PowerBook G4 med vandskade... :-(
Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 11-10-11 02:41

Min kone har fået soaket sin gamle PowerBook G4 17" i en dags tid i
vand fra en væltet vase, så nu virker den naturligvis ikke mere. Vi
har prøvet at tørre den i flere dage, men forgæves. Den kan lige sige
opstartslyden (når batteriet ikke sidder i), og så sker der ikke mere.
Sort skærm. Den er helt død. Jeg kan heller ikke starte den op i
FireWire target disk mode. Nu er spørgsmålet så: Hvor svært er det at
pille harddisken ud - jeg tænker den nok er intakt - og få data ud,
hvis man nu f.eks. følger denne vejledning?

http://www.ifixit.com/Guide/PowerBook-G4-Aluminum-17-Inch-1-1-67-GHz-Hard-Drive-Replacement/246/1

Og hvad gør man så, når den endelig er ude? Hvilket chassis skal man
så sætte den i, for at kunne forbinde til en anden computer?

Og har I evt nogle andre råd, det ville være klogt at følge?

På forhånd tak.

Mvh
Lars Kr. Sørensen

Fra : Kent

Dato : 11-10-11 10:18

Lars Kristian Sørensen kom med følgende:
> Og hvad gør man så, når den endelig er ude? Hvilket chassis skal man
> så sætte den i, for at kunne forbinde til en anden computer?

Sandberg producerer et kabel
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link
som kan bruge til formålet. Du behøver ikke noget kabinet eller andet,
hvis det bare skal være for at få data ud.

Kent

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 11-10-11 03:43

On 11 Okt., 11:18, Kent <k...@invalid.invalid> wrote:

> Sandberg producerer et kabelhttp://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link
> som kan bruge til form let. Du beh ver ikke noget kabinet eller andet,
> hvis det bare skal v re for at f data ud.

Fantastisk, Kent. Det er bestilt. Tak skal du have.

Hilsen
Lars Kr. Sørensen