Mail virker ikke i iCloud
Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 05:04

Jeg er ved at konvertere fra MobileMe til iCloud. Da jeg havde lavet min
konto om, ville Mail.app ikke længere hente e-mail. Den sagde, at
serveren ikke ville acceptere min adgangskode. Jeg kiggede i
indstillingerne og kunne se, at IMAP-serveren er sat til
"p99-imap.mail.me.com". Ser man på Apples mailserver-information, skal
serveren kun hedde "imap.mail.me.com". Man kan ikke ændre navnet, da det
blot er gråt, men man kan oprette en ny konto med det rigtige navn.
Har I andre været ude for det? Skal serveren have "p99" foran,
når Mail.app automatisk laver en konto, eller er det en fejl.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-10-11 07:42

On Thu, 13 Oct 2011 06:04:20 +0200, <Henrik Münster> wrote:
> [...]
> Har I andre været ude for det? Skal serveren have "p99" foran,
> når Mail.app automatisk laver en konto, eller er det en fejl.

Den har det hos meg, og fungerer uten problemer.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 15:18

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Den har det hos meg, og fungerer uten problemer.

Din server står til "p99-imap.mail.me.com", og det virker? Det var
mærkeligt, at det ikke virker her. Hvorfor er der "p99" foran? I Apples
vejledning til manuel opsætning skal man ikke bruge det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-10-11 14:46

Den 13/10/11 06.04, Henrik Münster skrev:
> [...]
> Har I andre været ude for det? Skal serveren have "p99" foran,
> når Mail.app automatisk laver en konto, eller er det en fejl.

Jeg har samme problem!
Har du fundet en løsning ??

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 15:18

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Jeg har samme problem!
> Har du fundet en løsning ??

Jeg har oprettet en ny konto manuelt. I stedet for en iCloud-konto,
valgte jeg, at det skulle være en IMAP-konto. Så skrev jeg servernavnene
ind. Det er det, Apple anbefaler til enheder, der ikke opfylder kravene
om Mac OS X Lion 10.7.2, Windows Vista eller iOS 5. Det fungerer fint.
Jeg slettede min gamle konto først. Det gør man jo lidt med bævende
hænder, men da det er IMAP ligger det hele jo på serveren.

Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-10-11 20:19

Den 13/10/11 16.18, Henrik Münster skrev:

> [...]
> Jeg slettede min gamle konto først. Det gør man jo lidt med bævende
> hænder, men da det er IMAP ligger det hele jo på serveren.

Jeg valgte at vente lidt for at se om det ikke kunne være div. servere
der var overbelastet af al den opsætning og flytning af filer og nu her
til aften ser det ud til at virke både på Mail og via Safari

Henry

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 20:37

> [...]

> der var overbelastet af al den opsætning og flytning af filer og nu her
> til aften ser det ud til at virke både på Mail og via Safari

Efter at have læst lidt på nettet, gjorde jeg også det samme, og nu ser
det ud til at virke. Det er da godt, man har IMAP, så der ikke
forsvinder noget post.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-10-11 16:42

On Thu, 13 Oct 2011 16:18:00 +0200, <Henrik Münster> wrote:

> Din server står til "p99-imap.mail.me.com", og det virker? Det var
> mærkeligt, at det ikke virker her. Hvorfor er der "p99" foran? I Apples
> vejledning til manuel opsætning skal man ikke bruge det.

http://www.apple.com/support/icloud/systemstatus/
Kan være at man blir rammet av problemene som er listet der.

Hvorfor det står p-99 kan jo være pga lastbalansering. Når man
autokonfigurerer så kan OS X sette detaljerte konfigureringer basert på
brukernavn. Men når man ikke gjør det må man bruke de generiske.

At det virket for meg kan være fordi jeg fikk logget på når det var ok
og dermed hadde en sesjon oppe.

Når jeg slår kontoen av og på får jeg ikke logget på.

Men dette er jo uansett forbigående problemer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-10-11 20:30

> [...]

> og dermed hadde en sesjon oppe.
>
> Når jeg slår kontoen av og på får jeg ikke logget på.
>
> Men dette er jo uansett forbigående problemer.

Jeg har set i et andet forum, at andre også fik p99 foran servernavnet.
Hos nogle virkede det, hos andre ikke. Nogle spekulerer på, om det har
noget med ens password at gøre. Nu skal det jo opfylde visse krav med
store og små bogstaver, både tal og bogstaver og mindst otte tegn.
--
Henrik Münster
Esbjerg