Outlook tilladelser via Apple mail ?
Fra : jagge

Dato : 11-10-11 10:04

Hey

Jeg checker firma mail der er en outlook løsning via apple mail. Jeg har
oprettet den som IMAP konto da jeg var usikker på om min adressebog
ville blive kompromiteret hvis jeg valgte den fulde "outlook"
konfigurering i mail.

Mapperne er kommet over, men jeg mangler noget funktionalitet specielt
iforhold til uønsket mail delen, hvor man jo i outlook kan markere en
mail og føje den til positiv listen. Dette kan jeg ikke finde i mail ??
Findes det ?

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 11-10-11 10:27

On Tue, 11 Oct 2011 11:03:48 +0200, <jagge> wrote:
> [...]
> iforhold til uønsket mail delen, hvor man jo i outlook kan markere en
> mail og føje den til positiv listen. Dette kan jeg ikke finde i mail ??

Legger du til en Exchangekonto i Mail.app vil du få spørsmål om
du vil legge den inn i Addressbook og iCal samtidig. Og legger du den
inn, så vil den ikke blandes inn med din vanlige adressebok. Du har
mulighet til å skille mellom alle, din lokale, exchange.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 11-10-11 22:06

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> [...]
> inn, så vil den ikke blandes inn med din vanlige adressebok. Du har
> mulighet til å skille mellom alle, din lokale, exchange.

Hej

Det er rigtig god information. Hvis jeg gør det betyder det så også at
jeg kan dele outlook kalender med PC brugere ?

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 11-10-11 22:41

On Tue, 11 Oct 2011 23:06:23 +0200, <jagge> wrote:

> Det er rigtig god information. Hvis jeg gør det betyder det så også at
> jeg kan dele outlook kalender med PC brugere ?

Det er i alle fall mulighet til å legge til kalendre du har tilgang til
og gi andre tilgang til din, men hvor godt det virker skal jeg ikke
uttale meg om. Brukte ikke sånn funksjoner før jeg gikk over til
Outlook. Men jeg antar uansett at den bare endrer innstillinger på
serveren, så det burde jo fungere uten problemer.

Men alt i alt tror jeg ikke Exchangeintegrasjonen i både 10.6 og 10.7
er så ille, selv om det er spredt på tre programmer. Mail er f.eks bedre
på søk enn Outlook. Trodde jeg var sprø når jeg ikke fant mail jeg
visste var i innboksen, fyrte opp Mail og la inn Exchangekontoen der og
fant alt jeg lette etter med en gang.

Fra : jagge

Dato : 12-10-11 19:22

> [...]
> på søk enn Outlook. Trodde jeg var sprø når jeg ikke fant mail jeg
> visste var i innboksen, fyrte opp Mail og la inn Exchangekontoen der og

Ok takker Tor :0)

MVH

Jakob