webside må kun køre een gang pr maskine
Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-11 14:11

Jeg har en webbaseret applikation, der på klienten kører i firefox på
ubuntu.

Det giver noget rod, hvis der kører flere instances på samme tid.

Kan man få websiden, f.ex. via javascript til at checkke om siden allerede
kører i et andet vindue/faneblad eller browser, og så åbne det i stedet?

F.ex. ved at navngive vinduet? Noget i denne stil?

Hvis_eksisterer("appvindue") {
alert("Brug det eksisterende vindue")
appvindue.focus()
} else {
sæt_mit_vindues_navn("appvindue")
}

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-10-11 15:51

Hvis der åbnes et browservindue med JavaScript og det er navngivet vil
det blive genbrugt hvergang der klikkes på linket.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-10-11 21:41

Leif Neland wrote:

> Kan man få websiden, f.ex. via javascript til at checkke om siden allerede
> kører i et andet vindue/faneblad eller browser, og så åbne det i stedet?

Hvis det er i samme browser kan man nok bruge cookies til det. Men ikke
i en anden browser.

Så er der kun IP adressen tilbage, men http er state less så det er ikke
en sikker fremgangsmåde. Desuden kan flere maskiner gemme sig bag den
samme udvendige IP.

Efter min umiddelbare mening er applikationen lavet forkert hvis det er
et problem at der kører flere instanser.

Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-11 23:33

Den 11-10-2011 22:40, Martin Larsen skrev:

> [...]
>
> Efter min umiddelbare mening er applikationen lavet forkert hvis det er
> et problem at der kører flere instanser.

Det er lidt et kosmetisk problem.

Siden kører med et ajax-script, der refresher sig periodisk, og poller
databasen om hvor mange ordrer, der skal pakkes.

Er der en mere end sidst, bliver der afspillet en lyd af et
kasseapparat, der åbner, og alle smiler

Kører der flere vinduer, afspilles der flere lyde, og det er noget rod.

Leif

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-10-11 23:47

Leif Neland har bragt dette til verden:

> [...]
> åbner, og alle smiler
>
> Kører der flere vinduer, afspilles der flere lyde, og det er noget rod.

Et eller andet random id, der kommer med første ajax, gemmes i js og af
serveren.
Har serveren fået et id, ignoreres andre værdier..

Eller ajax, kan requeste en id fra serveren. Hvis der er udstedt een,
negligeres andres requests. Det vil så kunne bruges i browseren, til
ikke at sende flere ajax. (Men hvis du gemmer sessions på serveren,
vist også umuliggøre skift i den anden ende...)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 09:42

Leif Neland wrote:

> Er der en mere end sidst, bliver der afspillet en lyd af et
> kasseapparat, der åbner, og alle smiler

Det lyder ret poppet!

Fra : Leif Neland

Dato : 12-10-11 10:06

Den 12-10-2011 10:42, Martin Larsen skrev:

> Det lyder ret poppet!

Ja, men det giver også den fordel, at man kan lave andet, og alligevel
nå at pakke den ordre, der kommer 10 minutter i pakkeafhentningstid.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-10-11 10:20

Leif Neland wrote:

> Ja, men det giver også den fordel, at man kan lave andet, og alligevel
> nå at pakke den ordre, der kommer 10 minutter i pakkeafhentningstid.

Ok, så er det faktisk nyttigt. Det fremgik bare ikke klart af dit
forrige indlæg.

Den nemmeste løsning er nok at man lige skal aktivere lyden første gang.
Dette lader man så være med hvis man åbner flere vinduer.