UBound fejl med memo felt
Fra : Thomas Brejner

Dato : 27-09-11 19:50

Jeg har bygget lidt på en access database, og efter at ændre
nogle felter fra "text" til memo, melder den denne fejl:
Type mismatch: 'UBound'

Har laves noget af strengen:
Dim stregkodesplit
stregkodesplit = Split(rs22("stregkode"),"-")

og her er UBound funktionen:
for t = 1 to UBound(stregkodesplit)

Men bruges "text" i databasen, fungere den, men ikke med "memo"

Hjælp ønskes :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-09-11 07:17

Thomas Brejner wrote:

> og her er UBound funktionen:
> for t = 1 to UBound(stregkodesplit)
>
> Men bruges "text" i databasen, fungere den, men ikke med "memo"

Du bliver nødt til at poste noget mere kode og præcis fejlmelding.

Afhængig af hvordan du bruger t er det også forkert.

Stig Johansen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 28-09-11 17:45

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du bliver nødt til at poste noget mere kode og præcis fejlmelding.
>
> Afhængig af hvordan du bruger t er det også forkert.

> [...]

'Der smides udtræk fra database i en split, udtrækket kunne se sådan
ud: 78.01-64.01-65.01

Dim stregkodesplit
stregkodesplit = Split(rs22("stregkode"),"-")

Dim vareid
vareid = split(rs22("vareid"),",")

'Der finder jeg ud af hvor mange gange den har splittet, og køre x
antal udtræk.
for t = 1 to UBound(stregkodesplit)

response.write vareid(t)

Next

Fra : Thomas Brejner

Dato : 28-09-11 19:15

> [...]
>
> Du bliver nødt til at poste noget mere kode og præcis fejlmelding.
>
> Afhængig af hvordan du bruger t er det også forkert.

Og her laves databaseforbindelse og SQL sætning:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../data/????.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL22 = "Select * from udlejning_sager where id =" &
request.querystring("sagsid") & ""
Set rs22 = Conn.Execute(strSQL22)

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-09-11 08:12

Thomas Brejner wrote:

> strSQL22 = "Select * from udlejning_sager where id =" &
> request.querystring("sagsid") & ""
> Set rs22 = Conn.Execute(strSQL22)

Nu er det sikkert ikke relevant for din fejl, men vær opmærksom på at denne
konstruktion er sårbar overfor SQL-injection.

Prøv at tilføje "&sagsid=12 or 1=1" i din url.

Tilbage til Ubound.
Arrays er indexeret med 0-offset, så hvis Ubound = 2 har man _3_ elementer -
0,1,2
Læs evt:
http://www.virtualsplat.com/tips/asp-function-ubond.asp

Du skriver ikke hvilken linie osv. du får fejlen, så vi må over i noget
gætteri.

Har du tjekket at strgkodesplit ikke er null?

Prøv at udskrive nogle mellemresultater, eks:
rs22("stregkode")

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-09-11 08:53

On 27 Sep., 20:50, Thomas Brejner <tho...@psal.dk> wrote:
> [...]
>
> og her er UBound funktionen:
> for t = 1 to UBound(stregkodesplit)
>
> Men bruges "text" i databasen, fungere den, men ikke med "memo"

Hvad laver funktionen rs22?

MVH
Rune Jensen

Fra : Thomas Brejner

Dato : 28-09-11 17:23

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Hvad laver funktionen rs22?
>

> MVH
> Rune Jensen
RS22 er blot udtræk fra en database, så det den trækker ud der kunne
fx være: 78.01-65.01-65.02