Lets Talk iPhone?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-10-11 18:40

Nogen af i andre der kan komme på et-eller-andet-site som ikke er gået
ned ang Let's Talk iPhone??? Lige nu!

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-11 18:42

<http://live.gdgt.com/live-apple-iphone-5-event-coverage/>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-10-11 18:55

> <http://live.gdgt.com/live-apple-iphone-5-event-coverage/>

Her er jeg også. Automatically refreshing, no need for F5! og fine
billeder

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 19:07

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Her er jeg også. Automatically refreshing, no need for F5! og fine
> billeder

Men Ars Technica er hurtigere på tasterne
Man kan sagtens have begge kørende, hvis man har en bredformatskærm.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-10-11 19:13

> Men Ars Technica er hurtigere på tasterne
> Man kan sagtens have begge kørende, hvis man har en bredformatskærm.

Ja, Jacqui Cheng er godt nok kvik. Til gengæld gengiver Ryan Block flere
citater og er mere sammenfattende i sin skrivestil.

P.S. Det lyder ikke helt tosset det der kamera i 4S!

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 19:28

> Ja, Jacqui Cheng er godt nok kvik. Til gengæld gengiver Ryan Block flere
> citater og er mere sammenfattende i sin skrivestil.
>
> P.S. Det lyder ikke helt tosset det der kamera i 4S!

Der er vist mange problemer med at blogge. Flere har vist opgivet. Ars
Technica synes også at være gået i stå. GDGT er træt af at høre mere om
Siri. Det lader til, at vi skal vente til 12. oktober på iOS 5 og
iCloud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-11 19:44

> [...]
> Technica synes også at være gået i stå. GDGT er træt af at høre mere om
> Siri. Det lader til, at vi skal vente til 12. oktober på iOS 5 og

it's all over ... no "one more thing" :)

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-10-11 20:31

> it's all over ... no "one more thing" :)

Damn, med de papkort leveret med posten ødelagde Apple en fed 1. april
joke.

Fra : Kent

Dato : 04-10-11 20:37

Martin Bredthauer kom med denne ide:

?

--

Kent

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-10-11 22:05

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> ?

En Apple promo video i sædvanlig glansbilledestil, en munter lille
melodi i baggrunden og en speaker, der fortæller om denne fantastiske
service, hvor man med sin højteknologiske iPhone 4S tager et 8 Mpixel
billede som efterfølgende sendes til Apple, som printer det, putter det
i en kuvert, og sender det med fly/lastbil/bus/tog/scooter m.m. til "Old
granny i Kentucky", hvis ansigt lyser glædestrålende op, da hun åbner
det, ser billedet af dig i Paris og den søde fortrykte hilsen.

Det kunne The Onion ikke ha' opdigtet bedre

Fra : Kent

Dato : 04-10-11 22:23

Martin Bredthauer formulerede tirsdag:

> [...]
> det, ser billedet af dig i Paris og den søde fortrykte hilsen.
>
> Det kunne The Onion ikke ha' opdigtet bedre

Ahh. Så forstår jeg bedre. Det er nok ikke noget som vil overvælde
PostDanmark til jul.

--

Kent

Fra : Kent

Dato : 04-10-11 20:34

Henrik Münster har bragt dette til verden:
> [...]
> Technica synes også at være gået i stå. GDGT er træt af at høre mere om
> Siri. Det lader til, at vi skal vente til 12. oktober på iOS 5 og

Er det den dag iPhone 4s bliver frigivet? For iOS 5 kommer vel med den
nye (opdaterede) iPhone.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-11 20:36

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Henrik Münster har bragt dette til verden:
>
> Er det den dag iPhone 4s bliver frigivet? For iOS 5 kommer vel med den
> nye (opdaterede) iPhone.

Korrekt. Men iPhone 4S kommer ikke i danmark lige med det samme så vidt
jeg kan se.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 20:42

> Korrekt. Men iPhone 4S kommer ikke i danmark lige med det samme så vidt
> jeg kan se.

Nej, som jeg skrev, kommer iOS 5 d. 12. oktober ligesom iCloud. Den nye
iPhone 4S kommer d. 14. oktober og kan bestilles d. 7. oktober, men kun
i de store lande. Der kommer 22 lande mere d. 28. oktober, og mon ikke
Danmark er med der?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-11 20:49

> [...]
> iPhone 4S kommer d. 14. oktober og kan bestilles d. 7. oktober, men kun
> i de store lande. Der kommer 22 lande mere d. 28. oktober, og mon ikke

Jo, danmark er "tier 2" nu om dage ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 21:12

> Jo, danmark er "tier 2" nu om dage ..

Og det er vel meget godt klaret af vores lille land. Og styresystemerne
er oversat til dansk lige fra starten osv. OK, vi måtte vente lidt på
iPad, og i starten havde iPhone ikke dansk tastatur, men det var jo kun
en overgang. Nogle gange er jeg imponeret over, at der sidder nogen i
udlandet og husker vores lille sprogområde.
For nu at komme med en bilanalogi, så var vores ældste søn og
jeg på den store bilmesse i Frankfurt for nylig. Jeg blev egentlig lidt
forundret over, at kørecomputeren i Jaguar kunne stilles på dansk. Der
sælges vel omkring 30 Jaguar i Danmark om året. I vores Peugeot er
sproget ikke oversat til dansk, og Peugeot er gerne det mest solgte
bilmærke i Danmark med typisk 12.000-19.000 biler om året.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-11 21:15

> [...]
> sproget ikke oversat til dansk, og Peugeot er gerne det mest solgte
> bilmærke i Danmark med typisk 12.000-19.000 biler om året.

30 jaguar og 19.000 Peugeoter går vel lige op hvis man kigger kr./ører
:)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 21:32

> 30 jaguar og 19.000 Peugeoter går vel lige op hvis man kigger kr./ører
> :)

Kroner og øre? Peugeot køber man da med bananer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas

Dato : 04-10-11 21:50

> Kroner og øre? Peugeot køber man da med bananer.

Er det fordi det kun er aber der køber franske biler ;)

/Thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-10-11 15:44

thomas <thomas@elements.dk> wrote:

> Er det fordi det kun er aber der køber franske biler ;)
>
> /Thomas

((((;

H.

Fra : Dan

Dato : 04-10-11 22:37

On 04-10-2011 22:12, Henrik Münster wrote:

> [...]
> en overgang. Nogle gange er jeg imponeret over, at der sidder nogen i
> udlandet og husker vores lille sprogområde.
Gad vide hvor lang tid der går før Siri virker med dansk.

/ Dan

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-10-11 17:09

Dan <blabla@lalaland.dk> wrote:

> Gad vide hvor lang tid der går før Siri virker med dansk.
>
> / Dan

Det ville jeg også gerne vide.

Den kommer i IOS 5, men er den forbeholdt 4S, eller spiller den også på 4?

Gæt er lige meget, faktuelle links velkomne ! (:

H.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-11 17:12

Hej,

> Den kommer i IOS 5, men er den forbeholdt 4S, eller spiller den også på 4?

Siri er kun på 4S indtil videre. Se selv apple.com hvis du ikke tror på det.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 17:25

<Henrik> wrote:

> Det ville jeg også gerne vide.
>
> Den kommer i IOS 5, men er den forbeholdt 4S, eller spiller den også på 4?
>
> Gæt er lige meget, faktuelle links velkomne ! (:

iOS 5 kommer til 3GS og 4 også ... Siri er iPhone 4S only.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-10-11 18:33

> [...]
> iPhone 4S kommer d. 14. oktober og kan bestilles d. 7. oktober, men kun
> i de store lande. Der kommer 22 lande mere d. 28. oktober, og mon ikke

Hvad vil I tro priserne på 4S bliver?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 18:34

> Hvad vil I tro priserne på 4S bliver?

samme som iPhone 4 .. ligesom i US ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-10-11 19:37

> samme som iPhone 4 .. ligesom i US ...

Beklager dumt spørgsmål men jeg har slet ikke fulgt med i Apples
priser på iPhone 4, blot holdt stædigt fast i min 3GS:

Var det ikke omkring kr. 4700,- for en 4'er med 16Gb?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 19:46

> Beklager dumt spørgsmål men jeg har slet ikke fulgt med i Apples
> priser på iPhone 4, blot holdt stædigt fast i min 3GS:
>
> Var det ikke omkring kr. 4700,- for en 4'er med 16Gb?

2.599,00 hos 3 ved 6 mdr. 3Max abb.

/thomas

Fra : Kent

Dato : 04-10-11 20:44

Thomas von Hassel tastede følgende:
> Korrekt. Men iPhone 4S kommer ikke i danmark lige med det samme så vidt
> jeg kan se.

Det var nu også mest nysgerrighed. Jeg er egenlig godt tilfreds med min
3Gs.

Apple.dk er oppe igen.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-10-11 18:56

<http://live.arstechnica.com/Event/iPhone_5>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-10-11 22:29

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Beklager dumt spørgsmål men jeg har slet ikke fulgt med i Apples
> priser på iPhone 4, blot holdt stædigt fast i min 3GS:
>
> Var det ikke omkring kr. 4700,- for en 4'er med 16Gb?

Jeg vil selv gerne se prisen på 64 GB modellen. Jeg er lidt træt af at
ikke at kunne have al min musik med. Der må også gerne være plads til
mit daglige krimifix :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 22:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111005 <nospam0002+20111005@gmail.com> wrote:

> Jeg vil selv gerne se prisen på 64 GB modellen. Jeg er lidt træt af at
> ikke at kunne have al min musik med.

Du har mindre end 64GB musik ? ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-10-11 22:36

> Du har mindre end 64GB musik ? ;)

Vi jyder er nærige og køber musik derefter.

Men jeg kan forstå det giver godt at være MacMand ;)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 22:47

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111005 <nospam0002+20111005@gmail.com> wrote:

> Vi jyder er nærige og køber musik derefter.
>
> Men jeg kan forstå det giver godt at være MacMand ;)

ikke specielt, men det fylder når man køber CD'er og ripper dem i Apple
Lossles ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-10-11 22:51

> ikke specielt, men det fylder når man køber CD'er og ripper dem i Apple
> Lossles ;)

Det kræver stadig en del cd'ere (med lille på dansk ;) ) at fylde 64 GB
op. Med mindre selvfølgelig du foretrækkker €1's tyrolermusikskiver?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-11 23:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111005 <nospam0002+20111005@gmail.com> wrote:

> Det kræver stadig en del cd'ere (med lille på dansk ;)

"Ich bin ein berliner!"

>) at fylde 64 GB
> op.

ca. 600 cd'er samlet og rippet over ca. 15 år ?

> Med mindre selvfølgelig du foretrækkker ¤1's tyrolermusikskiver?

Ak nej ...

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-10-11 23:38

> "Ich bin ein berliner!"

SÃ¥ er du en amerikansk pfannkuchen. Hedder det ikke "Ich bin Berliner"?

> ca. 600 cd'er samlet og rippet over ca. 15 år ?

Tjah, så må hver cd ikke fylde mere end cirka 100 MB når den er rippet.
Det kan jeg godt se.

SÃ¥ mange har jeg SLET ikke.

> Ak nej ...

Det kan nåes endnu. amazon.de har åbent.

Lad dig inspirere: http://www.youtube.com/watch?v=zNNai5aZK1g

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-11 01:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111006 <nospam0002+20111006@gmail.com> wrote:

> Så er du en amerikansk pfannkuchen. Hedder det ikke "Ich bin Berliner"?

Det er jo det, der er det morsomme. Kennedy sagde det nemlig forkert og
sagde: "Ich bin ein Berliner". Så ventede man, at når han besøgte
Frankfurt, ville han sige: "Ich bin ein Frankfurter".
--
Henrik Münster
Esbjerg