Hvor længe skal en sikkerhedskopiering var~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-09-11 15:57

iMac 27", 3,4 Ghz, 256 GB, 16 GB ram SSD.
Sikkerhedsdisk La Cie 300 GB via FireWire 800 - har også prøvet med en
La Cie 500 GB. Begge diske opføre sig ens.

Materiale på iMacen er i alt ca. 180 GB (arkiver er på andre diske).
Sikkerhedskopieringens varighed er ca. 15 min. (et kvarter).
Sikkerhedsdiske henholdsvis snakker/er stille.
Jeg har prøvet et par gange på begge diske, og varigheden er stort set
den samme hver gang.
Fra første sikkerhedskopiering til nu er sikkerhedsmaterialet kun vokset
ca. 1 GB.

Det skal da ikke vare et kvarter eller hvad.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 16:00

michael-corfitsen@stofanet.invalid (Michael Corfitsen) writes:

> [...]
> ca. 1 GB.
>
> Det skal da ikke vare et kvarter eller hvad.

Hvordan laver du sikkerhedskopiering?

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-09-11 16:31

> Hvordan laver du sikkerhedskopiering?

TM - se mit svar til Thomas.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-09-11 16:07

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> ca. 1 GB.
>
> Det skal da ikke vare et kvarter eller hvad.

Nu nævner du ikke noget om _hvordan_ du tager backup .. hvis det f.eks.
er TimeMachine og den første backup er kørt så tager efterfølgende
kørsler ikke lang tid fordi den kun overfører de _ændrede_ og nye filer.

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-09-11 16:31

> Nu nævner du ikke noget om _hvordan_ du tager backup .. hvis det f.eks.
> er TimeMachine og den første backup er kørt så tager efterfølgende
> kørsler ikke lang tid fordi den kun overfører de _ændrede_ og nye filer.

Undskyld - det skulle jeg naturligvis have fortalt.
Det er TM, og den første er overstået (ca. 2 timer så vidt jeg husker)
så det er kun "opdateringer" jeg nu taler om.

Jeg har anvendt TM i flere år og jeg kan ikke huske/har ikke bemærket at
det tog så lang tid blot at "opdatere" På tidligere maskiner har det
været uden Løven. Den ny har Løven.

Jeg har haft en "døende" disk, men jeg nåede at flytte til en anden
disk, men dette var igen uden Løven.

Da jeg nu har prøvet med 2 diske tror jeg ikke der er diskfejl.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 16:47

> Nu nævner du ikke noget om _hvordan_ du tager backup .. hvis det f.eks.
> er TimeMachine og den første backup er kørt så tager efterfølgende
> kørsler ikke lang tid fordi den kun overfører de _ændrede_ og nye filer.

Efter en reetablering fra Time Machine tog den første nye backup en
evighed og truede med at kræve 330 Gb. Den tyggede så længe på det og
blev enig med sig selv om at de fleste filer faktisk var dem der var i
backuppen og så fyldte det ikke mere end det skulle.

Men den jomfrueligt første skal man ikke have travlt med da.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 16:49

> [...]

> Jeg har anvendt TM i flere år og jeg kan ikke huske/har ikke bemærket at
> det tog så lang tid blot at "opdatere" På tidligere maskiner har det

Jeg synes også min Time Machine kørte rædsomt efter jeg opgraderede.
Jeg endte med at rulle min gamle TM ud på backupdisk (Komprimer disk i
Airport-utility) og zappe TC'en. Det hjalp en hel del og har kørt pænt
siden.