Steve Jobs er død
Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-11 01:08

Jeg har netop hørt, at Steve Jobs er død. Det føles helt uvirkeligt. Det
er midt om natten, og jeg er på vagt. Jeg var egentlig på vej i seng, da
jeg så det på min iPhone. Man må sige, at han tjente Apple til det
sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : tina holm

Dato : 06-10-11 01:19

On 2011-10-06 02:08:17 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

ja, det er en sørgelig dag/nat

http://www.apple.com/stevejobs/

/tina

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-11 02:16

tina holm wrote:

> ja, det er en sørgelig dag/nat
>
> http://www.apple.com/stevejobs/

Det /er/ sørgeligt, men jeg har ventet det, efter at have set ham live
sidste gang og set nogle billeder for nyligt. Havde dog ikke regnet med,
det gik /så/ hurtigt.

http://www.nytimes.com/2011/10/06/business/steve-jobs-of-apple-dies-at-56.html?hp
http://www.shreveporttimes.com/article/20111005/NEWS/111005027/Apple-says-company-co-founder-Steve-Jobs-has-died-?odyssey=tab|topnews|text|FRONTPAGE
http://europe.wsj.com/article/SB10001424052702304447804576410753210811910.html?mod=WSJ_Home_largeHeadline
http://www.reuters.com/video/2011/10/05/apples-steve-jobs-dead-at?videoId=222278240&newsChannel=topNews

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-10-11 01:48

Den 06/10/11 02.08, Henrik Münster skrev:
> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Chok!!!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : -=JF=-

Dato : 06-10-11 18:10

On 2011-10-06 00:48:21 +0000, Kurt Hansen said:

> Chok!!!

Næh, ikke rigtigt vel?
Han har jo været tydeligt syg i lang tid nu, og at han trådte tilbage i
august var også et vink med en vognstang - sørgeligt, men næppe et
større chock!

--
Mvh. John

Fra : Dan

Dato : 06-10-11 03:23

On 06-10-2011 02:08, Henrik Münster wrote:
> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.
-------------------
Ja, det er vældigt trist, og som du skriver så har han, om nogen gjort
en forskel!

/ Dan

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 06-10-11 04:20

> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Ja, Well Done Steve!

H.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-10-11 05:07

Den 06/10/11 02.08, Henrik Münster skrev:
Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Ja det er godt gået...

Apple kviterer med et flot stort billede på forsiden uden noget
andet.... det er respekt..

Hvil i fred Steve...

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-10-11 05:23

> Steve Jobs er død

Tak for dig, Steve
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-10-11 05:37
Fra : Nina Storm

Dato : 06-10-11 06:21

Stay hungry - stay foolish

http://blog.ted.com/2011/10/05/remembering-steve-jobs/

--
Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-10-11 12:14

Nina Storm <nina.storm@me.com> wrote:

> Stay hungry - stay foolish

Nemlig! Godt at varme sig ved i denne tid.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Snorre Berg

Dato : 06-10-11 06:23

Den 06.10.11 02.08, skrev Henrik Münster:
> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Han fikk i alle fall satt merker etter seg.

«Og det er det stora,
og det er det glupa,
at Merket det stend,
um Mannen han stupa.»

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-10-11 08:06

> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Den her er meget sød:

<http://epn.dk/teknologi2/branchen/article2569064.ece?partner=pol>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 06-10-11 08:57

http://www.youtube.com/watch?v=NVtxEA7AEHg&feature=fvwrel

Fra 1983 med Bill G...

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-11 09:03

> [...]
> sidste. Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.



/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-10-11 09:14

On 2011-10-06 02:08:17 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg har netop hørt, at Steve Jobs er død.

Det er godt nok en meget trist nyhed, men det har jo i lang tid været
åbenlyst for enhver, at Steve jobs var meget syg, og at han nok ikke
havde så lang tid igen, så jeg kan ikke påstå, at hans død kommer som
et chok, men den giver da stof til eftertanke, vi mennesker er jo ikke
udødelige.

Men Steve Jobs har efterladt en lang række teknologiske milepæle, som
helt sikkert vil give ham en plads i hele menneskehedens historie, og
der vil han være udødelig.

- ære være han minde...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Lyrik

Dato : 06-10-11 13:47

Den 06/10/11 10.13, Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>
> Men Steve Jobs har efterladt en lang række teknologiske milepæle, som
> helt sikkert vil give ham en plads i hele menneskehedens historie, og

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Your soul was on fire and brought visions to life
an Apple you saw, with a womans bite
let this thought be Your very own moment of zen
and in ressurection-come back again!

Rest in peace
Lyrik

Fra : /john

Dato : 06-10-11 22:42

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung.

Ja, han havde visionerne! - Se blot denne artikel.

Creation Myth:

http://www.newyorker.com/reporting/2011/05/16/110516fa_fact_gladwell

Må han hvile i fred.

/john

Fra : /john

Dato : 06-10-11 22:58

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> Det lykkedes virkelig for ham at gøre en forskel og sætte sit
> aftryk her på jorden, som han satte sig for, da han var ung

Denne beretning hører også med til historien:

"Han var ... en allerhelvedes god tyveknægt eller sagt med hans egne
ord: »Gode kunstnere kopierer - store kunstnere stjæler«.

Sætningen stammer fra et interview tilbage i 1994 i forbindelse med en
historie om udviklingen af Macintosh-computeren, og Steve Jobs lægger ikke
skjul på, hvordan han skruppelløst stjal konceptet om den grafiske
brugergrænseflade fra forskerne i Xerox Parc":

http://ing.dk/artikel/122883-steve-jobs--gode-kunstnere-kopierer-store-kunstnere-stjaeler

/john

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-11 23:18

"/john" <nn@ok> wrote:

> [...]
> skjul på, hvordan han skruppelløst stjal konceptet om den grafiske
> brugergrænseflade fra forskerne i Xerox Parc":

Jeg mener nu, det var van Gogh, der sagde det oprindeligt. Normalt er
historien også, at Apple fik lov at besøge Xerox mod betaling for at
lære om den grafiske brugerflade. Udviklerne var ikke begejstrede for,
at andre tog deres idéer, men ledelsen havde bestemt det. Det er nok
rigtigt, at Steve Jobs havde set den grafiske brugergrænseflade
tidligere, men Apple havde altså tilladelse fra Xerox' ledelse til at
studere den og tage idéer fra den. Det er ikke bare et simpelt tyveri.
Så ville Xerox nok også have lagt sag an.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : /john

Dato : 06-10-11 23:28

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke bare et simpelt tyveri.
> Så ville Xerox nok også have lagt sag an.

Uden tvivl.

Som jeg læser artiklerne, så havde Xerox ikke visionerne til at se
potentialet i det private marked - men det havde Jobs!

Se endelig også den lille stump video på ing.dk-artiklen.

/john

Fra : /john

Dato : 07-10-11 08:20

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener nu, det var van Gogh, der sagde det oprindeligt

Se læserkommentarer under artiklen :)

/john

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-11 08:58

"/john" <nn@ok> wrote:

> Se læserkommentarer under artiklen :)

Er du massocist ? .. det er da eneste grund til at læse kommentar
trådene de fleste steder på internettet ;)

/thomas

Fra : /john

Dato : 07-10-11 09:04

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Er du massocist ? .. det er da eneste grund til at læse kommentar
> trådene de fleste steder på internettet ;)

ROFL!

/john

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-11 15:04

"/john" <nn@ok> wrote:

> Se læserkommentarer under artiklen :)

Nå ja, det var Picasso. Jeg har aldrig rigtig kunnet høre forskel på de
to.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-10-11 07:04

"/john" <nn@ok> writes:

> Uden tvivl.
>
> Som jeg læser artiklerne, så havde Xerox ikke visionerne til at se
> potentialet i det private marked - men det havde Jobs!

Man skal heller ikke undervurdere hvor svært det faktisk er at lave et
produkt til "menigmand" som forventer garanti og at det holder og den
slags.

Jeg ser det lidt som hvorvidt man laver en racerbil som er dyr men
smart, med et helt hold der sværmer om bilen bare der er det mindste,
eller om man laver en billig familiebil som forventes at virke og virke
bare man passer service.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-10-11 12:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111007 <nospam0002+20111007@gmail.com> wrote:

> "/john" <nn@ok> writes:

<snip>

> Man skal heller ikke undervurdere hvor svært det faktisk er at lave et
> produkt til "menigmand" som forventer garanti og at det holder og den
> slags.

Jeg syntes denne bemærning, der kommer fra et interview med John Sculley
er interessant:

: Sculley: The original Mac really had no operating system. People keep
: saying, "Well why didn't we license the operating system?" The simple
: answer is that there wasn't one. It was all done with lots of tricks
: with hardware and software. Microprocessors in those days were so weak
: compared to what we had today. In order to do graphics on a screen you
: had to consume all of the power of the processor. Then you had to glue
: chips all around it to enable you to offload other functions. Then you
: had to put what are called "calls to ROM." There were 400 calls to
: ROM, which were all the little subroutines that had to be offloaded
: into the ROM because there was no way you could run these in real
: time. All these things were neatly held together. It was totally
: remarkable that you could deliver a machine when you think the first
: processor on the Mac was less than three MIPs (Million Instructions
: Per Second), which today would be - I can't think of any device which
: has three MIPS, or equivalent. Even your digital watch is at least 200
: or 300 times more powerful than the first Macintosh. (NOTE. For
: comparison, today's entry-level iMac uses an Intel Core i3 chip, rated
: at over 40,000 MIPS!)

Det siger noget om vilkårerne - de tekniske begrænsninger - tidligt i
forløbet.

Link:

<http://www.cultofmac.com/63295/john-sculley-on-steve-jobs-the-full-inte
rview-transcript/>

Kort link:

<http://tinyurl.com/3r4tmhh>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 07-10-11 10:05

On Fri, 7 Oct 2011 09:58:17 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:

> Er du massocist ? .. det er da eneste grund til at læse kommentar
> trådene de fleste steder på internettet ;)

Shutup er en av favorittextensionene til Safari.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-10-11 14:02

http://davidbee.info/post/11100074090/mac-ad-think-different-apple-by
--
Læs min blog
http://davidbee.info

Fra : /john

Dato : 07-10-11 14:35

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har netop hørt, at Steve Jobs er død

Og følgende var vel næsten forudsigeligt:

"CSIS advarer om Steve Jobs spammails":

http://www.csis.dk/da/csis/news/3346/

/john