Tilbage til fortiden
Fra : Lyrik

Dato : 01-10-11 17:10

Min nye AppleTV2 åbenbarer endelig "FILM" og man kan leje dem direkte.

Men jeg har ikke tænkt mig at leje en eneste af følgende grund:

Prisen er 39 kroner for en gammel SD film og 49 kroner for film de frækt
benævner:"HD"

Det er åbenbart resultatet af en lang forhandling med filmindustrien.

Kvaliteten er oprørende dårlig!

Vi snakker ikke DVD-kvalitet og vi snakker slet ikke noget der bare
kunne ligne "HD"

Hele lortet er slet og ret gammeldags "Video-kvalitet" fra dengang vi
brugte VHS videobånd.

Udvalget er på en 3-400 film, med 10 stykker fra 2010 og frem. Men gør
dig ingen forhåbning!

Hvis jeg ripper en almindelig DVD med Handbrake, så overstråler jeg
deres bedste "HD" udlejningskvalitet med 100%!!

De har snedigt prøvet at kompensere for den manglende skarphed på anden
vis. Filmene bliver vist med celluloid-gnister-fejl og gulnet look for
at illudere "rigtige celluloidfilm"

I bedste fald minder det om film man så i 50-erne i en lokal søndags-bio!

Tilbage til fortiden! det e rsimpelt hen en ommer hvis de vil gøre sig
forhåbninger om salg. det er for dyrt og for himmelråbende dårligt!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-11 17:16

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Tilbage til fortiden! det e rsimpelt hen en ommer hvis de vil gøre sig
> forhåbninger om salg. det er for dyrt og for himmelråbende dårligt!

Nu har jeg købt et par HD TV serier på den amerikanske iTunes Store, og
kvaliteten _er_ bedre end DVD ... men ikke bedre end BluRay ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-11 18:44

Den 01/10/11 18.16, Thomas von Hassel skrev:

> Nu har jeg købt et par HD TV serier på den amerikanske iTunes Store, og
> kvaliteten _er_ bedre end DVD ... men ikke bedre end BluRay ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg omtaler de danske lejemuligheder som lige er åbne. Hvad man
eventuelt kan platte sig til i USA med en falsk adresse rager mig
bedøvende.

Den danske kvalitet kommer ikke højere op end en gammeldags video VHS.

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-11 18:47

> [...]

> bedøvende.
>
> Den danske kvalitet kommer ikke højere op end en gammeldags video VHS.

Det er med 99.99% de samme filer i den samme kvalitet ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-11 19:07

Den 01/10/11 19.47, Thomas von Hassel skrev:

> Det er med 99.99% de samme filer i den samme kvalitet ...
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jamen så tænd din AppleTV2 og se de eksempler der er ud for hver eneste
film! Og fortæl mig så hvad du synes!

Hvor svært kan det være? jeg har kigget de nyeste og visuelt flotteste
film igennem som de eksempler der er på dem med benævnelserne "HD"

De er om jeg bedyrer dig kun som VHS videoer i kvalitet!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-11 19:08

> [...]

> film igennem som de eksempler der er på dem med benævnelserne "HD"
>
> De er om jeg bedyrer dig kun som VHS videoer i kvalitet!

Så du har kun set previews, og ikke rent faktisk købt/lejet en film ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-11 23:28

Den 01/10/11 20.08, Thomas von Hassel skrev:

> Så du har kun set previews, og ikke rent faktisk købt/lejet en film ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Naj er du da vimmer mand!? Du skal købe bananer og får en smagsprøve
der er rådden, som skal gi' et eksempel på kvaliteten, hvorpå manden
siger at du skal købe 10 bananer for at være helt sikker!?

no way!

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 08:05

> [...]

> der er rådden, som skal gi' et eksempel på kvaliteten, hvorpå manden siger
> at du skal købe 10 bananer for at være helt sikker!?

Jeg vil gi dig så meget som at jeg synes da det ville være bedre at
preview kvaliteten svarede til det rigtige produkt ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-11 14:17

Den 03/10/11 09.04, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg vil gi dig så meget som at jeg synes da det ville være bedre at
> preview kvaliteten svarede til det rigtige produkt ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen hvor har du fået den idé at der skulle være forskel? Preview
kvaliteten varierer meget nøjagtigt efter filmenes tekniske udviklingsgrad.

Det går fra dårligt til super-dårligt.

MvH
jens

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-10-11 04:16

> Jeg vil gi dig så meget som at jeg synes da det ville være bedre at
> preview kvaliteten svarede til det rigtige produkt ...
>

> /thomas

Enig, at der er forskel kunne afholde mig fra løb. I al fald til man
opdagede at der var forskel.

Tjekkede AVATAR previewet, ringe...

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-10-11 20:02

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Hvor svært kan det være? jeg har kigget de nyeste og visuelt flotteste
> film igennem som de eksempler der er på dem med benævnelserne "HD"
>
> De er om jeg bedyrer dig kun som VHS videoer i kvalitet!

Eksempler er vel ikke nødvendigvis i samme kvalitet? Du må leje en og
så vurdere ud fra det.

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-11 23:41

Den 01/10/11 21.02, Thorbjørn Ravn Andersen, 20111001 skrev:

> Eksempler er vel ikke nødvendigvis i samme kvalitet? Du må leje en og
> så vurdere ud fra det.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mon ikke eksemplet er borgende for kvaliteten? Jeg giver i hvert fald
ikke 49 kroner for at leje en film om så "Block Buster" havde forgyldt
deres facade!

Ved du hvad den bedste måde at erhverve film til sin AppleTV2 -helt
gratis i HD er? Optage fra TV2FILM-HD og preparere dem i Handbrake
eller endnu bedre og lynhurtigt i "REMUX", når du vel at mærke har
kompileret FFMPEG internt i systemet.(Snowy):
http://www.lyrikfilm.dk/public/remux_ffmpeg.tiff

Hvis du kigger på billedet, så tog Crimes...24:50 min/sek. at omkode til
m4v med en compiled ffmpeg!
Den næste "DivFix.... tog 32:50, derefter 21:22 hvorpå Startrek kun tog
1:39! Den blev kun remuxet idet codec var passende til en m4v container.

Forneden kan du se at der under video står:"faster", her er det at
"Remux" har fået vækket evnen til at omkode video, ved at compilere
"ffmpeg" i maskinen. Det løber bare hurtigere når det er skræddersyet!
XCode skal være installeret for at compile.

MvH
Jens

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 03-10-11 07:21

On 02-10-2011 00:41, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Mon ikke eksemplet er borgende for kvaliteten? Jeg giver i hvert fald
> ikke 49 kroner for at leje en film om så "Block Buster" havde forgyldt
> deres facade!

Det korte svar: Nej

Der helt klart tale om previews i en helt anden kvalitet end de film man
lejer.

mvh
Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 07:50

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> Det korte svar: Nej
>
> Der helt klart tale om previews i en helt anden kvalitet end de film man
> lejer.

jep, var det ikke det jeg sagde ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 03-10-11 07:56

> jep, var det ikke det jeg sagde ?
>
> /thomas

Jo! (;

H.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 03-10-11 09:44

On 03-10-2011 08:49, Thomas von Hassel wrote:

> jep, var det ikke det jeg sagde ?

Jow da, men det fes ikke ind hos Jens, så jeg tænkte det skulle gentages

mvh
Jesper \

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-11 14:22

Den 03/10/11 08.20, Jesper Hartoft skrev:

> Det korte svar: Nej
>
> Der helt klart tale om previews i en helt anden kvalitet end de film man
> lejer.
>
> mvh
> Jesper \
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og det kommer du så lige med et bevis på! tag et foto af din skærm og
læg det op.

MvH
jens

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-10-11 16:35

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Og det kommer du så lige med et bevis på! tag et foto af din skærm og
> læg det op.

Previews med et lavt antal bits/sek giver også mening ved at de starter
hurtigere (kunden ønsker ikke at vente for længe på smagsprøven) og
kræver mindre af serveren der leverer (Apple ønsker ikke at sende mere
end højest nødvendigt - du har jo ikke købt noget endnu.)

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-10-11 08:25

On 03-10-2011 15:22, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Og det kommer du så lige med et bevis på! tag et foto af din skærm og
> læg det op.

Nix, det er dit problem og det vil jeg da ikke bruge penge på at løse.
Gør det selv !

mvh
Jesper \

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-11 10:56

Den 04/10/11 09.24, Jesper Hartoft skrev:

> Nix, det er dit problem og det vil jeg da ikke bruge penge på at løse.
> Gør det selv !
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvordan vidste du at "Kvaliteten af det lejede var bedre end preview" år
du ikke har prøvet at leje?

MvH
Jens

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-10-11 12:29

On 04-10-2011 11:56, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Hvordan vidste du at "Kvaliteten af det lejede var bedre end preview" år
> du ikke har prøvet at leje?

1) Jeg tror ikke på det
2) Hobevis af beretninger på internettet om den fremragende kvalitet
film og serier leveres i via ATV2.

mvh
Jesper \

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-10-11 07:26

> [...]

> eller endnu bedre og lynhurtigt i "REMUX", når du vel at mærke har
> kompileret FFMPEG internt i systemet.(Snowy):

Jeg er fint tilfreds med mit EyeTV setup. Jeg gør det så bare til min
iPhone.

Hvis du har fundet en måde at optage og hælde igennem Handbrake uden
berøring af menneskehånd, vil jeg da gerne høre om det.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-11 15:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111002 <nospam0002+20111002@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis du har fundet en måde at optage og hælde igennem Handbrake uden
> berøring af menneskehånd, vil jeg da gerne høre om det.

Hvad er der i vejen med Handbrake?

Jeg bruger Ripit og bagefter Handbrake - perfekt match.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 16:17

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Hvad er der i vejen med Handbrake?
>
> Jeg bruger Ripit og bagefter Handbrake - perfekt match.

Kan Ripit spise kabeltv? Det er jo mine krimiserier jeg bare gerne vli
have vandrer i perfekt stand ind på min telefon (og Eyetv er nem at
forvirre hvis der er bitfejl i strømmen).

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-11 16:30

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111003 <nospam0002+20111003@gmail.com> wrote:

> Kan Ripit spise kabeltv? Det er jo mine krimiserier jeg bare gerne vli
> have vandrer i perfekt stand ind på min telefon (og Eyetv er nem at
> forvirre hvis der er bitfejl i strømmen).

Nej det kan den ikke, men jeg troede det gik på hvorvidt Handbrake var
et godt program til at rippe DVDere med?!

Jeg har selv en EyeTV 200 som jeg ikke ved hvordan jeg skal få glæde af.
Har du nogle forslag?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 17:30

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg har selv en EyeTV 200 som jeg ikke ved hvordan jeg skal få glæde af.
> Har du nogle forslag?

Yousee sender stadig nogen kanaler analogt. Hvis du kan leve med analog
kvalitet og har Yousee så er det oplagt.

Hvis ikke, så sælg det til en der kan :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-11 19:16

> [...]

> kvalitet og har Yousee så er det oplagt.
>
> Hvis ikke, så sælg det til en der kan :)

Så den duer ikke til de 7 obligatoriske kanaler eller er de digitale?

Jeg ser stort set aldrig TV.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 19:41

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> SÃ¥ den duer ikke til de 7 obligatoriske kanaler eller er de digitale?

Yousee sender både kanaler digitalt og analogt. De sidste forsvinder
stille og roligt, men fx DR's (dog ikke HD) og TV2 er analoge endnu.

> Jeg ser stort set aldrig TV.

Hvordan vil du så få glæde af en TV-tuner??

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-10-11 19:53

> [...]

> stille og roligt, men fx DR's (dog ikke HD) og TV2 er analoge endnu.

> Hvordan vil du så få glæde af en TV-tuner??

Grunden til at jeg ikke ser TV er at det jeg gerne vil se sendes på
tidspunkter hvor det passer dårligt.

Derfor ville en HD recorder/EyeTV dims være smart.

Imidlertid har jeg kunne de kanaler man kan tage med en antenne på
bagsiden af mit fladskærms TV og de må jo så være digitale.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 03-10-11 23:03

> [...]
>
> Imidlertid har jeg kunne de kanaler man kan tage med en antenne på
> bagsiden af mit fladskærms TV og de må jo så være digitale.

Hvis dit fladskærms-tv kan optage via EPG så overvej at gøre dette. Det
er alt andet lige det nemmeste.

Ellers er de 500 kroner til en DVB-T (digital, luftbåren) modtager med
EyeTV rigtigt godt givet ud hvis du har en Intel Mac der står på standby
alligevel. Den suger TV-programmet ned efterhånden, og du kan så enten
selv vælge ting til optagelse eller lave filtre for hvad du gerne vil
have optaget. Det sidstnævnte opdagede at Sagen Genåbnet blev sendt
igen på flere kanaler og optog dem til mig :)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-10-11 19:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111003 <nospam0002+20111003@gmail.com> wrote:

> Hvis dit fladskærms-tv kan optage via EPG så overvej at gøre dette. Det
> er alt andet lige det nemmeste.

Det ved jeg ikke engang hvad er. Men jeg kigger i menuen på TVet.

> [...]
> have optaget. Det sidstnævnte opdagede at Sagen Genåbnet blev sendt
> igen på flere kanaler og optog dem til mig :)

Mit Tv har en Mac mini tilsluttet som jeg bruger til at opbevare mine
rippede film på, som kunne måske bruges. Men kræver det en ny EyeTV 200
dims?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-10-11 22:31

> Det ved jeg ikke engang hvad er. Men jeg kigger i menuen på TVet.

Elektronisk Program Guide. TV-et kan vise dig hvad der kommer på
kanalerne.

> Mit Tv har en Mac mini tilsluttet som jeg bruger til at opbevare mine
> rippede film på, som kunne måske bruges. Men kræver det en ny EyeTV 200
> dims?

Hvis du ikke har kabeltv med analoge signaler skal du bruge en ny tuner
- køber du en fra Elgato får du fuld EyeTv 3 med. Du vil formentlig
også være glad for en ekstern harddisk til at gemme skidtet på (HD film
fylder uden at blinke 10 GB stykket).

(Og Minien er forhåbentligt en Intel)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-10-11 18:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20111005 <nospam0002+20111005@gmail.com> wrote:

> Elektronisk Program Guide. TV-et kan vise dig hvad der kommer på
> kanalerne.

OK.

> [...]
> - køber du en fra Elgato får du fuld EyeTv 3 med. Du vil formentlig
> også være glad for en ekstern harddisk til at gemme skidtet på (HD film

OK, jeg kigger hvad Elgato har at byde på.

> (Og Minien er forhåbentligt en Intel)

Jep.