Klippe/redigere i PDF?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 14:54

Jeg vil gerne markere tekst/billeder og fjerne det i et PDF-dokument og
så "Gem" eller "Gem som ...".

Jeg bruger PDFsam når en PDF skal splittes op i enkeltsider og det
funker fint, men at redigere de enkelte sider kan den ikke.

Noen bu?

P.S. Åååååhjow, jeg kender godt Adobes Acrobat, men jeg kender også
bossens uvillighed til at punge ud - især til det begrænsede behov for
netop sådan en klippemaskine.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-10-11 17:15

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> P.S. Åååååhjow, jeg kender godt Adobes Acrobat, men jeg kender også
> bossens uvillighed til at punge ud - især til det begrænsede behov for

Har du prøvet Inkscape?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 17:37

> [...]

> Jeg bruger PDFsam når en PDF skal splittes op i enkeltsider og det
> funker fint, men at redigere de enkelte sider kan den ikke.

PDFPen ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 17:37

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> P.S. Åååååhjow, jeg kender godt Adobes Acrobat, men jeg kender også
> bossens uvillighed til at punge ud - især til det begrænsede behov for
> netop sådan en klippemaskine.

Var du ikke freelancer? SÃ¥ er det da optimering af din tid.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 18:41

Den 03/10/11 18.37, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111003 skrev:

> Var du ikke freelancer? SÃ¥ er det da optimering af din tid.

Skulle JEG betale? Næ, det får jeg altid andre til
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 20:12

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Skulle JEG betale? Næ, det får jeg altid andre til

Det svarer til at min VVS mand kræver at jeg først køber en rørtang til
ham ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 20:31

Den 03/10/11 21.11, Thomas von Hassel skrev:

> Det svarer til at min VVS mand kræver at jeg først køber en rørtang til
> ham ...

Ja, smart, ikk'?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 20:36

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Ja, smart, ikk'?

I så fald vil det være først og sidste gang han fik lov til at lave
noget arbejde for mig ..

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-10-11 17:44

On 2011-10-03 13:53:51 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
>
> P.S. Åååååhjow, jeg kender godt Adobes Acrobat, men jeg kender også
> bossens uvillighed til at punge ud - især til det begrænsede behov for

Har du Photoshop?
Den kan bruges - husk at åbne i passende dpi.

Selv med Acrobat kan du ikke være sikker på at du altid kan gøre hvad
du vil med en pdf. Det kræver af og til ekstra plugins.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-11 18:45

Den 03/10/11 18.43, Kurt Brixen skrev:

> Har du Photoshop?
> Den kan bruges - husk at åbne i passende dpi.

Ja, det har jeg, men jeg havde forestillet mig en lidt bekvemmere måde.
Bare åbne ligesom i skim, markere og trykke på delete.

Kvaliteten er underordnet, så længe teksten kan læses. Det er
udelukkende for at kunne splitte nyhedsbreve fra leverandører op, så man
kan arkivere hver vare for sig som en selvstændig PDF og de skal kun
bruges flygtigt til at uddrage essensen, når jeg selv laver nyhedbreve
til detail.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-10-11 13:40

On 2011-10-03 17:44:52 +0000, Kurt Hansen said:

> [...]
> man kan arkivere hver vare for sig som en selvstændig PDF og de skal
> kun bruges flygtigt til at uddrage essensen, når jeg selv laver

PDF er egentlig ikke beregnet til at redigere i. Den bedste løsning er
Acrobat Pro + PitStop Pro, men det er dyrt. 599 EUR for Pitstop alene.

Der er Foxit, som er noget billigere. Men det har jeg ikke prøvet - kun
readeren.
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Security/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 19:00

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Skulle JEG betale? Næ, det får jeg altid andre til

Naturligvis. Din takst afspejler selvfølgelig at du skal have de
værktøjer der er nødvendige.