AppleTV2 leje af film
Fra : Lyrik

Dato : 09-10-11 19:57

Jeg måtte lige prøve at leje film på tingesten. Valget faldt på en HD
filmudgave af "The Day the Earth stood Still"
Jeg bestilte lejen, loggede mig ind på min Applekonto, den sagde at nu
trak de for leje af film, jeg skrev sikkerhedskoden og gennemførte
bestillingen.

Hvorefter der til dato intet er sket og jeg har ikke fået filmen til
leje!!???

Vil det sige at når den nye AppleTV ikke har nogen harddisk, så kan man
ikke leje film på den?

Har I set noget beskrevet om det?

Jeg mener at man kan da streame HD kvalitet fra Youtube?? jeg har da
hørt at Apple har en "Cloud", så der kan der vel streames film fra eller
hvordan hænger det sammen?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 20:06

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg mener at man kan da streame HD kvalitet fra Youtube?? jeg har da
> hørt at Apple har en "Cloud", så der kan der vel streames film fra eller

Du har lejet filmen direkte på Apple TV'et ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-11 22:39

Den 09/10/11 21.06, Thomas von Hassel skrev:

> Du har lejet filmen direkte på Apple TV'et ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

JA!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-11 22:47

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> JA!

så skulle du også kunne se den på AppleTV'et ...*

/thomas

* men ikke andre steder .. film lejer på "devices" kan kun se der hvor
de lejet ... film lejet i iTunes kan flyttes rundt ..

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 09-10-11 20:13

On Sun, 09 Oct 2011 20:57:15 +0200, <Lyrik> wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at man kan da streame HD kvalitet fra Youtube?? jeg har da
> hørt at Apple har en "Cloud", så der kan der vel streames film fra eller

Når filmen er klar til avspilling popper det opp en dialog om play for å
starte avspilling eller trykk meny for å vente.

Ved sistnevnte eller andre grunner, så er filmen du har leid
tilgjengelig øverst, skal være et bilde av leid film med hvor mange
dager du har igjen før den går ut.

En Apple TV v2 har så vidt jeg vet 8 gig med flash innebygd for
mellomlager til filmer mm.

Hvis ikke er det jo bare å sjekke kontoen i iTunes for å se om du er
blitt fakturert.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-11 22:43

Den 09/10/11 21.13, Tor Einar Samdahl skrev:

> Når filmen er klar til avspilling popper det opp en dialog om play for å
> starte avspilling eller trykk meny for å vente.
,,,,,,,,,

Det er ikke dukket op? Og nu er det 2 døgn siden?? Er det derfor man har
filmen i 30 dage? Der går måske 14 dage inden den dukker op?))

> [...]
> mellomlager til filmer mm.
>
> Hvis ikke er det jo bare å sjekke kontoen i iTunes for å se om du er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

de har ikke faktureret af den grund at de ikke har leveret noget!

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-10-11 20:50

> [...]

> Jeg mener at man kan da streame HD kvalitet fra Youtube?? jeg har da
> hørt at Apple har en "Cloud", så der kan der vel streames film fra eller

Apple har først en cloud fra på onsdag
Hvor har du ledt efter filmen? Du forventer vel ikke, at den selv
vandrer ind i stuen? Du skal selvfølgelig finde den i din iTunes og
starte afspilningen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-11 22:51

Den 09/10/11 21.49, Henrik Münster skrev:

Hvor har du ledt efter filmen? Du forventer vel ikke, at den selv
vandrer ind i stuen? Du skal selvfølgelig finde den i din iTunes og
starte afspilningen.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Da jeg bestilte den på AppleTV2 sagde den at den kun kunne spilles
der-på AppleTV. Den dukker ikke op i iTunes, som jeg forstår det. Skulle
man ikke kunne leje direkte på AppleTV? Det pralede Steve ellers af da
han introducerede det første AppleTV. Jeg gennemførte da hele
bestillingen på AppleTV. loggede ind på min Applekonto, fik advarsel om
at nu trak de beløbet! Blev bedt om at taste sikkerhedskoden på
Dankortet ind.....alt gik glat igennem.

Den er i hvert fald ikke dukket op i iTunes. Derimod ligger den film jeg
købte i iTunes. Det var også der jeg købte den.
Og ja, de ting der ligger i programmet iTunes kan afspilles i AppleTV.

Det virker lidt forvirrende, synes jeg.

MvH
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-11 09:01

> [...]

> købte i iTunes. Det var også der jeg købte den.
> Og ja, de ting der ligger i programmet iTunes kan afspilles i AppleTV.

Jeg købte først mit AppleTV i lørdags, nu hvor det kan fås i Eplehuset.
Jeg må indrømme, at jeg ikke ligefrem er ekspert endnu. Jeg har mest
brugt det til billeder og podcast. Men så vidt jeg kan se, er der ikke
umiddelbart noget sted at have film på selve AppleTV som sådan. Man skal
vel åbne iTunes fra Apple TV, og du siger jo, at filmen ligger i din
iTunes. Er det så ikke, som det skal være? AppleTV fungerer vel kun,
hvis der er en computer med iTunes på netværket.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-11 09:22

Hej,

> [...]
> iTunes. Er det så ikke, som det skal være? AppleTV fungerer vel kun,
> hvis der er en computer med iTunes på netværket.

Jeg går ud fra at du mener AppleTV2 når du skriver AppleTV.

Din konklusion er forkert.

Der er et begrænset lager på en Apple TV2, så det er ikke meningen eller
muligt at have dusinsvis af film liggende på selve enheden.

Omvendt er det heller ikke sådan, at enheden kun kan streame film fra en
computer på netværket med iTunes, og som sådan skulle kræve iTunes.

Jeg forstår ikke, hvorfor Lyrik ikke kan finde ud af at leje film. Det
er ellers ikke særligt svært. Man trykker ind på filmen og vælger at man
vil leje den og afgiver evt. iTunes-kontoinformationer, hvis de ikke er
indtastet før. Efter et stykke tid har enheden streamet nok til at man
kan begynde at se filmen, og der kommer en besked om samme. Så trykker
man ind på filmen og så på Play for at se den. Mere indviklet er det
altså ikke.

Sådan har jeg brugt filmleje på min AppleTV2 i et års tid nu, og det
fungerer fint.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-11 11:43

> [...]
> iTunes. Er det så ikke, som det skal være? AppleTV fungerer vel kun,
> hvis der er en computer med iTunes på netværket.

Nej, ikke mht. leje af film ... det kan du styre 100% på AppleTV'et.

Med en US konto kan du også streame TV Serier som du har købt tidligere
uden iTunes ..

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-10-11 22:48

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> JA!

Det var jo det du ikke under nogen omstændigheder ville. Du skulle have
lyttet til dig selv.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-11 22:55

Den 09/10/11 23.47, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111009 skrev:

> Det var jo det du ikke under nogen omstændigheder ville. Du skulle have
> lyttet til dig selv.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo, jo, det hænder jeg lytter til mig selv. Men uanset hvor gode råd jeg
kommer med, så må jeg jo trodse mig og tage springet engang imellem-ikke?
Nu var det 49 lejekroner jeg ikke ville betale. Men det nye tilbud lød
på 29 kroner og jeg var gevaldig nysgerrig!

MvH
Jens

Fra : jagge

Dato : 11-10-11 10:08

> [...]

> bestillingen.
>
> Hvorefter der til dato intet er sket og jeg har ikke fået filmen til

Via en US account ? Eller er der åbnet op for dk leje ? bare nysgerrig.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 11-10-11 10:16

> Via en US account ? Eller er der åbnet op for dk leje ? bare nysgerrig.

kunne selvfølgelig bare checke :0), damn jeg har haft hovedet under en
sten, hvorlænge har det været muligt ?

Anyhow er enige med Lyrik om at priserne er tåbelige, men det er da fedt
det er en mulighed.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-11 13:26

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> kunne selvfølgelig bare checke :0), damn jeg har haft hovedet under en
> sten, hvorlænge har det været muligt ?
>
> Anyhow er enige med Lyrik om at priserne er tåbelige, men det er da fedt
> det er en mulighed.

iTunes film leje er til dem der vil have "instant gratification" ... nu
har jeg faktisk ikke regnet på hvad de koster i USA, men er det ikke ca.
det samme ?

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-10-11 23:39

> iTunes film leje er til dem der vil have "instant gratification"

og hvem kan se sig fri for det?!

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-11 10:54

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> og hvem kan se sig fri for det?!

jeg kan godt vente et par dage til den flinke mand fra Amazon kommer med
mine DVD'er ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 12-10-11 19:22

> iTunes film leje er til dem der vil have "instant gratification" ... nu
> har jeg faktisk ikke regnet på hvad de koster i USA, men er det ikke ca.
> det samme ?

Har lige checket og det er dobbelt pris i DK, hvilket jeg finder ret
ubegribeligt.

Jeg holder mig til en US konto.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-11 19:24

> Har lige checket og det er dobbelt pris i DK, hvilket jeg finder ret
> ubegribeligt.
>
> Jeg holder mig til en US konto.

jeg tror bare jeg køber dvd'er hos amazon ;)

/thomas