Hvordan centreres med .classnavn i css sty~
Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 12-10-11 10:17

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, og prøver at undgå tabeller
til at styre indholdet. Derfor har jeg opbygget i mit css style
sheet ved at lave forskellige .classnames.

fx: .headervenstre, header.hoejre, .menulinie, .tekstkasse mm.

Her har jeg så benyttet positionen:absolut med faste pixels mål
for at få de forskellige klasser til at stå på den rigtige måde i
forhold til hinanden. Fx:

..headervenstre {position:absolute; left:130px;top:10px..... OSV

(Derudover har jeg benyttet z-index for specielle effekter).

Det fungerer også umiddelbart ok, sådan at de forskellige bokse
med header, menulinie osv lægger sig fint i mit html dokument
(hjemmeside).

Men problemet er jo så bare, at indholdet altid ligger på samme
position, og det ser grimt ud på store skærme, hvor der kommer en
masse luft til højre.

Det ville være rigtigt dejligt at kunne centrere elementerne (men
hvor de stadig beholdte deres position i forhold til hinanden),
altså ligesom man kan skrive center i en tabel, og den så altid
er centreret ligegyldigt hvilken skærmopløsning, der er.

Er der en mulighed for at gøre dette via css når man bygger op af
mange .class? Eller må jeg leve med, at der altid er en fast
position og at indholdet ikke kan centreres?

På forhånd TUSIND tak

De bedste hilsner fra Maria U Brink

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-10-11 10:35

On 12-10-2011 11:17, Ursula Maria Brink wrote:
> [...]
> mange .class? Eller må jeg leve med, at der altid er en fast
> position og at indholdet ikke kan centreres?

Position absolute er noget fanden har skabt
Dur i hvert fald ikke til dit formål.

Brug float i steder (right og left).
Du skal bare sikre dig, at der er plads til boksene.

Husk i den forbindelse at margin, border, padding og content adderes.
Samt at cleare når float skal stoppes.
Så følger dit lay-out det naturlige flow.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://twitter.com/kechriste

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-10-11 10:39

On 12-10-2011 11:34, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
> Samt at cleare når float skal stoppes.
> Så følger dit lay-out det naturlige flow.

Hovsa - en lille misforståelse.

margin: auto; gør tricket.

Karl Erik.

Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 12-10-11 10:55

Tusind tak Karl Erik for dit lynhurtige svar!!!!

For lige at forstå det rigtigt,
hvis jeg bruger float left og right på fx venstre og højre side af min
header, lægger de sig umiddelbart ved siden af hinanden?

Og hvordan markerer man så, når der nedenunder skal komme noget nyt og det
så ikke bare skal komme i forlængelse??

Kh Maria U

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-10-11 11:09

Ursula Maria Brink kom med denne ide:
> [...]
> header, lægger de sig umiddelbart ved siden af hinanden?
>
> Og hvordan markerer man så, når der nedenunder skal komme noget nyt og det

Nogle browsere (især ældre) vil have float right før float left.
Har du flere elementer der float til samme side, lægger de sig ved
siden af hinanden, hvis der plads.
Man afslutte float, ved at cleare, på det første element, der ikke skal
floates sammen med dem før.
Bortset fra, at man skal bruge <p> til tekster, og undgå inline CSS,
skulle det illustrere principperne i anvendelsen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-11 11:28

Birger Sørensen skrev:

> Nogle browsere (især ældre) vil have float right før float
> left.

Jeg har aldrig hørt om det problem før. Ved du hvilke? Og
hvad der sker, hvis man benytter left før right?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-10-11 11:31

Kim Ludvigsen formulerede spørgsmålet:

> Jeg har aldrig hørt om det problem før. Ved du hvilke? Og hvad der sker, hvis
> man benytter left før right?

IE7 havde det i gamle dage. Ved ikke om det stadig er sådan. Effekten
var som at have en clear imellem - float right kom på "ny linie", hvas
det kom efter float left.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-10-11 11:47

On 12-10-2011 11:54, Ursula Maria Brink wrote:
> [...]
> header, lægger de sig umiddelbart ved siden af hinanden?
>
> Og hvordan markerer man så, når der nedenunder skal komme noget nyt og det

Ja det gør de - hvis der altså er plads (width).

Efter de 3 bokse kan du evt. indsætte en:

css:
..stopfloat {
   clear: both;
}

Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-10-11 09:16

On 12 Okt., 11:54, Ursula Maria Brink <urzulusNOS...@hotmail.com>
wrote:
> Tusind tak Karl Erik for dit lynhurtige svar!!!!
>
> For lige at forstå det rigtigt,
> hvis jeg bruger float left og right på fx venstre og højre side af min
> header, lægger de sig umiddelbart ved siden af hinanden?

Ja - med den forskel, at en float right, der skal indholdet til
venstre lægges før det til højre i selve koden. Det kommer altså op
omvendt, hvis man bruger float: right.

> Og hvordan markerer man så, når der nedenunder skal komme noget nyt og det
> så ikke bare skal komme i forlængelse??

Det hedder en clearfix, her er en metode, man kan bruge (der er mange
andre på nettet, hvis man søger på clearfix):
http://perishablepress.com/press/2009/12/06/new-clearfix-hack/

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-10-11 17:28

On 12-10-2011 17:16, Rune Jensen wrote:

> Det hedder en clearfix, her er en metode, man kan bruge (der er mange
> andre på nettet, hvis man søger på clearfix):
> [...]

Det var skida godtnok en omstændelig affære.
Kan du forklare fordelen contra den metode jeg nævnte?

Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-10-11 09:04

On 12 Okt., 09:27, Karl Erik Christensen <karle...@none.invalid.com>
wrote:

> Det var skida godtnok en omstændelig affære.
> Kan du forklare fordelen contra den metode jeg nævnte?

Jada :) Det er en metode, som bruges i dag til at lave en clearfix
udelukkende med CSS. Ligesom man ikke bør lave runde hjørner med HTML
(mere), bør man heller ikke lave clearfix med HTML, hvis det kan
undgås.

Du/i kan se udgangspunktet for metoden her, vidstnok dem, som først
fandt på en sådan:
http://www.positioniseverything.net/easyclearing.html

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 12-10-11 11:02

Ursula Maria Brink skrev:
> [...]
> mange .class? Eller må jeg leve med, at der altid er en fast
> position og at indholdet ikke kan centreres?

Et link til siden, ville gøre det væsentligt nemmere at rådgive...

Position:absolute; er til at positionere absolut - altså uden
hensyntagen til browservinduets størrelse. Din kode gør som den skal -
du bruger det forkert, er min umiddelbare tanke. (Og faktisk det samme
om z-index, selvom det er lidt mere afhægigt af den øvrige kode. Bemærk
at der er forskel på z-index i forskellige browsere).

HTML har sit eget indbyggede flow. Med absolut positionering, tager du
elementerne ud af det flow, og det kan være meget vanskeligt, at få
visningen til at "hænge sammen" og give det indtryk man gerne vil. Ofte
bliver man nødt til at absolut positionere alting, når man først er
begyndt - og så ender man i dit problem; layoutet passer kun til een
skærmstørrelse.
En ofte anvendt løsning på problemet, er at sætte hele dit design ind i
en "warpper", som gives en max- og evt min-width, og margin:0px auto; -
position:relative kan være nødvendig også. Så vises din side midt på
skærmen i brede vinduer.

block-elementer centreres med margin-left og margin-right:auto; -
inline elementer kan ikke centreres, men f.eks billeder, kan du give
display:block; så de opfører sig som block-elementer (eller sætte dem i
et blockelement - f.eks. en div - som så centreres).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-10-11 11:05

Den 12-10-2011 11:17, Ursula Maria Brink skrev:
> [...]
> mange .class? Eller må jeg leve med, at der altid er en fast
> position og at indholdet ikke kan centreres?

Det korte svar på dit spørgsmål er:

[ Alt indhold på siden ]

Og i dit stylesheet:
..section {
width:[whatever];margin: [top right bottom left]
position:relative; *)}
For eksempel:
width:90%; margin 0 auto 0 auto; }

Kommentarer i øvrigt:
Det er en meget dårlig idé at bruge
position:absolute til layoutformål.
Det er bedre at lade elementernes
naturlige omløb bestemme layoutet.
Skader være flere spalter eller
kolonner, bør float-mekanismen anvendes.
En introducerende artikel om dette
finder du her:
http://webdesign101.dk/layout/

Uddybende artikler om emnet finder
du her:
http://webdesign101.dk/www/layout/floatlayout.php

Vil du op på beatet kan du bruge table-
display egenskaberne, som beskrevet her:
http://webdesign101.dk/www/layout/

Og er du eventyrlysten og vil være
helt med på noderne, bruger du HTML5
strukturmarkører, beskrevet her:
http://webdesign101.dk/html5/

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 12-10-11 19:30

Kære alle!!

Tusind tak for alle jeres gode råd, det er VILDT sødt af jer!!!

Åh undskyld Birger - du har ret - jeg tænkte ikke på at linke til
min side - det var dumt gjort!!!

Selve min nyoprettede hjemmeside er
www.mariaursula.com
og som I kan se på startsiden der, er jeg væsentlig bedre til at
sprede kærlighed end til at kode en hjemmeside

Det er dog et helt andet design, jeg har forsøgt mig ud i. Jeg vil
så gerne lave noget, der ikke bare er fx wordpress og ser ud lige
som alle andres, eller en WYSIWYG. Så jeg har den sidste måneds tid
simpelthen startet fra en ende med at låne bøger om html, xhtml og
har fulgt "kurset" her på hjemmesiden osv og så brugt MANGE timer på
at prøve. Men jeg kan godt se, at det måske ender med at være for
kompliceret for mig desværre.

Jeg har netop prøvet at oploade mit nye design, som var det, der
udløste mit spørgsmål:

http://www.mariaursula.com/testside1medcsskoderitop.htm

Jeg har sat CSS koderne ind i html dokumentet, så det ikke ligger i
en seperat fil.

Men som jeg kan se på jeres kommentarer, så har jeg langt fra gjort
det optimale. Vil I sige, at det ikke kan lade sig gøre, som jeg har
gjort det??

Samtidig kan jeg se, at billederne (logoet øverst) og et prøvefoto
ikke kommer med ud. Har det noget at gøre med, at det er i en class
det er sat ind, eller hvad mon det skyldes??

De bedste hilsner
med TUSIND tak for alle jeres gode råd!!

Maria U.

Fra : John

Dato : 12-10-11 21:27

Ursula Maria Brink kom med følgende:

> Det er dog et helt andet design, jeg har forsøgt
> mig ud i. Jeg vil så gerne lave noget, der ikke
> bare er fx wordpress

Uddyb gerne

> Samtidig kan jeg se, at billederne (logoet
> øverst) og et prøvefoto ikke kommer med ud. Har
> det noget at gøre med, at det er i en class det
> er sat ind, eller hvad mon det skyldes??

Det er lidt svært at kigge ind i din private
computer:
C:/Users/Ursula/Pictures/Foto Ursula/Logo7png.png"

Jeg ville foreslå dig at tage et online kursus hos:
www.hjemmesideskolen.dk samt www.webdesign101.dk

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 12-10-11 23:48

On 12-10-2011 22:27, John wrote:
> Ursula Maria Brink kom med følgende:

> Uddyb gerne

Hej John.

Jeg er lidt af samme opfattelse som Ursula.

Prøv at tage et kik på:
http://www.klokkerholminfo.dk/find-det-lokalt.html?catid=5

Der er listet 35 virksomheder, som næsten alle har fået lavet deres
hjemmesider i Joomla.

Selvom der findes masser af skabeloner, er det da triste og kedelige
hjemmesider (de fleste af dem).

Gud bevare "Håndkoderen"

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 13-10-11 09:55

Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg er lidt af samme opfattelse som Ursula.

Det vil sige at du primært er fuld af kærlighed :')

> Prøv at tage et kik på:
> http://www.klokkerholminfo.dk/find-det-lokalt.html?catid=5
>
> Der er listet 35 virksomheder, som næsten alle
> har fået lavet deres hjemmesider i Joomla.

Jo men tror du ikke at det hænger sammen med
muligheden for at kunden/brugeren selv kan redigere
sætte billeder ind lave nye sider osv.

Der er ingen forskel på at designe til eks
Wordpress og almindelige (X)HTML sider.

Det foregår såmænd på samme måde enten ved
håndkodning eller med et Røvsygwyg program.

Du bruger blot PHP til at generere/samle dine HTML
filer.
Der er ingen forskel i selve arbejdsprocessen når
man udvikler temaer.
En header en indhold/content en sidebar en footer
osv.

Vær ikke blind for at masser af Virksomheder også
bruger færdige templates til deres alm html sider.

> Gud bevare "Håndkoderen"

Jeps kunne ikke være mere enig.

Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 13-10-11 13:06

John wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det vil sige at du primært er fuld af kærlighed :')

GRINER STORT - hæ hæ - Jamen - det er da heller ikke så
ringe,!!!
Jeg sender jer hermed ALLE en stor portion kærlighed som tusind
tak for alle kommentarerne og hjælpen!!!

Og det jeg mente var, at selvom wordpress selvfølgelig er
supersmart, (og det ender måske med at jeg må overgive mig til
det), så kan man ALTID se, at noget er lavet i wordpress - selvom
der skiftes themes osv. Det giver bare mig et indtryk af at det
bare er forskellige sider af samme bog. Så jeg ville såmænd
bare gerne prøve at designe noget selv istedet for at vælge den
nemme løsning.

KH Ursula Maria

Fra : John

Dato : 13-10-11 13:32

Ursula Maria Brink har bragt dette til os:

> [...]
> selvfølgelig er supersmart, (og det ender måske
> med at jeg må overgive mig til det), så kan man
> ALTID se, at noget er lavet i wordpress - selvom

Nixen Ursula.
Selve processen med at designe til Wordpress er
ikke anderledes end til alm hjemmesider.

Kan du se på min umiddelbart at det er Wordpress ?
www.wordpresstema.dk

Akkurat samme design kan jeg uden problemer flytte
over i en alm hjemmeside.
Der er absolut uber haubt ingen forskel på at
designe til WP end til alm hjemmesider, og det sagt
med de aller kærligste hilsener B-)

Fra : pcs

Dato : 13-10-11 14:09

Hej Ursula (napper lige en bid af kærligheden)
Jeps, Wordpress ER bare supersmart og nem at finde et tema til, så alle kan
være med.
Når du syntes at du altid kan se om siden er en wordpress side, så tror jeg
det skyldtes, at du støder ind i temaer som er lavet over samme læst og
bliver brugt af rigtig mange mennesker, som ikke lige selv kan designe en
hjemmeside.

Jeg tror blot ikke at du bemærker det, når du lander på unikke wordpress
sider. Men det kan altså sagtens lade sig gøre, at integrere de to verdner -
at få en unik hjemmeside, med alle wordpress smarte funktionaliteter. Et
andet eksempel end Johns side, er min nyeste side (som altså stadig mangler
seriøst indhold, men hvor designet er faldet på plads)
http://fanzy.dk/wordpress/

Bare klø på - det kan lade sig gøre.

God vind!
Eva

Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 13-10-11 15:37

pcs wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hej Ursula (napper lige en bid af kærligheden)

Kære Eva - du er SÅ velkommen - nap du endelig bare løs Og dejligt med lidt
kvindelig energi i bidraget også

> [...]
> det skyldtes, at du støder ind i temaer som er lavet over samme læst og
> bliver brugt af rigtig mange mennesker, som ikke lige selv kan designe en

LIGE PRÆCIS - det er det jeg mente - godt du kan formulere det for mig, når jeg
åbenbart ikke selv kan gøre mig forståelig!! ..

Jeg ved slet ikke hvorfor dette er blevet sådan en lang diskussion, som bliver
lidt uden ende.Jeg startede egentlig bare med at sige, at jeg helst ikke ville
bruge de nemme løsninger og derfor ligne alle andre, og at det netop var derfor
jeg selv havde prøvet at lære noget om kodning. (jeg er på ingen måde uening i,
at hvis du kan noget, så kan man selv sidde og lave noget fikst i wordpress og
lign. - men det kræver jo NETOP at man er lidt fiks og ved noget selv!!). Jeg
tror slet ikke at John og jeg er uenige - det er vist bare et spørgsmål om
formulering, tror jeg. Så skal vi ikke lukke en diskussion, som ikke er der!

Bedste hilsner til alle

Ursula

Fra : Ursula Maria Brink

Dato : 13-10-11 14:14

> [...]
> over i en alm hjemmeside.
> Der er absolut uber haubt ingen forskel på at
> designe til WP end til alm hjemmesider, og det sagt

Nej, jeg er godt klar over, at du kan lave dit eget design som du
også kan bruge i wordpress, ELLER at du fx kan vælge at have dit
almindelige design på de andre sider,og så bare have en enkelt
side med bloggen på, der ser anderledes ud.

Men når du så har dit eget design, så er det jo NETOP fordi du
har siddet og nørklet selv og har kunnet finde ud af at kode
selv, og ikke bare brugt de gængse nemme quick fix til opsætning,
ikk!!

Mit problem var som sagt, at jeg ikke umiddelbart bare havde lyst
til at kaste mig over en af de nemme løsninger med færdigskabelon
fra one.com eller fx bare bruge wordpress som quick fix - fordi
jeg ikke havde lyst til at ligne alle de andre. Og derfor prøvede
jeg at kaste mig ud i kodningens kunst, men uden det store held.

Fra : John

Dato : 13-10-11 15:29

Ursula Maria Brink frembragte:

> [...]
> NETOP fordi du har siddet og nørklet selv og har
> kunnet finde ud af at kode selv, og ikke bare
> brugt de gængse nemme quick fix til opsætning,

Jo det kan man sige, men omvendt skal jeg lave en
alm hjemmeside for en kunde eller ven, så starter
jeg da ikke fra scratch selvom jeg kunne, næ jeg
smutter op på eks vis www.webdesign101.dk og
stjæler en af hans færdige og klare skabeloner som
jeg så arbejder videre med.
Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken mere
end en gang. B-)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-10-11 16:53

On 13-10-2011 16:29, John wrote:
> [...]
> færdige og klare skabeloner som jeg så arbejder videre med.
> Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken mere end en gang. B-)

Udfordring - udfordringen kære (for nu at blive i den dejlige tone) John

Intet er så skønt som at udfordre sig selv.

Jeg gad nok vide om f.eks. mit nyeste skud på jagten efter millionerne,
kunne laves i Wordpress - eller andet CMS?

Især de søgerutiner og tilhørende database jeg har lavet, tror jeg ikke
ville kunne lade sig gøre i et CMS.

Her følger så lidt "reklame" (excuse me)

http://produceret-i.dk/

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 13-10-11 17:19

Den 13-10-2011, skrev Karl Erik Christensen:

> Udfordring - udfordringen kære (for nu at blive i
> den dejlige tone) John
>
> Intet er så skønt som at udfordre sig selv.
Korrekt men html skabeloner er ikke en udfordring
B-)

> [...]
> - eller andet CMS?
>
> Især de søgerutiner og tilhørende database jeg
> har lavet, tror jeg ikke ville kunne lade sig
Fint arbejde Karl, jeg er dog rimeligt overbevist
om at det kan lade sig gi sig også i Wordpress.

Også søgefunktionerne.
Husk at der er tusindvis af medudviklere som
udvikler plugins til enhver lejlighed.

Nu kunne jeg jo fristes til at påstå at dit site ER
et CMS blot et eget udviklet.

Men godt gået da

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-10-11 17:23

On 13-10-2011 18:18, John wrote:

> [...]
> lejlighed.
>
> Nu kunne jeg jo fristes til at påstå at dit site ER et CMS blot et eget

Egen avl, fra første hug på brættet

Tak for de rosende ord - mere mere mere

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 13-10-11 17:39

Karl Erik Christensen:

> Tak for de rosende ord - mere mere mere

Jeg har besluttet mig til at være et bedre menneske
efter at have været et dumt svin hele mit liv, så
du får kun kærlighed herfra B-)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-10-11 17:48

On 13-10-2011 18:39, John wrote:
> Karl Erik Christensen:

> Jeg har besluttet mig til at være et bedre menneske efter at have været
> et dumt svin hele mit liv, så du får kun kærlighed herfra B-)

Nu kan vi snart danne en forening.

Kommer du til Tarm-open næste år?

Karl Erik.

Fra : John

Dato : 13-10-11 17:53

Karl Erik Christensen formulerede torsdag:

> Nu kan vi snart danne en forening.
>
> Kommer du til Tarm-open næste år?

Kærlighed er andet end kun B-) sex

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-10-11 18:01

On 13-10-2011 18:52, John wrote:
> Karl Erik Christensen formulerede torsdag:

> Kærlighed er andet end kun B-) sex

Jeg har aldrig fattet hvorfor de siger "Hurra for den lille forskel".
Jeg siger "Hurra for den store lighed"

Nå, men nu kan vi vel ikke trække den længere?

Tilbage til tegnebrættet.

Karl Erik.

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-10-11 08:35

Karl Erik Christensen wrote:

> Her følger så lidt "reklame" (excuse me)
>
> http://produceret-i.dk/

Du - Karl Jydetamp
Hvad laver dette her i din kode:
<excerpt>
<script type="text/javascript">
function openWin()
{
myWindow=window.open('', '',
'width=300,height=150,left=500,top=500,scrollbars=no');
myWindow.document.write("<h3>Internet explorer 6</h3><p>Internet Explorer 6
er en forældet browser. Nogle funktioner vil måske ikke fungere
korrekt.</p>");
myWindow.focus();
}
</script>
</excerpt>

Tænk over at nogle folk kører med Konqueror, der identificerer sig som IE6,
samtidig med blokering af window.open.

Hvilke funktioner har du brugt som IKKE virker i IE6/Konqueror, eller er det
bare en standardfrase uden dybere mening?

PS: Nogle vil nok opfatte det som skarp kritik, men Karl kender godt en
'Åby-knægt'

Stig Johansen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-10-11 08:56

On 14-10-2011 09:35, Stig Johansen wrote:

> [...]
> bare en standardfrase uden dybere mening?
>
> PS: Nogle vil nok opfatte det som skarp kritik, men Karl kender godt en

Hej Stig.

Det var bare et forsøg, som jeg har glemt at fjerne.

Tak for at gøre mig opmærksom på det

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://produceret-i.dk/ - Køb danske produkter

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-10-11 10:45

On 14-10-2011 09:56, Karl Erik Christensen wrote:

> Hej Stig.
>
> Det var bare et forsøg, som jeg har glemt at fjerne.
>
> Tak for at gøre mig opmærksom på det
>
> Karl Erik.

Jeg skulle måske lige uddybe hvorfor jeg lavede forsøget.

Det er nemlig http://browsershots.org/ 's skyld.

Jeg checkede siden i IE6, og der smuttede højre info-boks ned under
<article>. Jeg troede det var noget IE6-halløj der var skyld i det, men
det er vist bare fordi IE6 screenshot vises på en lavere opløsning, end
de godt 900px jeg har brugt. Det er sikkert en 800x600 opløsning de
bruger på IE6.

Så lod jeg mig provokere til at eksperimentere (man bliver jo aldrig
klogere)

Karl Erik.

Fra : scootergrisen

Dato : 12-10-11 22:05