Delt Line-Out på MacPro?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-11 22:18

Nogen, der har prøvet / har erfaringer med at splitte Line-Out signalet
på fx. en G5 eller MacPro med en twin 3,5mm adapter?

Meningen er, jeg vil have et signal til de indbyggede 2.1 højttalere i
min skærm, mens et andet signal skal køre til min Nakamichi forstærker.
Der skal være en afbryder på kablet til skærm-højttalerne, så jeg ikke
får blæst lyd lige ind i hovedet, hvis jeg vil høre musik via
forstærkerens JBL og DynaAudio højttalersæt.

Alternativet er jo et eksternt lydkort enten med Firewire + analoge
udgange eller en SPDIF DA converter til RCA analogt signal, men de er
ikke helt billige. Det billigste pt. er stadig Behringers FCA-202
FW/analog til knap 700kr.....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-11 22:20

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> udgange eller en SPDIF DA converter til RCA analogt signal, men de er
> ikke helt billige. Det billigste pt. er stadig Behringers FCA-202

Du synes jo åbenlyst at din forstærker/højtaler combo er i topklasse,
hvorfor så gå ned på udstyr når du skal have et signal over til den ?

//thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-11 22:33

Thomas von Hassel wrote:

> Du synes jo åbenlyst at din forstærker/højtaler combo er i topklasse,
> hvorfor så gå ned på udstyr når du skal have et signal over til den ?

Que c'est?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-11 22:44

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Que c'est?

Har du overvejet bare at skifte stik ? eller finde en billig mixer ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-11 00:10

Thomas von Hassel wrote:

> Har du overvejet bare at skifte stik ?

Ja, men det er bare ikke altid så let at komme om bag computeren, når
den står under skrivebordet. - Og jeg har div. splittere og kabler liggende.

> eller finde en billig mixer ?

Jeg har allerede en prof Behringer mixer i 19" Euro size, og der er ikke
plads til mere af den slags isenkram... - Men det gav mig faktisk en
anden idé... Jeg har en lille passiv LINE switch liggende et eller andet
sted, - den må da egentlig også kunne bruges.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-11 08:44

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Ja, men det er bare ikke altid så let at komme om bag computeren, når
> den står under skrivebordet. - Og jeg har div. splittere og kabler liggende.

Der er en udgang på fronten ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-11 12:49

Thomas von Hassel wrote:

> Der er en udgang på fronten ..

Det véd jeg, men for det første er den dæmpet i signalet i forhold til
selve linieudgange bagpå, - det er afprøvet, - og for det andet er det
mere besværlig, da man skal ind i systemindstillinger hver gang, man vil
skifte.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-11 13:55

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> selve linieudgange bagpå, - det er afprøvet, - og for det andet er det
> mere besværlig, da man skal ind i systemindstillinger hver gang, man vil

Linieomskrifteren var ikke gemt så langt væk, som jeg troede, så nu er
den monteret, og det virker perfekt. - Så nu mangler jeg bare at få
monteret de to JBL på væggen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-11 14:03

> [...]

> Linieomskrifteren var ikke gemt så langt væk, som jeg troede, så nu er
> den monteret, og det virker perfekt. - Så nu mangler jeg bare at få

jamn det var da godt :)

Det jeg gør for at sende lyd forskellige steder hen i huset er iTunes og
så et par Apple TV's og Airport Expresser ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-11 15:09

Thomas von Hassel wrote:

> jamn det var da godt :)
>
> Det jeg gør for at sende lyd forskellige steder hen i huset er iTunes og
> så et par Apple TV's og Airport Expresser ...

Nu har jeg jo i forvejen et cabled gigabit netværk over det hele, så det
er ikke det, jeg har behov for, men derimod et bedre lyd setup sammen
med computeren, når jeg sidder og redigerer og mixer musik mellem
forskellige enheder over mixerpulten. - Det er det 2.1 højttalersæt, jeg
har, ikke gode nok til. - Der er noget mere både klang og 'smæk' i en
Naka med de to sæt højttalere.

mvh. Erik Richard