Jaguar tror, min Mac er en iPad
Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 19:43

Hvis jeg prøver at åbne Jaguars hjemmeside om konceptbilen C-X16 i
Safari på min Mac, kommer der en meddelelse om, at jeg skal rotere min
iPad til bredformat (landscape). Det er da sjovt, for det er lidt svært
med en iMac. Det mærkelige er, at det ikke er fordi, Jaguar ikke kender
eller kan lide Safari. Faktisk kan siden slet ikke åbne i Internet
Explorer under Windows. I stedet får man en side, der beder en om at
opgradere til en moderne browser som f.eks. Safari, Firefox eller en
tredje, jeg lige har glemt. Opera eller Chrome, mener jeg.

<http://www.jaguarfuture.com/>

P.S. Under Mac OS X gør Opera det samme som Safari, mens Chrome og
Firefox viser siden fint.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-11 19:47

> [...]
>
> <http://www.jaguarfuture.com/>
>
> P.S. Under Mac OS X gør Opera det samme som Safari, mens Chrome og

Jeg kan gætte mig til at du har fået dit nye mastercard og skal finde ud
af om det virker ? ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 19:53

> Jeg kan gætte mig til at du har fået dit nye mastercard og skal finde ud
> af om det virker ? ;)

Så skal der vist et par nuller mere bag mit kreditmaksimum
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-11 19:56

> Så skal der vist et par nuller mere bag mit kreditmaksimum

ok :) ... Jaguar er heller ikke fransk* ;)

/thomas

* jeg havde en 307 SW som lånebil her i sidste uge ... gud fader noget
gyngende skrammel .. håber ikke alle peugeot er ligedan

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 22:16

> ok :) ... Jaguar er heller ikke fransk* ;)

Bare der er en vildkat på kølergrillen, så er jeg glad. Jaguars
dieselmotorer er i øvrigt udsprunget af et samarbejde mellem Ford og
Peugeot om at lave en række dieselmotorer. Så helt fri for Peugeot er en
Jaguar nu ikke.

> * jeg havde en 307 SW som lånebil her i sidste uge ... gud fader noget
> gyngende skrammel .. håber ikke alle peugeot er ligedan

Den er jo både gammel og gammeldags. Den kan altså være slidt eller
dårligt vedligeholdt. Den er også en generation ældre end dagens biler.
Når det så er sagt, så har folk efterhånden vænnet sig til de tyske
bilers alt for hårde sæder osv. Det er faktisk blevet det normale, at
sæderne skal være så stenhårde. Når folk så kommer over i en bil med
passende sæder, så synes de, at sæderne er alt for bløde.
Jeg må tilstå, at jeg aldrig har kørt en 307. Jeg tror faktisk
heller aldrig, jeg har været passager i en. Jeg har til gengæld læst
test med den i bilblade, og den fik da ganske god kritik. Det var måske
ikke klassens allerbedste, men den faldt da bestemt heller ikke igennem.
Jeg kan derfor ikke tro, at den er så dårlig, hvis den da ellers er i
orden.
Noget andet er, at vi jo alle har forskellig smag og forskellige
forventninger. Hvis du er vant til en Mercedes S-klasse, så er det da
klart, at en ældre Peugeot 307 ikke er noget særligt. Hvis man ikke kan
lide et bestemt mærke, så påvirker det også ens syn. Når jeg f.eks.
sidder ved en Windows-computer på arbejdet, så skal der blot et lille
problem til, før jeg tænker: "Sådan noget Windows-skidt". Min egen Mac
kan til gengæld ryge af det trådløse netværk, lave kernel panics og alt
muligt, uden jeg bliver sur. Tværtimod begynder jeg straks at lede efter
en årsag, for det kan jo ikke være computerens skyld. Den må være blevet
udsat for noget dum software eller sådan noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-11 19:47

> [...]
>
> <http://www.jaguarfuture.com/>
>
> P.S. Under Mac OS X gør Opera det samme som Safari, mens Chrome og

Her laver den ingen numre ... du har ikke haft leget med "Developer"
menuen ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 19:53

> Her laver den ingen numre ... du har ikke haft leget med "Developer"
> menuen ?

Bestemt ikke. Jeg ved godt, hvad jeg skal holde nallerne fra.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 19:49

Den 26/09/11 20.42, Henrik Münster skrev:
> [...]
>
> <http://www.jaguarfuture.com/>
>
> P.S. Under Mac OS X gør Opera det samme som Safari, mens Chrome og

Der er ingen problemer med siden her på Safari 5.1.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 20:00

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Der er ingen problemer med siden her på Safari 5.1.

Det var mærkeligt. Jeg prøvede lige at eksperimentere lidt. Det viser
sig, at i fuldskærmsvisning fungerer siden fint. Det er kun, når Safari
kører som et normalt vindue, det ikke duer. Kan der være derfor, I andre
godt kan få Safari til at virke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-11 20:11

> [...]
> sig, at i fuldskærmsvisning fungerer siden fint. Det er kun, når Safari
> kører som et normalt vindue, det ikke duer. Kan der være derfor, I andre

nej, jeg kører altid i vinduer .. aldrig i fullscreen (med mindre jeg
skal præsentere noget ...)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 20:19

Den 26/09/11 21.00, Henrik Münster skrev:

> [...]
> sig, at i fuldskærmsvisning fungerer siden fint. Det er kun, når Safari
> kører som et normalt vindue, det ikke duer. Kan der være derfor, I andre

Min virker både i fullscreen og vindue.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-09-11 19:55

> [...]
>
> <http://www.jaguarfuture.com/>
>
> P.S. Under Mac OS X gør Opera det samme som Safari, mens Chrome og

og et godt eksempel på at Flash er absolut overflødigt til de fleste
ting :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-09-11 20:39

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> iPad til bredformat (landscape). Det er da sjovt, for det er lidt svært
> med en iMac. Det mærkelige er, at det ikke er fordi, Jaguar ikke kender

De har noget "gæt en browser"-kode, der gætter forkert.

Er det konebilen der skal udskiftes?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-09-11 21:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110926 <nospam0002+20110926@gmail.com> wrote:

> Er det konebilen der skal udskiftes?

Det ville vist være ret naturligt, hun kører vistnok mange flere
kilometer om året for nuværende.

Men Henrik er jo en opgraderingsfreak, så måske ... er det ham? Fruen
får pegøjseren og Henrik får kattedyret? Altså det der kattedyr med fire
hjul. Gad vide, hvad deres hund vil sige til endnu en kat i familien?

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-09-11 22:40

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Det ville vist være ret naturligt, hun kører vistnok mange flere
> kilometer om året for nuværende.

Jeg tror faktisk, min bil kører lidt mere. Den bruger vi jo, når vi er
på længere ture sammen. Der er ikke så meget plads i konens bil. Og så
er min en diesel.

> Men Henrik er jo en opgraderingsfreak, så måske ... er det ham? Fruen
> får pegøjseren og Henrik får kattedyret? Altså det der kattedyr med fire
> hjul. Gad vide, hvad deres hund vil sige til endnu en kat i familien?

Konen har naturligvis sin egen Peugeot. Hun skulle bare have en lille,
kompakt to-dørs bil. Og så kom hun hjem med en 308 CC. OK, teknisk set
passer den på beskrivelsen. Jeg selv er mere til fornuftige biler. Selv
om jeg vandt en formue i Lotto, så tror jeg ikke, jeg ville købe en
Ferrari eller tilsvarende sportsvogn. Jeg kunne godt finde på at købe en
dyr bil, men jeg ville nok altid vælge en firedørs med fornuftig plads.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-09-11 23:08

> [...]
> Ferrari eller tilsvarende sportsvogn. Jeg kunne godt finde på at købe en
> dyr bil, men jeg ville nok altid vælge en firedørs med fornuftig plads.

Du driller, Henrik.
Jeg vil da synes, at AM får dieselbilen til de mange timer på den
østjydske motorvej, så kan du parkere den bette skrammelpot foran huset.
Jeg kender ikke en 303CC, men det lyder som en lille kompakt fyr med
nedfældeligt tag og nogle heste nede under hjelmen? Hvis det er rigtigt,
forstår jeg skam godt Fnullergøj. Selvom der ikke er mange milometer i
en liter benzin.

Ferrari? Hvorfor det, når Maserati laver firedørs modeller? Mon ikke
deres topmodeller har noget Macgear installeret?

Du svarede ikke på problemet med de mange katte på matriklen!

--
v.h., Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 23:20

> [...]

> nedfældeligt tag og nogle heste nede under hjelmen? Hvis det er rigtigt,
> forstår jeg skam godt Fnullergøj. Selvom der ikke er mange milometer i

Det er ganske rigtigt sådan en smart en med nedklappeligt tag og et
symbolsk bagsæde. Så når børnene skal til tennisturnering, tager vi min
familieflytter.

> Ferrari? Hvorfor det, når Maserati laver firedørs modeller? Mon ikke
> deres topmodeller har noget Macgear installeret?

Jeg var lige med vores ældste (Frederik) på biludstilling i Frankfurt.
Der faldt vi i snak med en fantastisk flink mand hos Aston Martin. Han
er hollænder og var rigtig glad for Danmark og danskere. Aston Martin
har også lavet en firedørs, der hedder Rapide. Den var nu ikke så dum.

> Du svarede ikke på problemet med de mange katte på matriklen!

Vi har altså kun to biler med en løve foran. Jeg tror ikke, hunden har
opdaget løven. Og så er det jo heller ikke en jagthund, og den er såmænd
ikke meget større end en kat selv. Den er vist mest nysgerrig, når den
ser andre dyr, og vil lege. Den er jo kun et år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 09:19

> Aston Martin
> har også lavet en firedørs, der hedder Rapide. Den var nu ikke så dum.

Men ikke ligefrem fornuftig ;) ... tror de andre på tennisbanen kigger
lidt hvis du triller ind med sådan én :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-09-11 19:36

> Men ikke ligefrem fornuftig ;) ... tror de andre på tennisbanen kigger
> lidt hvis du triller ind med sådan én :)

Helt sikkert. Jeg så nu alligevel, at der holdt en BMW 600 af nyeste
model derude i dag. Måske fordi vi deler parkeringsplads med
fodboldstadion. Er der ikke noget om, at fodboldspillere tjener ret
godt?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-11 19:51

> [...]
> model derude i dag. Måske fordi vi deler parkeringsplads med
> fodboldstadion. Er der ikke noget om, at fodboldspillere tjener ret

Jo, normalt, men så skal man vel også vinde kampe og ikke rykke ned ? ;)

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-09-11 23:03

> Det er ganske rigtigt sådan en smart en med nedklappeligt tag og et
> symbolsk bagsæde. Så når børnene skal til tennisturnering, tager vi min
> familieflytter.

Smart og sikkert osse en lille rap fætter? Når det bliver forår igen må
jeg hellere kigge efter AM på den østjydske motorvej. Hun overhaler mig
nok med nedklappet kaleche og flagrende hår. Det glæder jeg mig til at
se

> [...]
> er hollænder og var rigtig glad for Danmark og danskere. Aston Martin
> har også lavet en firedørs, der hedder Rapide. Den var nu ikke så dum.

Nu talte vi jo om Ferrari og Maserati, det er italiensk biltradition,
hvad blander du så en engelsk klassiker ind i det her for? Så skulle du
vel hellere sørge for, at AM får sig en Morgan?

> [...]
> ikke meget større end en kat selv. Den er vist mest nysgerrig, når den
> ser andre dyr, og vil lege. Den er jo kun et år.

I har sgu da osse andre kattedyr, inde i huset ! I jeres elektroniske
gear. Felix er en stro gruppe (familie?) i dyreriget. Så når hunden en
dag holder op med at gø ad mig, men begynder at gø ad computerne, så er
dens jagtgener vist ved at være blevet vendt mod noget mere naturligt,
ikke?

Og der er nok ikke nogen af jeres putere, der kan give den en hundekiks.
Som jeg kan.

--
v.h., Mich

Fra : Dan

Dato : 27-09-11 01:13

On 26-09-2011 20:42, Henrik Münster wrote:
> . Faktisk kan siden slet ikke åbne i Internet
> Explorer under Windows.
--------
Virker da fint i IE9 med Windows 7 hos mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-11 02:25

Dan <blabla@lalaland.dk> wrote:

> --------
> Virker da fint i IE9 med Windows 7 hos mig.

Jeg glemte lige, at vi bruger Windows XP på arbejdet. Jeg husker ikke
lige, hvilken version Internet Explorer er. Men det er da rigtigt, at
der er kommet nogle versioner af Windows siden. Jeg syntes bare, det var
lidt usædvanligt, at Jaguar anbefalede tre "moderne" browsere, og ingen
af dem var Internet Explorer, som ellers er den mest udbredte. Det
minder lidt om MobileMe i starten, hvor man fik en advarsel om, at visse
funktioner måske ikke duede, hvis man brugte Internet Explorer. Det fik
Apple fjernet igen, da mange brokkede sig over det.
--
Henrik Münster
Esbjerg