ESTA koster penge nu?
Fra : Preben

Dato : 04-10-11 15:56

Kan det passe, at der skal betales for ESTA tilladelse nu?
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

--
mvh/Preben

Fra : Søren A Christensen

Dato : 04-10-11 16:14

On 2011-10-04 16:56, Preben wrote:
> Kan det passe, at der skal betales for ESTA tilladelse nu?
> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Ja, vist svarende til 15 $ ...

Fra : Michael H

Dato : 05-10-11 05:28

On 4 Okt., 10:56, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> Kan det passe, at der skal betales for ESTA tilladelse nu?https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
>
> --
> mvh/Preben

Ja.

Vær opmærksom på at du pt. ikke kan anvende dankort til at betale
gebyret på 14$ - de accepterer MasterCard, VISA, American Express og
Discover (JCB, Diners Club).

Når du har betalt gælder godkendelsen i 2 år, og du skal ikke betale
igen hvis du rejser til USA inden for den 2 årige periode - medmindre
du skifter pas.

Mvh.
Michael H
www.michaelhkristensen.dk

Fra : Preben

Dato : 05-10-11 15:12

Den 05.10.2011 kl. 13:28 skrev Michael H <brevkasse@gmail.com>:

> [...]
>
> Når du har betalt gælder godkendelsen i 2 år, og du skal ikke betale
> igen hvis du rejser til USA inden for den 2 årige periode - medmindre

OK, tak.

--
mvh/Preben

Fra : Jet

Dato : 30-10-11 11:23

On 4 Okt., 16:56, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> Kan det passe, at der skal betales for ESTA tilladelse nu?https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
>
> --
> mvh/Preben

Ja og der er flere papirer der skal være i orden

http://politiken.dk/turengaartil/guide/nordamerika/usa/ECE1431968/det-maa-du-ikke-glemme-inden-usa-rejsen/#t=tgtzoneright

Godt det ikke er mig, jeg sætter ALDRIG mine ben i det land

Fra : Peter T.

Dato : 01-11-11 05:02

Den 30-10-2011 18:23, Jet skrev:

> [...]
>
> Godt det ikke er mig, jeg sætter ALDRIG mine ben i det land

Det er så bare ærgerligt for dig. :) Jeg må erkende, at mine to ture
til New York har nuanceret lidt af mit sort/hvide syn på USA. Men
kendere har også fortalt mig, at der er ret stor forskel på NY og resten
af USA, på den måde, at NY er mere europæisk-agtigt. Byen er simpelthen
al papirnusseriet værd og meget mere til. Og det skal ganges med 100.
Den by kan bare ikke forklares. Den skal opleves! :)

Og det skriver jeg, som ellers er USA-skeptisk. Kæresten, som på mange
områder endda kan være mere USA-skeptisk end jeg, var fuldstændig solgt,
hvilket jeg fint forstår! ;)

--
Peter T.

Fra : Steen Hansen

Dato : 01-11-11 18:44

On Tue, 01 Nov 2011 05:02:16 +0100, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

> [...]
>
>Og det skriver jeg, som ellers er USA-skeptisk. Kæresten, som på mange
>områder endda kan være mere USA-skeptisk end jeg, var fuldstændig solgt,

Havde sdet på samme måde, skulle absolut ikke over til det
dobbeltmoralske land.
Efter en tur i eurodisney, ville vi så også gerne opleve disneyworld,
og så var vi nødt til at tage til florida.

Nu skal vi derover for tredje gang, og det er ikke disneyworld der er
på programmet

Steen