Markér, kopiér, sæt ind virker sjældent i ~
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-10-11 21:46

Efter jeg for nogen tid siden fik ny computer med Windows7 64
bit, har jeg daglig været forfulgt af mystiske små, grå mænd - må
det vel være:

Når jeg på ganske vanlig vis - som jeg har gjort det i snart en
menneskealder i Windows XP - markerer en URL fra IE9 eller
Firefox og vil sætte den ind som et hyperlink i en Outlook 2007
e-mail, så har nogen snuppet den på vejen. Væk er den! Sæt
ind-knappen er død, både i højreklik og i Outlook-panelet.

Hvorfor er jeg nødt til først at åbne mailprogrammet, før jeg kan
kopiere URL'en og paste den? Sådan var det ikke i XP. Der virkede
udklipsholderen altid.

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-10-11 21:52

Jørgen Grandt skrev:

[klip]

Øv! Der skulle have stået /e-mail/ og ikke Word i emnelinjen!

--
Jørgen Grandt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-10-11 22:08

Jørgen Grandt skrev den 12-10-2011:
> [...]
> URL'en og paste den? Sådan var det ikke i XP. Der virkede udklipsholderen

Brugte du også Outlook 2007 i Windows XP?

Jeg kan her i Win 7, kopiere en URL, åbne Outlook 2003 og indsætte den
kopierede URL.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-10-11 10:17

Jørgen Nielsen skrev:

> Brugte du også Outlook 2007 i Windows XP?

Jah, men ikke som mailprogram; i XP brugte jeg Outlook Express.

> Jeg kan her i Win 7, kopiere en URL, åbne Outlook 2003 og
> indsætte den kopierede URL.

Bare jeg også ku' det.

--
Jørgen Grandt

Fra : emjeppesen

Dato : 15-10-11 14:58

Jørgen Grandt skrev:

>Bare jeg også ku' det.

Når du er i IE, på den URL, som du vil kopiere ind i outlook, så kan
du i IE vælger Filer/send/hyperlink til e-mail.
Prøv det.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-10-11 13:08

emjeppesen skrev:

> Når du er i IE, på den URL, som du vil kopiere ind i outlook,
> så kan du i IE vælger Filer/send/hyperlink til e-mail.
> Prøv det.

Det kán lade sig gøre, men er lidt bøvlet. For linket bliver ikke
sat ind i den mail, man er i færd med at skrive, men i en ny
separat mail.

Jeg tror snarere at løsningen er, at man er nødt til lade den
konkrete hjemmeside el.lign. være åben, imens man skriver sin
mail, og først når man er nået dertil i teksten, hvor linket skal
sættes ind, kopierer man URL'en og paster den. Der går ged i det,
hvis man (jeg) først kopierer linket, derefter lukker sitet og
åbner Outlook Mail, skriver - og så forsøger at sætte linket ind.
Da er det forsvundet fra udklipsholderen!

--
Jørgen Grandt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 15-10-11 15:33

Den 15-10-2011 11:17, Jørgen Grandt skrev:

> Bare jeg også ku' det.

hvis du med "kopiere en URL" som <<ctrl><c>> så er det vist et
almindeligt problem, som enten skyldes w7 eller explorer9 - ved ikke
hvilken.
Jeg har, for at omgå problemet, vænnet mig til at højreklikke og vælge
kopier i kontekstmenuen, så virker det hvergang.
Jeg har iøvrigt opdaget at det, med <<ctrl><c>> klippede, ligger i
klippebordet men ikke kan pastes i visse applikationer. Det kan til
gengæld altid pastes ind i eks. notepad eller thunderbird.

//finn