Tildele filtype bestemt program virker ikk~
Fra : jagge

Dato : 02-10-11 08:29

Hey

Jeg forstår ikke hvad der sker for lion. Jeg ønsker at quicktime player
skal åbne .mp4 filer, lige nu har mpeg streamclip overtaget.

Derfor højreklikker jeg, vælger selv programmet der skal åbne via "åbne
i" og krydser af i "åbne altid i" hvorefter filen åbner i quicktime.

MEN det er ikke en global ændring den gælder kun for pågældende fil.
Hvordan gør jeg det globalt, altså ALLE .mp4 filer skal åbnes med
quicktime player ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 08:41

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> MEN det er ikke en global ændring den gælder kun for pågældende fil.
> Hvordan gør jeg det globalt, altså ALLE .mp4 filer skal åbnes med

Er der ikke en "change all" knap nedenunder ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 02-10-11 16:27

> Er der ikke en "change all" knap nedenunder ?

nææ det virker ikke der, ændringen bliver kun for den specifikke fil.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 16:29

> nææ det virker ikke der, ændringen bliver kun for den specifikke fil.

Eh, i svaret lige herunder siger du at den virker ... now what is it ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-11 13:37

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> [...]
>
> MEN det er ikke en global ændring den gælder kun for pågældende fil.
> Hvordan gør jeg det globalt, altså ALLE .mp4 filer skal åbnes med

Kør Vis Info på din mp4 fil bagefter, og sæt standardprogrammet som
ønsket. Der er så vidt jeg husker en knap til at sætte det globalt.

Fra : jagge

Dato : 02-10-11 16:27

> Kør Vis Info på din mp4 fil bagefter, og sæt standardprogrammet som
> ønsket. Der er så vidt jeg husker en knap til at sætte det globalt.

YES der var den, takker.

MVH

Jakob