slette gamle back-ups på time capsule?
Fra : -=JF=-

Dato : 02-10-11 13:59

Hej i gruppen!

Ud over back-up, bruger jeg også min Time Capsule som nas, og har min
musik og film liggende der.
Endnu er der rigeligt med plads (ca. 900 gb. ledig ud af 2 tb) men det
kan godt begynde at knibe efterhånden som jeg arbejder mig gennem at
rippe min dvd-samling.

Hvis jeg vil frigive noget plads på min time capsule, og ikke vil
sllette fra nas-delen, kan jeg da slette de ældste back-ups, oden at
ødelægge de nyere back-up's?

--
Mvh. John

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 14:44

-=JF=- <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg vil frigive noget plads på min time capsule, og ikke vil
> sllette fra nas-delen, kan jeg da slette de ældste back-ups, oden at

ja, gå ind i Time Machine ... gå tilbage i tiden, find roden af din disk
og find "delete this backup" eller lign i "tandhjulsmenuen"

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-11 14:47

> ja, gå ind i Time Machine ... gå tilbage i tiden, find roden af din disk
> og find "delete this backup" eller lign i "tandhjulsmenuen"

Har du eventuelt faldet over et sted hvor man kan sætte hvor mange GB
Time Machine skal bruge for en given maskine. Mindes stadig at have to
på samme partition, hvor den ene slettede rigtigt meget fordi den anden
pludseligt fyldte mere.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 15:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111002 <nospam0002+20111002@gmail.com> wrote:

> [...]
> Time Machine skal bruge for en given maskine. Mindes stadig at have to
> på samme partition, hvor den ene slettede rigtigt meget fordi den anden

du kan selv oprette dine spares bundles og lægge et max på ... men det
er ikke noget jeg har rodet med længe og jeg ved ikke om det virker på
en ægte timecapsule ..

/thomas