Så er det på tirsdag, det sker :-)
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 22:54

Som I sikkert alle har hørt, har Apple indkaldt til pressemøde på
tirsdag d. 4. oktober hjemme hos dem selv på 1 Infinite Loop.
Overskriften er: "Let's talk iPhone".
Alle taler om hardware, men jeg er bare så spændt på iOS 5 og
ikke mindst iCloud. Jeg har altid ment, at software er det væsentlige.
Hardware skal bare fungere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 22:56

> [...]
> Alle taler om hardware, men jeg er bare så spændt på iOS 5 og
> ikke mindst iCloud. Jeg har altid ment, at software er det væsentlige.

hm, med mindre de har snydt os så er iOS jo allerede ude hos udviklerne
og godt og vel gennembagt ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 23:01

> hm, med mindre de har snydt os så er iOS jo allerede ude hos udviklerne
> og godt og vel gennembagt ...

Jo, men det er jo ikke blevet frigivet til os andre. Det er vel det, der
tæller. Det er også fedt nok, at Peugeot RXH er blevet vist på billeder
og i Frankfurt. Jeg kan bare ligesom ikke gå ned til forhandleren at
købe en. Jeg ved, du elsker bil-analogier
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 23:02

> [...]
> tæller. Det er også fedt nok, at Peugeot RXH er blevet vist på billeder
> og i Frankfurt. Jeg kan bare ligesom ikke gå ned til forhandleren at

nej, men der kommer (sandsynligvis) ingen funktioner som vi ikke
allerede har set/læst om ...

> Jeg ved, du elsker bil-analogier

Og de bryder som regel hurtigt sammen, lige som de franske biler ;)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 23:30

> nej, men der kommer (sandsynligvis) ingen funktioner som vi ikke
> allerede har set/læst om ...

Jeg formulerede mig nok lidt uklart. Jeg skrev, at jeg var spændt på iOS
5 og iCloud. Jeg skulle nok i stedet have skrevet, at jeg glæder mig til
at få det. Det er nok især iCloud, jeg glæder mig til. Selv om konceptet
er blevet forklaret, så er jeg nu alligevel spændt på, hvordan det
fungerer i virkeligheden. De delte dokumenter f.eks. skal de ligge i en
speciel mappe på ens computer. Eller ligger de kun i skyen. Og hvad så,
hvis man ikke lige har internetforbindelse? Der er mange små spørgsmål.

> Og de bryder som regel hurtigt sammen, lige som de franske biler ;)

Jeg er aldrig strandet med en fransk bil. Jeg kan godt leve med, at
biler skal vedligeholdes, og at de kan gå i stykker. Jeg kan bare ikke
acceptere, hvis man strander et eller andet mærkeligt sted uden at kunne
komme videre.
Tyske ADAC laver jo en nøje statistik over, hvor tit de
forskellige bilmodeller går i stykker og kræver vejhjælp. Jeg husker
engang, jeg læste i deres kommentarer, at de havde iagttaget, at de
fleste problemer skyldes dårlig vedligeholdelse af bilen. Men de
indrømmede så, at det virkede som om, visse bilmærker tåler dårlig
vedligeholdelse bedre end andre. Så passer man sin bil ordentligt, så er
alle moderne biler altså pålidelige og driftsikre. Og hvorfor så ikke
vælge en bil, det er rart at køre i?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 29-09-11 08:09

> nej, men der kommer (sandsynligvis) ingen funktioner som vi ikke
> allerede har set/læst om ...

> Og de bryder som regel hurtigt sammen, lige som de franske biler ;)

Ordet fransk og bil kan ikke indgå i samme sætning. Det er ligesom at
sige PC og glæde i samme.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Kent

Dato : 29-09-11 11:23

Jesper Haaber Gylling sendte dette med sin computer:
> Ordet fransk og bil kan ikke indgå i samme sætning. Det er ligesom at
> sige PC og glæde i samme.

Når jeg nu lige er kommet hjem fra arbejde i min Peogeut 107, så er der
vel meget rimeligt at læse dk.edb.mac på min PC? Når der nu ikke er råd
til en iMac

--

Kent

Fra : Steen

Dato : 29-09-11 15:02

> nej, men der kommer (sandsynligvis) ingen funktioner som vi ikke
> allerede har set/læst om ...

> Og de bryder som regel hurtigt sammen, lige som de franske biler ;)

Hov hov, unge mand
Her køres der også fransk....og det betyder ikke noget frækt!
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-11 00:23

Henrik Münster wrote:
> [...]
> Alle taler om hardware, men jeg er bare så spændt på iOS 5 og
> ikke mindst iCloud. Jeg har altid ment, at software er det væsentlige.

Ikke andet... Det er også på tirsdag, en stor del af Danmarks nærmeste
fremtid afgøres, når den nye regering - formentlig - fremlægger et
program, der vil gøre os alle endnu fattigere, - og så bliver der ikke
meget tilovers til hverken nyt soft- eller hardware.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 09:19

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> program, der vil gøre os alle endnu fattigere, - og så bliver der ikke
> meget tilovers til hverken nyt soft- eller hardware.

wow, jeg tror det er ny rekord i at afspore et emne på kortest tid.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-11 19:36

> wow, jeg tror det er ny rekord i at afspore et emne på kortest tid.

Og hvis jeg må køre videre ud ad tangenten, så glæder jeg mig da som
ansat i sundhedssektoren over, at der netop skal satses på det område.
Hvis sygehusledelsen fremover kommer med sparekrav og nedskæringer, så
nægter vi bare at acceptere det. Der skal jo netop bruges flere penge på
sundhed og forebyggelse, og der skal skabes arbejdspladser indenfor
netop det område. Det bliver i det mindste dejligt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 19:53

> [...]
> sundhed og forebyggelse, og der skal skabes arbejdspladser indenfor
> netop det område. Det bliver i det mindste dejligt

Jeg synes personligt ikke det gør noget at magten skifter frem og
tilbage hen over midten fra tid til anden. Balance er godt, og hvis en
siddende regering ikke formår at gøre det, så er det vist det bedste
alternativ.*

/thomas

* men nu ser vi, der er ikke hvid røg fra det sorte tårn endnu ..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-11 22:48

> [...]

> program, der vil gøre os alle endnu fattigere, - og så bliver der ikke
> meget tilovers til hverken nyt soft- eller hardware.

Går ud fra du er glad for Ole Sohn som erhvervsminister og Thor Möger
Pedersen som skatteminister ;)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-10-11 23:41

Thomas von Hassel wrote:

> Går ud fra du er glad for Ole Sohn som erhvervsminister og Thor Möger
> Pedersen som skatteminister ;)

Hvad Thor Möger angår, kender jeg ham kun af navn, men jeg gruer for,
hvad vi kan forvente os af en gammel beton-kommunist som Ole Sohn, der
end ikke vil frasige sig kommunismen. - Jeg håber dælme, Margrethe
Vestager har så meget ben i næsen, at hun kan holde styr på den flok
banditter, - ellers kommer det da til at gå helt ad h til for dnamark...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-11 07:50

> [...]

> Vestager har så meget ben i næsen, at hun kan holde styr på den flok
> banditter, - ellers kommer det da til at gå helt ad h til for dnamark...

Ser ud til de radikale (desværre) har fået alle de "bløde" ministerier

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-10-11 12:17

Thomas von Hassel wrote:

> Ser ud til de radikale (desværre) har fået alle de "bløde" ministerier

Desværre ja, - bortset lige fra 'jernladien' Margrethe. - Har lige
hørt, at vi 'almindelige' danskere har fået en lille sejr. - Betonmanden
Ole Sohn er blevet vraget til koordinationsudvalget.!

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-09-11 22:09

> * men nu ser vi, der er ikke hvid røg fra det sorte tårn endnu ..

Men de kører nok flere kameler til køkkenet...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 22:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110929 <nospam0002+20110929@gmail.com> wrote:

> Men de kører nok flere kameler til køkkenet...

jeg er garanteret for ung eller for gammel, men den fløj over mit
hovede.. kan vi få et link til Wikipedia ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 22:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110929 <nospam0002+20110929@gmail.com> wrote:

> Men de kører nok flere kameler til køkkenet...

aarggh, der skal sluges ?

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-11 22:18

> aarggh, der skal sluges ?

Efter de har opgivet at få dem gennem nåleøjet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 22:20

> Efter de har opgivet at få dem gennem nåleøjet.

heh, ja.

Moderne poltik er generelt som et tog-uheld, det er forfærdeligt, men
man kan alligevel ikke lade være med at kigge ....

/thomas

Fra : Esben

Dato : 30-09-11 19:58

> heh, ja.
>
> Moderne poltik er generelt som et tog-uheld, det er forfærdeligt, men
> man kan alligevel ikke lade være med at kigge ....
>
> /thomas

Hæh, så fik vi en tog-analogi også!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk