mail-program søges
Fra : Ole Frandsen

Dato : 02-10-11 20:45

Et enkelt mail-program søges. Det skal kunne fungere under Windows 7.
Det må meget gerne ligne Outlook Express i sin opbygning, og også
helst kunne importere mail-konti mm. fra OE 6.

Jeg er noget modstæbende gået over til at bruge Windows 7 som
styresystem, men jeg gider altså ikke forholde mig til Microsofts
'fremskridt', som i tilfældet med mail vist hedder 'Live mail'. Død
over uhyret.

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-10-11 20:52

Den 02-10-2011 21:45, Ole Frandsen skrev:

> Et enkelt mail-program søges. Det skal kunne fungere under Windows 7.
> Det må meget gerne ligne Outlook Express i sin opbygning, og også
> helst kunne importere mail-konti mm. fra OE 6.

Mozilla Thunderbird blev valget her. Om importfunktionen kan jeg ikke
sige noget, mails mv. skulle manuelt hentes fra en backup af den gamle
pc. Men det gik ret let med drag'n'drop

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Preben

Dato : 02-10-11 21:04

Den 02.10.2011 kl. 21:45 skrev Ole Frandsen <nogen@dk.invalid>:

> [...]
> styresystem, men jeg gider altså ikke forholde mig til Microsofts
> 'fremskridt', som i tilfældet med mail vist hedder 'Live mail'. Død

Jeg kan varmt anbefale Opera, http://www.opera.com/products/
som udover mailprogram også er en fremragende newsreader og browser.
Som browser dog med nogle få begrænsninger som f.eks. homebanking, hvor
jeg så bruger Internet Explorer

--
mvh/Preben

Fra : Martin Ploug

Dato : 02-10-11 21:18

Den 02-10-2011 22:04, Preben skrev:

> [...]
> som udover mailprogram også er en fremragende newsreader og browser.
> Som browser dog med nogle få begrænsninger som f.eks. homebanking, hvor

Jeg er meget glad for Thunderbird.
Der står noget om Import fra Outlook Express her:
http://support.real-time.com/tbird/oe_import.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-11 06:13

Preben skrev:

> [...]
> som udover mailprogram også er en fremragende newsreader og browser.
> Som browser dog med nogle få begrænsninger som f.eks. homebanking, hvor

Til min bank (Arbejdernes Landsbank) fungerer både Firefox og
Opera lige godt.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-10-11 20:11

Preben wrote:

> [...]
> som udover mailprogram også er en fremragende newsreader og browser.
> Som browser dog med nogle få begrænsninger som f.eks. homebanking,

Jeg har installeret Opera, men jeg har kun oplevet den som browser.
Hvordan ser man mail- og news-funktionerne?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben

Dato : 03-10-11 21:03

Den 03.10.2011 kl. 21:11 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> Jeg har installeret Opera, men jeg har kun oplevet den som browser.
> Hvordan ser man mail- og news-funktionerne?

I menuen Funktioner/Post- og chatkontoer skal du tilføje en mailkonto og
en newskonto.

--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-10-11 22:03

Preben wrote:

> I menuen Funktioner/Post- og chatkontoer skal du tilføje en mailkonto
> og en newskonto.

Æh, hvordan får man menuerne at se?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben

Dato : 04-10-11 07:10

Den 03.10.2011 kl. 23:03 skrev Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk>:

> Æh, hvordan får man menuerne at se?

De burde da være der helt af sig selv. Samme linie som Bogmærker.

--
mvh/Preben

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-10-11 15:44

Den 04-10-2011 08:10, Preben skrev:

> De burde da være der helt af sig selv. Samme linie som Bogmærker.

Det er en tilføjelse:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-10-11 17:06

Martin Ploug wrote:

> Det er en tilføjelse:
> http://www.opera.com/mail/

Tak, Martin. Jeg tænkte jo nok at det ikke var bare lige.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-10-11 18:34

Den 04-10-2011 18:05, Erik Olsen skrev:

> Tak, Martin. Jeg tænkte jo nok at det ikke var bare lige.

Velbekomme.
Hvis du har behov for nyhedsgrupper, vil jeg dog fortsat at prøve
Thunderbird eller Seamonkey.

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-10-11 18:40

Martin Ploug wrote:

> Hvis du har behov for nyhedsgrupper, vil jeg dog fortsat at prøve
> Thunderbird eller Seamonkey.

Jeg klarer mig nu méget godt med Windows Mail, ellers tak for tilbuddet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Preben

Dato : 04-10-11 15:53

Den 04.10.2011 kl. 16:44 skrev Martin Ploug <mploug@pc.dk>:

> Det er en tilføjelse:
> http://www.opera.com/mail/

OK så. Da jeg i sin tid installerede, var det hele med.

--
mvh/Preben

Fra : Michael

Dato : 16-10-11 15:21

> [...]
> styresystem, men jeg gider altså ikke forholde mig til Microsofts
> 'fremskridt', som i tilfældet med mail vist hedder 'Live mail'. Død

Hej her kan du få det fedeste gratis mail program, Thunderbird

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-11 17:43

Michael skrev:

> Hej her kan du få det fedeste gratis mail program, Thunderbird

Jeg foretrækker til enhver tid portable versioner. Desværre fås
Thunderbird kun med engelsk sprog:

   http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-10-11 18:00

Bertel Lund Hansen skrev:

>Desværre fås
>Thunderbird kun med engelsk sprog:
>
>    http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

Hvis den skal være dansk, er det bare at installere sprogpakken og locale
switcheren.

Holder mig selv fra apps fra portableapps.com da jeg ikke ser noget formål
i at der skal være en instraller til et portable app.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Michael

Dato : 17-10-11 16:54

Den 16-10-2011 16:21, Michael skrev:

> Hej her kan du få det fedeste gratis mail program, Thunderbird

vågn op, se mit link da står for dansk.
Mvh Michael

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 17-10-11 17:00

Michael skrev:

>vågn op, se mit link da står for dansk.

Det lader til at Thunderbird har roblemer med at tråde

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 17-10-11 17:02

Ivan V. Klaaarup skrev:

>Det lader til at Thunderbird har roblemer med at tråde

Jeg har til gengæld problemer med at ramme p

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-10-11 17:14

Den 17-10-2011 17:59, Ivan V. Klaaarup skrev:

> Det lader til at Thunderbird har roblemer med at tråde

Ikke her...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 17-10-11 17:19

Carsten Stage skrev:

>Ikke her...

Så må problemet jo i stedet være at Thunderbird bruger ikke kan finde ud
af at svare hvor det er relevant.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-10-11 17:21

Den 17-10-2011 18:18, Ivan V. Klaaarup skrev:

> Så må problemet jo i stedet være at Thunderbird bruger ikke kan finde ud
> af at svare hvor det er relevant.

;)

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Michael

Dato : 17-10-11 20:46

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 17-10-11 20:47

Michael skrev:

> [...]

LOL

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-10-11 20:51

Jep, https://www.mozilla.org/da/thunderbird/ and you are good to go.

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 17-10-11 20:55

Martin Ploug skrev:

>Jep, https://www.mozilla.org/da/thunderbird/ and you are good to go.

Jeg har et mailprogram til mail, det er det du nævner der og en newsreader
til at læse usenet med (gider ikke _mailklienter_ til det, de er
simpelthen ikke gode nok)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-10-11 21:19

> LOL

Ja ,det var dagens bedste joke

Mogens

Fra : Michael

Dato : 17-10-11 22:33

Den 17-10-2011 22:18, Mogens skrev:

> Ja ,det var dagens bedste joke

vil du forklare, hvad der er en joke

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-10-11 06:26

Michael wrote:

> vil du forklare, hvad der er en joke

Måske fordi opsætningen af Thunderbird ikke er så enkel endda. Der skal
installeres et hav af tillægsprogrammer hvis man vil have ændret
udseende og funktioner, og nogle ændringer kræver at man går ind i en
konfigurationsfil og ændrer der. Ikke brugervenligt.

Jeg installerede på et tidspunkt Thunderbird, men var ret utilfreds med
det og gik tilbage til (dengang) Outlook Express.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-11 06:37

Erik Olsen skrev:

> [...]
> man vil have ændret udseende og funktioner, og nogle
> ændringer kræver at man går ind i en konfigurationsfil og

Nu sammenligner du vist æbler og pærer. Som standard
indeholder Thunderbird de funktioner, som de fleste har brug
for, og som du finder i de fleste andre mailprogrammer.

I Thunderbird har du så den ekstra fordel - som du ikke
finder i ret mange andre mailprogrammer - at du kan tilføje
flere funktioner ved at installere tilføjelser.

Du har endnu en fordel ved at du kan gå dybere ned i
programmet og ændre dets opførsel ved at ændre i en
konfigurationsfil (som du får adgang til via en brugerflade).

Og er du rigtig meget nørd, kan du gå endnu dybere og ændre
manuelt i nogle konfigurationsfiler (uden brugerflade),
hvilket giver endnu flere muligheder.

> Jeg installerede på et tidspunkt Thunderbird, men var ret
> utilfreds med det og gik tilbage til (dengang) Outlook Express.

Hvis du skal sammenligne med Outlook Express, skal du nøjes
med at se på det allerførste nævnte, nemlig
standardindstillingerne. Og selv her har Thunderbird flere
muligheder end Outlook Express.

Det kunne være sjovt at vide, hvilke indstillingsmuligheder
som var så svære at få adgang til i Thunderbird, men som du
havde nem adgang til i Outlook Express.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold din drømmeferie i Thailand. Find tips og info på:

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-10-11 06:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Nu sammenligner du vist æbler og pærer. Som standard
> indeholder Thunderbird de funktioner, som de fleste har brug
> for, og som du finder i de fleste andre mailprogrammer.

Jeg ved ikke hvem "de fleste" er, men det var bestemt ikke nok for mig.

> I Thunderbird har du så den ekstra fordel - som du ikke
> finder i ret mange andre mailprogrammer - at du kan tilføje
> flere funktioner ved at installere tilføjelser.

Hvilket viste sig nødvendigt.

> [...]
>
> Og er du rigtig meget nørd, kan du gå endnu dybere og ændre
> manuelt i nogle konfigurationsfiler (uden brugerflade),

Ja, og jeg skulle åbenbart ned i "nørdgruppen" for bare at nærme mig
noget som kunne bruges. Ikke brugervenligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif Neland

Dato : 18-10-11 07:11

Den 18-10-2011 07:48, Erik Olsen skrev:
Så mangler du lige at svare på

> Det kunne være sjovt at vide, hvilke indstillingsmuligheder som
> var så svære at få adgang til i Thunderbird, men som du havde
> nem adgang til i Outlook Express.

Leif

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 18-10-11 07:20

Michael skrev:

>vil du forklare, hvad der er en joke

At vores pronlem er Windows Mail.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klaaarup

Dato : 18-10-11 07:22

Ivan V. Klaaarup skrev:

>At vores pronlem er Windows Mail.

At ramme de rigtige taster hver gang kan til gengæld dodt være et problem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-11 07:35

Ivan V. Klaaarup skrev:

> At ramme de rigtige taster hver gang kan til gengæld dodt
> være et problem

Har du også ramt forkert i dit brugernavn, eller er det med
vilje?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-10-11 07:38

Kim Ludvigsen skrev:

>Har du også ramt forkert i dit brugernavn, eller er det med vilje?

Der ser man hvor lidt man selv ser

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-11 07:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> Der ser man hvor lidt man selv ser

Du må lære katten, at den skal holde sig væk fra tastaturet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-10-11 07:57

Kim Ludvigsen skrev:

>Du må lære katten, at den skal holde sig væk fra tastaturet.

Desværre det kan jeg ikke, den afgik ved døden i december.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-11 08:29

Ivan V. Klattrup skrev:

> Desværre det kan jeg ikke, den afgik ved døden i december.

Ups! Det er jeg ked af at høre.

Du skal ikke have en anden? Så vil du atter have nogen at
skyde skylden på, når tastaturet udsender bogstaver i
tilfældig rækkefølge eller med forkert mening (hm, det er
lige før, jeg får overbevist mig selv om at få en kat).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Carl Drud

Dato : 16-10-11 18:06

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> writes:

> Jeg foretrækker til enhver tid portable versioner. Desværre fås
> Thunderbird kun med engelsk sprog:
>
>    http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable

De beskriver to metoder til at få et andet sprog.

http://portableapps.com/apps/internet/thunderbird_portable/localization#3

(nederst på siden)

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-11 18:37

Carl Drud skrev:

> De beskriver to metoder til at få et andet sprog.

Fint nok. Jeg er bare ligeglad med om det er dansk eller engelsk,
så jeg har ikke kikket efter.

--
Bertel