Min printer printer ikke pænt under Mac O
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 16:43

Jeg har en gammel HP blæksprutte. Den kører fint på iMac'en, men jeg kan
ikke finde indstillingsmuligheder for udskriftskvalitet. Selv om jeg
bruger et pænt stykke papir, ligner det noget der er trykt i
Umbabumbaland, svarende til kladdekvalitet.

Det lyder lidt mærkeligt, at man ikke kan indstille efter om det er et
billede på fotopapir, eller om det er tekst på skrivemaskinepapir.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-11 16:54

Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Det lyder lidt mærkeligt, at man ikke kan indstille efter om det er et
> billede på fotopapir, eller om det er tekst på skrivemaskinepapir.

Hvis jeg husker ret fra min daværende HP InkJet 5740, så sker det i 'HP
Print Utility'. - Her kunne jeg indstille til 'Draft', 'Normal', 'High
Quality' og 'Photo Quality'. - Hvis du ikke har den installeret, skal du
installere fra den medflg. CD. Du vil så få adgang til den enten direkte
fra 'Hp Print Utility' eller fra kontrolpanen 'Udskriv & Fax' i
systemindstillinger.

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 19:26

Den 03/10/11 17.54, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> installere fra den medflg. CD. Du vil så få adgang til den enten direkte
> fra 'Hp Print Utility' eller fra kontrolpanen 'Udskriv & Fax' i

Så nåede "vi" så langt. Prtint Utility'en ligger i Bibliotek > Printers
> HP > Utilities. Jeg starter så HP Printer Utility.app, men printeren
figurerer ikke. Okay, dann haben wir anderen Metoden: Jeg klikker på +
og vælge USB som forbindelsestype og så starter den ellers med at søge
.... og søge ... og søge ... og søge ... og søge ... og søge ... og søge
.... og søge ... og søge ..., men den finder aldrig noget og stopper
heller ikke.

Okay, nu kører jeg heftig multitasking i øjeblikket, men alligevel, ikk'?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 19:42

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> ... og søge ... og søge ... og søge ... og søge ... og søge ... og
> søge ... og søge ... og søge ..., men den finder aldrig noget og

Hent nyeste driverpakke til din printer hos HP.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 19:57

Den 03/10/11 20.42, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111003 skrev:

> Hent nyeste driverpakke til din printer hos HP.

Hmmm, jeg skal da gerne kigge, men min iMac er jo næsten ny, så jeg må
formode at den jeg hentede i sin tid, er den nyeste.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 03-10-11 20:26

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Hmmm, jeg skal da gerne kigge, men min iMac er jo næsten ny, så jeg må
> formode at den jeg hentede i sin tid, er den nyeste.

Seneste opdatering til HP-printersoftware (version 2.7) var i
Softwareopdatering d. 04/08 2011.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 20:29

Den 03/10/11 21.26, Mogens Thyregod skrev:

> Seneste opdatering til HP-printersoftware (version 2.7) var i
> Softwareopdatering d. 04/08 2011.

Jeg har lige været inde på Hans Peters hjemmeside. Til Deskjet 970 Cxi
er den nyeste indbygget i OS X, så jeg behøver (kan) ikke hente noget
nyere, selv om den er til 10.5
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-11 22:15

Kurt Hansen wrote:

> Jeg har lige været inde på Hans Peters hjemmeside. Til Deskjet 970 Cxi
> er den nyeste indbygget i OS X, så jeg behøver (kan) ikke hente noget
> nyere, selv om den er til 10.5

Prøv at åbne Systemindstillinger -> Udskriv & Fax. Klik på '+' og se, om
den dukker op. - Ellers brug den opd. fra aug.11. Den er til 10.6.x og
10.7.x.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 03-10-11 22:11

Kurt Hansen wrote:

> Hmmm, jeg skal da gerne kigge, men min iMac er jo næsten ny, så jeg må
> formode at den jeg hentede i sin tid, er den nyeste.

Det bør den også være. Apple og HP arbejder sammen nu, så nyeste HP
drivere kommer med sammen med OS X opd., hvis/når der bruges Softwareupdate

Ellers kan du hente HPs opd. her fra d. 03.08.2011
http://support.apple.com/kb/DL907

Godt nok en heftig fil på ca. 485mb, men den installerer kun til den
aktive printer, når du klikker på installeren....

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-10-11 03:42

Den 03/10/11 23.11, Erik Richard Sørensen skrev:

> Ellers kan du hente HPs opd. her fra d. 03.08.2011
> http://support.apple.com/kb/DL907
>
> Godt nok en heftig fil på ca. 485mb, men den installerer kun til den
> aktive printer, når du klikker på installeren....

Det gør altså ingen forskel. Problemet er sikkert, at min Deskjet 970
Cxi er for gammel. Den optræder i hvert fald ikke på listen:
http://support.apple.com/kb/HT3669#HP

Hvis jeg åbner 'Udskriv og Fax' og klikker 'Indstillinger og
forsyninger" og ind på fanen 'Printerarkiv', finder jeg igen ikke min
printer. Om een eller anden 'series' kan bruges, ved jeg jo ikke og har
derfor vel kun eet valg, nemlig 'HP Deskjet Series', som jeg må formode
er en generel standarddriver og måske derfor at den netop ingen
indstillingsmuligheder har for /min/ printer.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 23:03

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Hmmm, jeg skal da gerne kigge, men min iMac er jo næsten ny, så jeg må
> formode at den jeg hentede i sin tid, er den nyeste.

Den der passede præcist til din printer? Hvis ja, hvorfor kan den så
ikke se den?