Et *profetisk* ord fra UCB
Fra : Kall, Mogens

Dato : 13-10-11 00:16

Da jeg læste andagtsteksten i morges fra www.ucb som lød ...

(NB! Teksten indtastet i andagtshæftet *før* 24 aug 2011)

=== citat start ===

Onsdag 12. oktober (2011)

.... hvis du elsker dem 1)

"Hver enkelt ... støtter således de andre ... "

Ingen af os bryder sig om at kalde andre til orden, men det må somme tider
gøres.

Så er det bedst at være ærlig og ligefrem.

Blidhed handler ikke om at være diplomatisk eller taktfuld, eller om medfølende
sprogbrug, eller om at "gå som katten om den varme grød" og mildne modvinden.

Lad være med den slags.

Overvej, hvad der nødvendigvis må siges i tydelige vendinger, som ikke kan
misforstås, og fremlæg det så direkte.

Stå som den ...

=== citat slut ===

.... da kom jeg umiddelbart i tanke om, at jeg i går efter min andagtstekst
blev kontaktet af en alkoholiker, som åbenbart troede, at han kunne låne
penge af mig til sit alkoholmisbrug! - Jeg var endnu ikke stået op, så jeg
åbnede slet ikke døren, men i løbet af dagen tænkte jeg på, hvordan jeg
ku' få ham til at indse, at jeg ikke er til for at financere hans alkoholmisbrug,
for jeg vidste jo godt, at uanset hvad så ville det for ham føles som en
irettesættelse. Og den slags nederlag får jo ofte dem til at drikke endnu mere!

Så da jeg læste teksten i dag, tænke jeg på, at Gud gav en lille hilsen med på
vejen også i dette 'at kalde andre til orden' ...

Men det blev desværre ikke det eneste, der hændte, for ved 22-tiden blev
jeg ringet op af en menneske, som gerne ville censurere noget at det, som
jeg har skrevet på nettet (af *private* årsager)!

Tak skal du ellers ha'!

Er folk gået fuldstændig fra snøvsen her (på denne planet)?

INGEN har helle-for-delle (apropos 1.Sam. 2,29) !!!

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 13500 news:4e90ce37$0$281$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 13526

Fra : Kall, Mogens

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

Må Herren *straffe* dig for din ondskab, du, som satte dette igang, afskyelige
skabning - in the name of the Father° !!!

13527

Fra : Kall, Mogens

Og alkoholikeren kom så også over i dag og troede, at han ku' låne 1000 dask,
men jeg sagde nej uden at fordømme ham.

Tidligere har jeg lånt ham 1000 kr. til husleje, så han ikke blev smidt ud. Han er
forhenværende subsistensløs, og det ville være synd, hvis han igen røg ud på gaden,
tænkte jeg. Dengang afleverede han pengene tilbage med en uges forsinkelse, og det
er nu kun 14 dage siden!

Denne gang havde han fået betalt sin husleje, og han må jo også lære princippet
'tæring efter næring'. Han er jo trods alt en voksen mand!

> Må Herren *straffe* dig for din ondskab, du, som satte dette igang, afskyelige
> skabning - in the name of the Father° !!!

Apropos Judas 9

13529