Stigs ting.
Fra : Stig Johansen

Dato : 06-10-11 09:31

Hej alle.

Nu fik jeg samlet noget sammen, og lagt det til download:
http://gratisupload.dk/vis/66425/
kodeordet er sj - ikke fordi det er hemmeligt, men for at bot'er ikke laver
unødig download.

Lige et par indledende bemærkninger:
Alt hvad jeg har lavet er til fri afbenyttelse, uden krav af nogen art,
heller ikke 'credit'.

Der er brugt ASP+MSAccess som serverside, så det burde kunne køre
umiddelbart på enhver server der understøtter dette.

Jeg har flere gange henvist til mit 'Notes' projekt.

Det er en slags 'webificering' af Lotus Notes, som jeg gennem tiderne har
brugt som projektstyringsværktøj, og brugte det rent faktisk til projekt:
"Konvertering af hjemmesideskolen til PHP".

Så dokumentationen ligger i databasen, som er inkluderet.

Jeg har også nævnt det hvis det skulle blive aktuelt at lave et webinterface
til usenet.

Her vil jeg mene at alle 'byggeklodser' ligger i dette projekt, også bruger
registrering og aktivering, som må være et absolut krav til et eventuelt
interface.

'Notes' har jeg som sagt brugt siden '95, og det er meget brugbart - også
som 'collaboration tool', så det kunne være interessant at
PHP/mySQL-'ficere' det.

Det har jeg ikke selv interesse i, og overlader det trygt til
PHP/mySQL-hajerne.

Dog vil jeg gerne komme med en anmodning om, at hvis man PHP/mySQL-'ficerer'
det, så bør kildeteksten lægges til frit brug.

Ikke et krav, men en anmodning, så det kan komme til glæde for alle.

HOV! - lige en *warning* : Notes kører med frames, så det er ikke for sarte
sjæle (Nævner ikke Allan

Have fun.

PS: Til Dennis Munding: Jeg tror alle javascript 'problemer' er
afspejlet/løst i diverse .js filer, så du bør kunne finde 'facitlister' i
forhold til dit kursus i javascript ;)

Stig Johansen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-10-11 11:50

Avast advarer om en trojansk hest på gratisupload.dk

Infection: php:PHPInfo-A [Trj]

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-10-11 12:17

Jens Peter Karlsen wrote:

> Avast advarer om en trojansk hest på gratisupload.dk
>
> Infection: php:PHPInfo-A [Trj]
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Nåh - det havde jeg ikke tænkt på

Jo - der er forskellige ting under storm-monitor samt xoomer (SVJH), der
_kan_ opfattes som troj.

Specifikt ligger der noget 'playback' med _rigtig_ js kode, der viser
hvordan en maskine inficeres.

Dog er endpointet udskiftet med en lille uskadelig messagebox.

Måske opfatter Avast det som en troj, men der er tale om false positive.

Mit råd: Find et andet AV program!

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-11 08:44

On 6 Okt., 03:50, Jens Peter Karlsen <jpkarl...@mvps.org> wrote:
> Avast advarer om en trojansk hest p gratisupload.dk
>
> Infection: php:PHPInfo-A [Trj]

Det er en falsk positiv.

Jeg ville ønske nogen af jer ville gå sammen med Stig om sådan et
webinterface. Det kan ikke passe, at folkene bag html.dk var klogere
dengang i 1999 end vi er nu i 2011. Jeg vil gerne give økonomisk
bidrag, så det kan hostes eksternt, synes vi skulle lave en
indsamling.

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 06-10-11 15:48

Rune Jensen udtrykte præcist:

> synes vi skulle lave en indsamling.

Det er ikke holdbart hvis det skal køre år for år.
Chancerne for at det ender som html.dk i løbet af
få år er store

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 18:24

John skrev:

> Det er ikke holdbart hvis det skal køre år for år.
> Chancerne for at det ender som html.dk i løbet af
> få år er store

Har du set på fiduso.dk og på sunsite.dk? Begge sites er over 10
år gamle (med ændret design undervejs).

--
Bertel

Fra : John

Dato : 06-10-11 18:45

Bertel Lund Hansen sendte dette med sin computer:

> Har du set på fiduso.dk og på sunsite.dk? Begge
> sites er over 10 år gamle (med ændret design
> undervejs).

Jo men du kan risikere at vælte på din cykel i
morgen.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 18:51

John skrev:

> Jo men du kan risikere at vælte på din cykel i
> morgen.

Arvefølgen er sikret. Hele indholdet af begge sites ligger
forvaret hos andre usenetbrugere, og de har adgang til fuld
kontrol med domænenavnene hos DK-Hostmaster.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 06-10-11 18:53

Bertel Lund Hansen har bragt dette til verden:

> Arvefølgen er sikret. Hele indholdet af begge
> sites ligger forvaret hos andre usenetbrugere, og
> de har adgang til fuld kontrol med domænenavnene
> hos DK-Hostmaster.

Fint nok.
Kør nu forsigtigt :')

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk / www.wp-theme.dk

Fra : John

Dato : 06-10-11 18:47

Bertel Lund Hansen frembragte:

> Har du set på fiduso.dk og på sunsite.dk? Begge
> sites er over 10 år gamle (med ændret design
> undervejs).

Glemte:
Hvorfor i det hele taget, og hvad er deres motiver.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 18:55

John skrev:

> Hvorfor i det hele taget, og hvad er deres motiver.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener.

Jeg bad dig kikke på dem fordi der ikke er reklamer på nogen af
de to sites. Fiduso.dk opdateres løbende. Usenet.dk ændres stort
set ikke, men det skyldes at der er meget få brugere af sitet og
meget få ting ved usenet der ændres.

Motiver? Mener du hvorfor de to sites overhovedet er blevet
oprettet?

Usenet.dk er oprettet af brugere af usenet som ønskede at samle
oplysningerne om det på ét sted, bl.a. for at blive fri for at
skrive det samme igen og igen, og også for at alle kunne få en
samlet oversigt over de aktive danske grupper og deres indhold.

Fiduso.dk blev oprettet af en kreds på ca. 10 mennesker der ville
have et sted at samle sproglige pudsigheder og oplysninger.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 06-10-11 19:01

Bertel Lund Hansen:

> Motiver? Mener du hvorfor de to sites overhovedet
> er blevet oprettet?

Nej jeg mente hvorfor en afløser eller nærmere en
kopi af html.dk.

Stig har forklaret mig det.

Grunden til at jeg spørger er fordi man har jo
adgang via diverse news clienter i forvejen, og
ingen af os der skriver herinde kunne umiddelbart
finde på at bruge html.dk, så hvorfor en kopi.

Kan forstå at det delvist er selviske grunde med
det formål at bibeholde newsgrupperne. Primært
designgrupperne.

Jeg har så en anden holdning, der siger noget a la:
Lad falde hvad der ikke kan stå B-)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 19:12

John skrev:

> Nej jeg mente hvorfor en afløser eller nærmere en
> kopi af html.dk.

Min motivering:

HTML.dk er lavet af folk der ikke arbejder med det mere. Dem der
har overtaget det, har lagt reklamer ind og laver i øvrigt ikke
en skid. Oplysninger om webdesign ændres nærmest hvert kvartal,
så artiklerne er nu dybt forældede. Det betyder at flere i
webdesigngrupperne bruger urimelig meget tid på at rette de fejl
som HTML.dk udstyrer ulyksalige nybegyndere med.

Det er også mit ønske at folk forstår at usenet ikke er en
webside og aldrig har været det.

> Jeg har så en anden holdning, der siger noget a la:
> Lad falde hvad der ikke kan stå B-)

Jeg tror heller ikke at usenet overlever når de nuværende brugere
er døde allesammen. Og jeg tror ikke at en portal vil ændre på
det. Jeg vil bare have en ærlig portal uden forældede artikler.

--
Bertel

Fra : John

Dato : 06-10-11 21:15

John formulerede spørgsmålet:

> Stig har forklaret mig det.

Skulle være Philip B-)

Fra : John

Dato : 06-10-11 19:17

Bertel Lund Hansen skrev den 06-10-2011:

> [...]
> deres indhold.
>
> Fiduso.dk blev oprettet af en kreds på ca. 10
> mennesker der ville have et sted at samle

der er forskel på at drive et website, og så det at
drive et "Forum" a la html.dk

Er selv med til at drive et forum, som godt kan
sammenlignes med html.dk
Der er nogen tusinde registrerede brugere, og lige
så mange besøgende.

Det kører ikke uden opmærksomhed som en statisk
hjemmeside B-)

Men klart i skal da have thumbs up

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-10-11 17:10

Rune Jensen skrev:

> [...]
> dengang i 1999 end vi er nu i 2011. Jeg vil gerne give økonomisk
> bidrag, så det kan hostes eksternt, synes vi skulle lave en

Tag et kig på tråden i php-gruppen. Jeg tror ikke, det vil
være et problem at finde gratis hosting til en newsportal.
Eneste udgift vil sandsynligvis være til domænet, og det
betaler Bertel i forvejen.

Men det vil kræve en stor arbejdsindsats. Her et hurtigt bud
på rækkefølge:

1) Som det første punkt skal en person kontakte en
newsudbyder og få en aftale om at blive koblet på deres
feed. Aftalen vil også gøre det klart, hvilke krav der vil
være til portalen, fx med hensyn til brugerregistrering og
abuse-funktion samt evt. cache.

2) Aftale med webhotel. Bertel har tilbudt at spørge
Gigahost, som plejer at være ganske flinke.

3) Kodearbejde med at få portalen til at virke med hensyn
til feedet og brugerregistreringen.

4) Layout.

5) Fest for at fejre den nye portal.

Vi burde vel egentlig lave noget samlet i admin-gruppen i
stedet for at have flere tråde i forskellige grupper,
eftersom det (efter min mening) drejer sig om at holde
nyhedsgrupperne i live.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-11 08:55

On 6 Okt., 07:48, John <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> Rune Jensen udtrykte pr cist:

> Det er ikke holdbart hvis det skal køre år for år.
> Chancerne for at det ender som html.dk i løbet af
> få år er store

Ikke hvis man stiller krav om, hvordan det skal køre. Det kan man gøre
ved at man har betalingen på plads for en årrække, og dele ejerskabet..
Du ved hvordan open source-projekter kører? Her er det jo heller ikke
én mand, som står for det hele eller har totalmagt.

Men hvis ikke der er tilslutning, skal det måske tages som bevis for,
at folk i bund og grund er ganske tilfredse med html.dk...?

MVH
Rune Jensen

Fra : John

Dato : 06-10-11 16:36

Rune Jensen har bragt dette til verden:

> Men hvis ikke der er tilslutning, skal det måske
> tages som bevis for, at folk i bund og grund er
> ganske tilfredse med html.dk...?

Personligt har jeg intet til overs for html.dk og
har vist aldrig rigtigt brugt dem til noget, og har
som sådan ikke selv brug for adgang til et sådant
webinterface.

Skulle jeg skyde penge i noget sådant ville det
være af rent idealistiske årsager, "eller modsat få
noget til gengæld".

Bliver det populært kan det godt rende op i mere
end hvad det koster hos diverse lowcoast udbydere,
så der skal en del planlægning af de evt
involverede til for at det kan komme op og stå mere
end et par år.

I øvrigt kunne det være interessant at vide fra dem
der ville administrere et sådant interface
følgende:

Hvorfor i det hele taget, og hvad er deres motiver.

Personligt ville mine motiver være indtjening og
ikke så meget idealisme.
Men jeg ville nok støtte det hvis jeg kan få et
fornuftigt svar på formålet.

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-10-11 18:48

John skrev:

> Hvorfor i det hele taget, og hvad er deres motiver.

Som jeg lige husker diskussionen, så handlede det ganske simpelt om at
sikre at grupperne fortsat kan tilgås via en browser, med eller uden
html.dk's tilstedeværelse - for derved at sikre at webdesigngrupperne
havde en chance for at overleve.

--
Philip

Fra : John

Dato : 06-10-11 18:55

Philip Nunnegaard formulerede spørgsmålet:

> [...]
> kan tilgås via en browser, med eller uden
> html.dk's tilstedeværelse - for derved at sikre
> at webdesigngrupperne havde en chance for at

Ok takker.
Kan konkludere at det primært er ud fra
idealistiske
grunde, og til dels selviske.
Fair nok

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 18:25

Rune Jensen skrev:

> Men hvis ikke der er tilslutning, skal det måske tages som bevis for,
> at folk i bund og grund er ganske tilfredse med html.dk...?

Det er nok de færreste HTML.dk-brugere der deltager i denne her
tråd.

--
Bertel