 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> jeg kunne forestille mig. Der er vel ikke nogen af jer, der har nogen
> smarte modeller, eller har gjort sig tanker om, hvordan man gør det

Ikke annet enn at det kommer. NÃ¥r det gjelder dokumenter blir dette
noe programmene du bruker som styrer med organiseringen, og ikke du i
Finder.

Det vil være naturlig å tro at Apple f.eks har en ny versjon av iWork på
trappene snart med iCloud-synkronisering. Skulle ikke forundre meg om
det blir litt mer likt iPhoto der dokumentene ligger i en bundle som
synkes med iCloud.

Andre har spekulert at iCloud-syncing kun vil være tilgjengelig for
programmer kjøpt i Mac App Store (og iOS-Store selvsagt). Dette henger
vel også litt sammens med sandboxingen som er på full vei inn.

Det kommer.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 14-10-11 07:40

> Jeg ved godt, at Apple ikke specifikt har lovet, at dokumenter
> synkroniseres automatisk med en Mac.

Ahhh men alligevel. Jeg hade faktisk samme forventning som dig, den sky
har de da vist oversolgt lidt.

MVH

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-10-11 10:30

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ahhh men alligevel. Jeg hade faktisk samme forventning som dig, den sky
> har de da vist oversolgt lidt.

Nu vil jeg lige give den en chance. Der er jo mange praktiske funktioner
i skyen. Og så må vi håber, som Tor skriver, at computeren også kommer
med i "Documents in the sky". Det er jo et naturligt skridt, og det kan
ikke være så svært at indføre rent teknisk.
--
Henrik Münster
Esbjerg