Lukke flere vinduer i eet hug?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-09-11 08:39

Hvis man drister sig til at markere flere filer og klikke på "Info",
ville det være rat at kunne lukke alle disse Info-vinduer med f.eks.
Ctrl-click på den røde lampe; det kam man i Windows, så mon ikke Appele
har lavet noget tilsvarende? Jeg har prøvet alle mulige
tastekombinationer, men har ikke fundet noget der virker.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 08:41

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> har lavet noget tilsvarende? Jeg har prøvet alle mulige
> tastekombinationer, men har ikke fundet noget der virker.

cmd+alt+W

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-09-11 11:50

Den 28/09/11 09.41, Thomas von Hassel skrev:

> cmd+alt+W

Ja, det skal jeg da hilse at sige; det er saftsuseme effektivt. Den
killede godt nok 4 info'er, men den lukkede også de 3 møjsommeligt
tilpassede Finder-vinduer. Oh well, det kan jo nok ikke være anderledes,
da jeg går ud fra at "Vis Info" er en raffinesse der er en del af
Finder-kærnen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-09-11 11:53

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Ja, det skal jeg da hilse at sige; det er saftsuseme effektivt. Den
> killede godt nok 4 info'er, men den lukkede også de 3 møjsommeligt
> tilpassede Finder-vinduer.

møjsommeligt tilpassede ?

> Oh well, det kan jo nok ikke være anderledes,
> da jeg går ud fra at "Vis Info" er en raffinesse der er en del af
> Finder-kærnen.

ja ?

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-09-11 14:45

Den 28/09/11 12.52, Thomas von Hassel skrev:

> møjsommeligt tilpassede ?

Jeg satte ingen smiley; det burde jeg måske have gjort. At sidde og
tilpasse vinduet ved at trække i nederste, højte hjørne, vænner jeg mig
aldrig. Omvendt har jeg lovet mig selv ikke mere at prise de ting der -
trods alt - var smartere i Windows.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-11 14:48

Hej,

> [...]
> tilpasse vinduet ved at trække i nederste, højte hjørne, vænner jeg mig
> aldrig. Omvendt har jeg lovet mig selv ikke mere at prise de ting der -

Hvorfor trykker du ikke bare på den grønne knap?

Hvis det er selve det at det er højre hjørne, du er imod, hvorfor
opgraderer du så ikke bare til Lion?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-09-11 14:56

Den 28/09/11 15.48, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Hvorfor trykker du ikke bare på den grønne knap?
I dette tilfælde havde jeg arrangeret tre vinduer lodret ved siden af
hinanden. Det kan den grønne knap vist ikke

> Hvis det er selve det at det er højre hjørne, du er imod, hvorfor
> opgraderer du så ikke bare til Lion?

Uagtet er der allerede er kommet flere fejlrettelser, har jeg ikke
travlt. Jo ... travlt ... alt for travlt til selv at bede om at få
problemer. Den med vindueshjørnerne klæder jeg mig til, men der ud over
har jeg ikke hørt eller læst om noget af det nye, som jeg har brug for.

Og lad mig da lige sige: Windows er ikke et hak bedre og der ventede jeg
også altid et halvt år, inden jeg opgraderede.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-11 15:08

Hej,

> I dette tilfælde havde jeg arrangeret tre vinduer lodret ved siden af
> hinanden. Det kan den grønne knap vist ikke

Det kan du da heller ikke ved at trække i højre hjørne, så det kunne man
jo ikke læse ud af dit indlæg.

Der findes tonsvis af små programmer, der kan hjælpe dig med at
arrangere vinduer... hvis du gør den slags mystiske ting ofte, er det
nok en god idé at installere sådan et program.

> Uagtet er der allerede er kommet flere fejlrettelser, har jeg ikke
> travlt.

Der kommer også stadig fejlrettelser til Snow Leopard, så burde du jo
heller ikke køre den. Der burde ikke være nogen ben overhovedet i at
opgradere til Lion.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-09-11 13:06

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> tilpassede Finder-vinduer. Oh well, det kan jo nok ikke være
> anderledes, da jeg går ud fra at "Vis Info" er en raffinesse der er en

Det er beviset. OS X er _bedre_ end Windows :D

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 28-09-11 14:49

On Wed, 28 Sep 2011 15:44:56 +0200, <Kurt Hansen> wrote:
> [...]
> tilpasse vinduet ved at trække i nederste, højte hjørne, vænner jeg mig
> aldrig. Omvendt har jeg lovet mig selv ikke mere at prise de ting der -

Da gleder det deg vel at Lion har hentet igjen Windowsforspranget med å
endre størrelsen til et vindu fra alle mulige kanter.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"