Overføre analog videooptagelser til iMa
Fra : David Schjelde

Dato : 08-10-11 09:43

Kære alle

Jeg har en hel del videooptagelser på vhs og en masse hjemmevideo på
vhs-c som jeg nu rigtig gerne vil have overført til min iMac, så jeg kan
redigere dem osv. Og derudover skal jeg også have alle mine digitale
optagelser fra mit nyere videokamera derover, men der slutter jeg jo
bare kameraet til via kabler-

Mit spg er så: Hvilken "dims" er den bedste til at overføre/konvertere
de analog bånd?

Og kan jeg nøjes med iMovie eller skal jeg have fat i et andet program,
hvis jeg gerne vil arkivere mine klip, så jeg har helt styr på dem, samt
redigere dem, lave effekter (måske) og brænde dvd film (så jeg fx kan
brænde en film med alle de klip der indeholder optagelser med børnene
hos deres farfar og farmor). Giver det mening?

Jeg er ret uerfaren med både det tekniske og selve videoredigeringen,
men plejer ikke at være helt "håbløs" (-:

Håber I kan hjælpe

KH
David

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-11 09:59

Den 08/10/11 10.43, David Schjelde skrev:
> [...]
>
> Jeg er ret uerfaren med både det tekniske og selve videoredigeringen,
> men plejer ikke at være helt "håbløs" (-:

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mit valg ville afgjort være denne pinnacle ting:
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/PinnacleLife/PinnaclePVT

Den er uafhængig af PC eller Mac og kan overføre analog video direkte
til en harddisk. Nemmere kan det ikke være.

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-10-11 10:23

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> writes:

> [...]
> jeg jo bare kameraet til via kabler-
>
> Mit spg er så: Hvilken "dims" er den bedste til at overføre/konvertere

En mulighed er at købe en brugt analog harddiskrecorder og så overføre
dine bånd til dvd via den. Når du har dem på en fysisk dvd-skive er det
ligesom at overføre alle andre dvd-film til computeren.

Der er også USB-dimser som fx Elgatos video capture -
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/Video-Capture/product1.en.html
- og EyeTV Hybrid -
http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product1.en.html
- som kan alt inklusiv spise analoge tv-signaler via kabel.