Time Machine + Time Capsule + Lion
Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-09-11 10:35

Først opgraderede jeg til Lion.

Så anskaffede jeg en Time Capsule.

Derefter skulle den første Time Machine i gang, og den viste, at den
resterende tid ville være omkring en uges tid, men da jeg skulle
udenlands i det tidsrum, lod jeg den bare køre løs.

Da jeg vendte hjem, var den ikke helt færdig, men blev det for to dage
siden. Jeg ville så åbne TM for at se, hvad der lå på den, og den havde
ikke noget at vise.

Jeg satte en TM i gang, og nu her et døgn efter har jeg kun 1 TM kopi
liggende, hvilket jo vil sige, at den ikke laver de kopier, den burde,
undervejs.

Samtidig har jeg et vindu åbent, hvor der står, at TM "afslutter" - og
det skal jeg selv lukke.

Hvis det er noget med Lion, der er galt, hvordan får jeg så hentet den
igen? Jeg har prøvet, men får via app store at vide, at den er installeret.

HJÆLP - HYL - SKRIG!!!

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-11 11:26

Hej,

> Derefter skulle den første Time Machine i gang, og den viste, at den
> resterende tid ville være omkring en uges tid, men da jeg skulle
> udenlands i det tidsrum, lod jeg den bare køre løs.

Tager du den første kopi over trådet netværk eller trådløst?
Prøv at gør det forfra bare med trådet netværk.

Det skal ikke tage en uge at lave en kopi.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 26-09-11 11:31

On Mon, 26 Sep 2011 11:35:29 +0200, <Hans Houmøller> wrote:
> [...]
>
> Jeg satte en TM i gang, og nu her et døgn efter har jeg kun 1 TM kopi
> liggende, hvilket jo vil sige, at den ikke laver de kopier, den burde,

NÃ¥r du bruker Time Capsule lagrer Time Machine backupen i et
sparseimage, åpner du diskimaget vil du se strukturen nøyere. Men du
bruker jo Time Machine for å titte i backupene dine. Se ellers link
nederst.

> Samtidig har jeg et vindu åbent, hvor der står, at TM "afslutter" - og
> det skal jeg selv lukke.

Høres ut som om at du har åpent Time Machine i System Prefs.

> Hvis det er noget med Lion, der er galt, hvordan får jeg så hentet den
> igen? Jeg har prøvet, men får via app store at vide, at den er installeret.
>
> HJÆLP - HYL - SKRIG!!!

Holde inn command+r under reboot for å få mulighet til å installere Lion
på nytt

http://www.apple.com/findouthow/mac/#timemachinebasics

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-09-11 18:53

Har nu prøvet med cmd+r og geninstalleret Lion og vil senere sætte min
Time Capsule i gang igen ligesom jeg gjorde, da jeg fik den, nemlig med
kable i første gang.
Jeg håber så ikke, jeg skal vente godt en uge, før den er færdig denne gang.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-09-11 00:29

Så er min TM i gang på min Time Capsule, og denne gang er tidshorisonten
"omkring 3 dage", så det går jeg ud fra er ok.
Jeg vender tilbage, når det er lykkedes, for det skal det bare.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 06:07

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> Så er min TM i gang på min Time Capsule, og denne gang er
> tidshorisonten "omkring 3 dage", så det går jeg ud fra er ok.
> Jeg vender tilbage, når det er lykkedes, for det skal det bare.

Bruger du et ikke-hjemmelavet CAT-6 ethernetkabel direkte fra maskine
til TC?

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-11 09:31

Hej,

> Bruger du et ikke-hjemmelavet CAT-6 ethernetkabel direkte fra maskine
> til TC?

Det behøver ikke være kategori 6. Det er helt fint og lige så hurtigt
med et kategori 5e kabel.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-09-11 11:12

Jeg bruger et Cat 5e kabel, men jeg har sat det fra TC til min router.
Skulle det have været direkte i Mac'en?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-09-11 11:22

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> writes:

> Jeg bruger et Cat 5e kabel, men jeg har sat det fra TC til min router.
> Skulle det have været direkte i Mac'en?

Du skal nok have et kabel mere. Slå det trådløse i din Mac fra indtil
du er færdig med den indledende backup. Mac'en skal på via kabel
direkte til din TC.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-09-11 11:34

Den 27/09/11 12.22, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110927 skrev:

> Du skal nok have et kabel mere. Slå det trådløse i din Mac fra indtil
> du er færdig med den indledende backup. Mac'en skal på via kabel
> direkte til din TC.

Tak for råd - det prøver jeg.

--
Ingen dumme spørgsmål