Guds domstol Sanhedrin - og Jesu dom!
Fra : Andreas Falck

Dato : 13-10-11 12:37

Sanhedrin... Hvad var det? Det var domstolen som Gud gav til hjælp for
Israel. Den var der for at beskytte - ikke for at dømme!
Men, det var sanhedrin som dømte Jesus til døden... Hvad gik galt?
Alt gik galt. Det var ikke én fejl, men mange fejl som blev begået.
Når vi forstår hvordan de skulle have dømt, vil vi meget bedre forstå
hvordan Gud dømmer i dag.
Hvis du ønsker at forstå Guds domstol, må du lære hvordan Sanhedrin var
opbygget. En øjenåbner, som viser dig hvordan Gud vil gøre ALT for at frelse
dig!
Kom til møde i Adventistkirken København, Suomisvej 5 på Frederiksberg nu på
sabbaten lørdag den 15.10.2011 kl. 14.30.

---
http://lyttilgud.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-10-11 13:38

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Kom til møde i Adventistkirken København, Suomisvej 5 på Frederiksberg nu
> på sabbaten lørdag den 15.10.2011 kl. 14.30.

skal du til det møde hvor der fortælles om det? jeg kommer nok ikke

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-10-11 13:39

> [...]
> Kom til møde i Adventistkirken København, Suomisvej 5 på Frederiksberg nu
> på sabbaten lørdag den 15.10.2011 kl. 14.30.

men hvis du allerede ved noget om det, så vil jeg gerne høre om det, jeg har
ikke undersøgt det før, så jeg vil gerne høre hvad du ved

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-10-11 21:08

Ole Madsen skrev i

> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen
>
> men hvis du allerede ved noget om det, så vil jeg gerne høre om det, jeg
> har ikke undersøgt det før, så jeg vil gerne høre hvad du ved

Jeg kan desværre ikke selv komme til det møde, men jeg tror at det bliver
optaget, og at jeg så efterfølgende kan få en kopi af det.

Lykkes det mig at fremskaffe en kopi deler jeg den meget gerne med dig.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-10-11 05:32

> [...]
> optaget, og at jeg så efterfølgende kan få en kopi af det.
>
> Lykkes det mig at fremskaffe en kopi deler jeg den meget gerne med dig.

takker

Fra : Ole Madsen

Dato : 13-10-11 20:38

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen
> Sanhedrin... Hvad var det? Det var domstolen som Gud gav til hjælp for
> Israel. Den var der for at beskytte - ikke for at dømme!

vi har vel billedet også i Paulus's liv, han arbejdede for at bygge op, ikke
rive ned, arbejde på andres glæde. Der er godt nok hvor han direkte
overgiver en person til djævelen for at han måtte tugtes, men jeg tror det
hører til undtagelsen mere end regelen.

Der står jo også i GT at Juda stav ikke skulle tages fra jøderne før Messias
kom, og da de så oplevede at staven blev taget fra dem, retten til at
dødsdømme en person, så indså de at alt var tabt, for løftet var ikke gået i
opfyldelse, men sagen var jo den, at Messias var kommen, de vidste det bare
ikke

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-10-11 21:09

Ole Madsen skrev i

> [...]
> til at dødsdømme en person, så indså de at alt var tabt, for løftet var
> ikke gået i opfyldelse, men sagen var jo den, at Messias var kommen, de

Egentlig en ganske god betragtning du her fremlægger.

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-10-11 05:33

> Ole Madsen skrev i

> Egentlig en ganske god betragtning du her fremlægger.

tak

jeg skulle måske også have fremlagt Jesu eget liv, han kom ikke for at
dømme, men for at frelse, men dømte han end, så var hans dom ret, for han
var ikke ene om den

Ole

Fra : KL

Dato : 14-10-11 10:08

http://www.jurisdictionary.com/TheTrial.pdf

Fra : Ole Madsen

Dato : 14-10-11 11:53

> [...]
> Men, det var sanhedrin som dømte Jesus til døden... Hvad gik galt?
> Alt gik galt. Det var ikke én fejl, men mange fejl som blev begået.

jeg har hørt prædiket at en del af jødernes love blev overtrådt, bla måtte
ypperstepræsten ikke rive sin klædning itu

jeg husker ikke de andre love de brød

Ole