Pladsmangel - app til overblik
Fra : Steen

Dato : 02-10-11 21:20

Mine 160 GB er ved at være godt udnyttet.
Hvor pokker al pladsen er blevet af, er ikke helt opklaret - jeg bruger
programmet GrandPerspective til at give et overblik over harddisken. En
stor del bruges til musikfiler, men den sidste halvdel af pladsen bruges
nok til en del spild.

Nogen der kender andre freeware-apps der kan give mig et bedre billede
af hvor jeg kan rydde op?
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 21:26

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> nok til en del spild.
>
> Nogen der kender andre freeware-apps der kan give mig et bedre billede

Du kan lave en smart folder og filtrere på store filer og sortere efter
størrelse ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-11 21:33

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> [...]
> programmet GrandPerspective til at give et overblik over harddisken. En
> stor del bruges til musikfiler, men den sidste halvdel af pladsen bruges

Du ved godt du kan holde musen over de store klumper og få at vide
hvilke filer der er i klumpen?

Fra : Steen

Dato : 02-10-11 21:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111002 <nospam0002+20111002@gmail.com> wrote:

> Du ved godt du kan holde musen over de store klumper og få at vide
> hvilke filer der er i klumpen?

Jow jow, det har jeg luret
--
Steen

Fra : /john

Dato : 02-10-11 21:55

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nogen der kender andre freeware-apps der kan give mig et bedre billede
> af hvor jeg kan rydde op?

"CCleaner, the number-one tool for cleaning your Windows PC, is now
available for your Mac":

http://mac.majorgeeks.com/download7158.html

/john

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-10-11 08:54

> [...]

> nok til en del spild.
>
> Nogen der kender andre freeware-apps der kan give mig et bedre billede

Et par steder du skal kigge, hvor der kan ligge rigtigt meget skrald er:
/Library/Caches og
~/Library/Caches
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 03-10-11 19:26

> [...]

> nok til en del spild.
>
> Nogen der kender andre freeware-apps der kan give mig et bedre billede

Kender kun OmniDiskSweeper