Logic Pro 9.0.2. vil ikke starte i Løve.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-09-11 08:55

Efter erhvervelsen af en ny iMac og dermed er gået på Løven er jeg ved
at kontrollere mine programmer. Alt er overført fra min gl. iMac via
overførelsesassistenten.

De "grå" programmer der krævede Rosetta er fjernet, men Logic Pro 9.0.2.
er ikke grå men der meddeles "Du kan ikke bruge denne version af
programmet Logic Pro 9.0.2. med denne version af OS X".

Main Stage - der er en del af Logic Pro vil godt starte men kræver
serial nr. (fra Logic Pro) men det acceptere ikke mit serial nr.
Kan det skyldes at Logic Pro ikke vil starte (og autoriseres).

Der er lidt af det samme med Light Zone (acceptere serial nr. men siger
herefter intern fejl)

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-11 09:24

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Kan det skyldes at Logic Pro ikke vil starte (og autoriseres).
>
> Der er lidt af det samme med Light Zone (acceptere serial nr. men siger

9.0.2 er også en gammel version .. har du prøvet at opdatere ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-09-11 09:48

> 9.0.2 er også en gammel version .. har du prøvet at opdatere ?

Den almindelige opdate siger OK, men på Apple fandt jeg en 9.1.5. - men
den kan ikke finde en legal version af 9.0. på min maskine. Den er der,
men autorisationen mangler nok p.g.a. overførelsen fra den gamle
maskine.

Så er vi vist ved "punkt 22".

> /thomas

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-11 09:54

> [...]
> den kan ikke finde en legal version af 9.0. på min maskine. Den er der,
> men autorisationen mangler nok p.g.a. overførelsen fra den gamle

Du burde kunne geninstallere en clean 9.0 ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-09-11 10:15

> Du burde kunne geninstallere en clean 9.0 ?

Det prøver jeg. Jeg melder tilbage.

Michael C.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 25-09-11 16:20

> Det prøver jeg. Jeg melder tilbage.

Det har jeg gjort - nu er det 9.1.5. og det var det der skulle til.

Nu spiller det fint - også MainStage
Ved de første starter søgte programmerne efter noget BIAS - SoundSoap
hvilket jeg har som SoundSoap SE 2 fra Toast (Roxio) men min
autorisation fra Toast blev ikke godkendt. Nu spøger programmerne ikke
mere til dette, men hvad skal det bruges til (SoundSoap er blot et
simpelt støjreduktionsprogram - hvilket jeg bruger Soundtrack Pro til).

I øvrigt må jeg indrømme, at hverken Logic - og slet ikke MainStage - er
programmer jeg bruger. Hvorfor jeg i sin tid har erhvervet Logic Pro
står hen i det uvisse.

Gennemgangen af programmer på den nye maskine er mere for at rydde op.
De skal virke - og så bliver de, og hvis ikke de virker, så er det ud.

Michael C.