E-Mail
webnoob 5265
Agent ændringer
Fra : Thore

Dato : 04-10-11 15:18

Min udbyder har ændret "sikkerhedsniveauet" som det hedder. Derfor skal
ud og indgående postservere ændrestil hhv. port 465 og 995.
Har prøvet at kigge i Agent men der er ingen stdere at rette det...:(

Nogen der lige ved det?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 04-10-11 17:15

Thore skrev:

>Min udbyder har ændret "sikkerhedsniveauet" som det hedder. Derfor skal
>ud og indgående postservere ændrestil hhv. port 465 og 995.
>Har prøvet at kigge i Agent men der er ingen stdere at rette det...:(

Gør det i agent.ini

Hilsen emj

Fra : Thore

Dato : 13-10-11 10:43

On Tue, 04 Oct 2011 18:14:47 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Gør det i agent.ini
>
>Hilsen emj

Undskyld det sene svar, men har holdt ferie en lille uge...:)

Her er serverdelen af min agent.ini:

[Servers]
NewsServer="news.dotsrc.org"
MailServer="mail.comxnet.dk"
POPServer="pop3.mail.dk"
NNTPPort=119
SMTPPort=25
POPPort=110
SMTPServerPort=25

....lige meget hvad jeg prøver går det ikke...:(

Jeg har i årevis sendt og modtaget mails med denne ini-version...:)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-11 13:13

Thore skrev:

> Her er serverdelen af min agent.ini:

Jeg har i mange år brugt Agent 1.93 til mail. For et lille års
tid siden måtte jeg opgive den fordi min mailserverudbyder
omlagde sikkerheden. Man kan godt stille om til en anden port -
vist i ini-filen - men man kan ikke stille om det tit
sikkerhedsniveau der er standard i dag.

--
Bertel

Fra : Frank Andersen

Dato : 06-10-11 08:50

On Tue, 04 Oct 2011 16:17:53 +0200, Thore <dinotec@mail.invalid>
wrote:

> [...]
>ud og indgående postservere ændrestil hhv. port 465 og 995.
>Har prøvet at kigge i Agent men der er ingen stdere at rette det...:(

De har sikkert indført SSL (sikker forbindelse)

Jeg bruger ver. 6 og Du bruger 1.93, men det burde være det samme:

Gå ind i 'Tools' -> 'Servers And Accounts'
Sæt flueben i 'The server requires a secure connection (SSL)'
I 'Advanced Settings' vil Du nu se, at porten er 995.

Udgående post: Under 'Connection' vælg 'Connect securely on the
standard SSL port'
I 'Advanced Settings' vil Du nu se, at porten er 465.

Som skrevet er det ud fra menuen i ver. 6. Jeg kan ikke huske, om
menuen ser lige sådan ud i 1.93, da det er mange år siden, jeg brugte
den version.

Mvh. Frank Andersen

--

Erstat '.inv' med '.dk'
Replace '.inv' with '.dk'

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-10-11 09:30

Frank Andersen skrev:

> Jeg bruger ver. 6 og Du bruger 1.93, men det burde være det samme:

Det er det overhovedet ikke.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 06-10-11 09:54

Frank Andersen skrev:

>Jeg bruger ver. 6 og Du bruger 1.93, men det burde være det samme:

Nix

Der er jo en seriøs grund til at vi nødigt vil bruge versioner højere
end 2.0 )

Hilsen emj