eye-tv slidt?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-09-11 21:26

Jeg anskaffede en eye-tv (kun til luftbåret signal, ikke kabel) for at
kunne se fodbold-vm.

Den virkede fint, når jeg fik kanalerne tunet ind og fandt det rigtige
signal. Det har virket fint flere steder i landet. Men nu er det som om,
min eye-tv er blevet ustabil indenfor de seneste to uger. Den fryser
ofte med "denne kanal er ikke længere tilngængelig" - selvom der er fint
antennesignal*

I går aftes var det nærmest umuligt at få et godt antennesignal. I aften
har det hidtil virket perfekt.

Jeg undrer mig. Kan sådan en lille fætter blive slidt op? Eller har I
andre iattagelser eller betragtninger (=overvejelser)

* følger Elgados anvisninger ved frysninger. Har nyeste version af
softwaren.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-11 21:41

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> min eye-tv er blevet ustabil indenfor de seneste to uger. Den fryser
> ofte med "denne kanal er ikke længere tilngængelig" - selvom der er fint
> antennesignal*

Det er min erfaring at det kan ske efter nogen tid hvis man har skiftet
kanaler jævnligt (eller EyeTV selv har).

Der er to ting der hjælper:

* Afslut EyeTV når du ikke bruger den (den kan godt optage på tid
alligevel).
* Tag USB-dimmeren ud af maskinen og sæt den i igen.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-09-11 23:08

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110926 <nospam0002+20110926@gmail.com> wrote:

> Det er min erfaring at det kan ske efter nogen tid hvis man har skiftet
> kanaler jævnligt (eller EyeTV selv har).

jeg skifter jo jævnligt kanaler, da jeg gerne vil se forskellige kanaler
Jeg tuner den osse alt efter hvilket postnummer, jeg er underlagt.
Min eye-tv er en tro følgesvend.

> Der er to ting der hjælper:
>
> * Afslut EyeTV når du ikke bruger den (den kan godt optage på tid
> alligevel).
> * Tag USB-dimmeren ud af maskinen og sæt den i igen.

Som Elgato foreskriver: remove the eye-tv dims. Eller noget lignende.
Jeg unplugger fætteren og venter de (forskrevne?) fem minutter, inden
jeg kobler op igen. Det virker ikke altid, det er meget ustabilt.

Desværre. Men tak for dit indspark.

Andre der kan hjælpe?

--
v.h., Mich

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-09-11 15:20

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Andre der kan hjælpe?

Ingen hjælp, men et "me too" herfra. Synes dog at det hjælper at hive
hardware. Men ret træls fejl for en tv tuner må man sige.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Michael Horn

Dato : 28-09-11 13:32

> [...]

> Jeg unplugger fætteren og venter de (forskrevne?) fem minutter, inden
> jeg kobler op igen. Det virker ikke altid, det er meget ustabilt.

Hej Her er en eyetv uninstaller - jeg fik den af Elgato support, da alt
crash'et http://db.tt/tdP8Z6i3

Michael Horn

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-09-11 23:03

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Hej Her er en eyetv uninstaller - jeg fik den af Elgato support, da alt
> crash'et http://db.tt/tdP8Z6i3

Tak for dit svar. Jeg har gemt linket, og jeg gik straks hen for at
finde kassen som eyetv kom i. Da jeg fik eyetv, skulle det hele gå lidt
stærkt for at se bold. Så jeg havde ikke pakket den helt ud, der var
nogle goodies og noget læsestof, som gjorde mig lidt klogere. Og
selvfølgelig en cd med noget software (det var dén jeg ledte efter).

Jeg besinder mig lidt og iagttager, hvad der sker fremover. Det hele er
stadigvæk lidt ustabilt. Vender tilbage, hvis det går helt galt ...

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 06:06

> [...]

> Jeg unplugger fætteren og venter de (forskrevne?) fem minutter, inden
> jeg kobler op igen. Det virker ikke altid, det er meget ustabilt.

Husker du at genstarte EyeTV også?