iPhone uden computer
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 20:46

Jeg er vant til, at jeg sætter min iPhone til min Mac hver aften. Jeg
sidder gerne ved computeren nogle timer sådan lidt on-off. Nogle gange
pga. arbejde og lidt oftere med fornøjelser som f.eks. at læse denne
gruppe. Så får jeg ladet min iPhone op, og samtidig bliver den opdateret
til nyeste software, operatørindstillinger, opdaterede apps osv.
Med iOS 5 er det ikke længere nødvendigt. Når telefonen er på
Wifi og sat til oplader, skulle den selv lave backup og blive opdateret
over nettet. Man kan f.eks. sætte den til oplader hver nat, og så skulle
det hele ske automatisk, som jeg har forstået det. Men så er der jo
ingen grund til at hente apps ned i iTunes på sin computer. Faktisk er
der jo ingen grund til at sætte iPhone til computeren nogensinde. Er det
virkelig rigtigt, eller har jeg misforstået noget? i hvert fald synes
jeg, det er bedst at shoppe efter apps og at holde styr på sine apps i
iTunes på computeren. Det er lidt mere bøvlet på den lille skærm på
iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-10-11 20:53

> [...]
> der jo ingen grund til at sætte iPhone til computeren nogensinde. Er det
> virkelig rigtigt, eller har jeg misforstået noget?

Det _kan_ du gøre ... det er jo valgfrit

> i hvert fald synes
> jeg, det er bedst at shoppe efter apps og at holde styr på sine apps i
> iTunes på computeren. Det er lidt mere bøvlet på den lille skærm på
> iPhone.

absolut ... men vent og se, det kan være du kan sige: "Download
Instapaper and put it on the 3'rd home screen" til Siri ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 22:10

> absolut ... men vent og se, det kan være du kan sige: "Download
> Instapaper and put it on the 3'rd home screen" til Siri ;)

Det er selvfølgelig også smart. Jeg tror bare ikke, jeg får en iPhone
4S. Jeg har jo en glimrende iPhone 4, og jeg synes trods alt, det er
lidt vildt at købe ny telefon til kr. 5.000,- hvert år. Børnene vil
derimod gerne have en iPhone 4S, og de har begge en 3G, så man kan sige,
de virkelig trænger.
Jeg synes også, min udskiftningscyklus fungerer fint. Jeg havde
en 3G, og så var en udskiftning tiltrængt, da iPhone 4 kom. Alle de, der
havde købt en 3GS, havde lidt sværere ved at retfærdiggøre en
udskiftning. Men springet mellem 3GS og 4 var langt større end mellem 3G
og 3GS. Jeg synes derfor, man havde meget mere ud af at skifte, da
iPhone 4 kom. På samme måde er der jo ikke den vildt store forskel
mellem iPhone 4 og 4S. Derimod sker der sikkert en hel masse næste år,
når iPhone 5 sandsynligvis kommer. Og så er jeg klar til at skifte
--
Henrik Münster
Esbjerg