SKAT indberetning
Fra : Filip Ravn

Dato : 24-09-11 15:11

Har snart ledt forgæves, og kunne ikke finde hvordan jeg præcist skal
indberette løn som min arbejdsgiver ikke har indberettet (arbejde der ellers
ville være at forstå som sort).
Der må være en rubrik på forskudsopgørelsen hvor man skriver hvad man har
tjent, men så vidt jeg kan se, angiver man hvad man skal betale i SKAT, og
ikke hvad man har tjent, så SKAT selv kan beregne hvad man skal betale.

En step by step vejledning vil være super :)
Filip

Fra : Charlotte E.

Dato : 25-09-11 16:38

Log-in på Skat's selvbetjening.
Vælg 'Ændre forskudsopgørelsen' i venstre side.
Skriv, hvad du forventer at tjene i rubrik 10 (første felt)

That's it...

CE

Fra : Lisser

Dato : 25-09-11 22:43

On Sat, 24 Sep 2011 16:10:52 +0200, Filip Ravn wrote:

> Der må være en rubrik på forskudsopgørelsen

Forskudsopgørelsen har ingen betydning. Regn selv din skat ud den 31
december og betal restskatten med dankortet. Herefter har du op til 7
måneder at selvangive din indkomst, og mon ikke arbejdsgiveren til den tid
har angivet dig.

Fra : Filip Ravn

Dato : 01-10-11 14:13

> [...]
> december og betal restskatten med dankortet. Herefter har du op til 7
> måneder at selvangive din indkomst, og mon ikke arbejdsgiveren til den tid

Arbejdsgiveren har ikke tænkt sig at angive lønnen til SKAT. Derfor skal jeg
selv indrapportere det løbende. Der er noget som hedder frivillig
indberetning af skat, men det kan jeg ikke lige finde ud af hvordan det
fungerer eller om det overhovedet har relevans i dette tilfælde.

Filip

Fra : Lisser

Dato : 02-10-11 11:31

On Sat, 1 Oct 2011 15:13:09 +0200, Filip Ravn wrote:

> Arbejdsgiveren har ikke tænkt sig at angive lønnen til SKAT.

Det er også uden betydning.

> Derfor skal jeg
> selv indrapportere det løbende.

Det behøver du ikke.

> Der er noget som hedder frivillig
> indberetning af skat, men det kan jeg ikke lige finde ud af hvordan det
> fungerer eller om det overhovedet har relevans i dette tilfælde.

Du skal bare betale restskatten med dit dankort inden den 31 december i
skatteåret, så har du betalt frivilligt og slipper for renter og
skatteanklager. Både skatteberegning og betaling af restskatten, sker på
skat.dk

Hvis SKAT selv finder ud af, at du skulle have betalt mere i skat (og det
gør de ofte) og der er en åbenbar forskel på forskudsskatten og
slutskatten, så kan du få en bøde på op til 3 gange skattebeløbet, ved
forsætlig skatteunddragelse.