Tilføje printer OS X 10.7.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-10-11 20:42

Jeg vil tilføje en ny printer (systemindstillinger, udskriv & scan,
tilføj printer) men kan kun se/finde den ene jeg bruger nu (Canon). Jeg
mener tidligere at kunne få en masse valgmuligheder på printer, men det
kan jeg ikke finde nu.
Jeg har installeret printerdriveren fra nettet (Brother HL 5280 DW) men
kan ikke finde den.

Hvad skal jeg gøre.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-11 20:48

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> kan jeg ikke finde nu.
> Jeg har installeret printerdriveren fra nettet (Brother HL 5280 DW) men

Nu er der jo mange ting der kan gå galt .. hvordan er den forbundet ? er
der andre maskiner som kan se den ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-10-11 21:10

> Nu er der jo mange ting der kan gå galt .. hvordan er den forbundet ? er
> der andre maskiner som kan se den ?

Den er på trådløst netværk, men uanset forbindelsen skal jeg vel kunne
vælge mellem mange printere - og derefter afklare forbindelsen til
printeren.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-11 21:21

> Den er på trådløst netværk, men uanset forbindelsen skal jeg vel kunne
> vælge mellem mange printere - og derefter afklare forbindelsen til
> printeren.

nej, du skal have fat i printeren først ..

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 13-10-11 07:30

> nej, du skal have fat i printeren først ..

Det har jeg lidt problemer med p.t. (er just gået fra Airport Express
til TimeCapsule). Det prøver jeg lige at løse først så vender jeg
tilbage.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-10-11 13:30

> nej, du skal have fat i printeren først .

Det har jeg fået via ethernetkabel og derigennem har jeg fuld kontrol
over printeren.
Så langt så godt, men jeg kan ikke få printeren over på mit trådløse
netværk. Jeg har en mistanke om, at mit password til netværket er
forkert. Kan jeg finde det et sted i mit system med brug af mit password
til iMacen (det kan jeg godt huske) eller skal jeg udføre et nyt
password til netværket, og hvordan kan jeg gøre dette.

Michael C.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 15-10-11 13:50

> [...]
> til iMacen (det kan jeg godt huske) eller skal jeg udføre et nyt
> password til netværket, og hvordan kan jeg gøre dette.

Du kan grave det ud af Hovednøglering.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 15-10-11 14:49

> Du kan grave det ud af Hovednøglering.

Fundet - tak
Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 19-10-11 13:27

> nej, du skal have fat i printeren først ..

Alt er løst nu. Det var et forkert valg af kryptering på printeren,
skulle være AES i stedet for TKIP. Fik meget fin support fra Brother.

Michael C.