program fryser/vil ikke lukke
Fra : Hans Houmøller

Dato : 24-09-11 22:25

Jeg har fået et for mig uløseligt problem: Excel vil ikke lade mig lukke
sig ned på hverken den ene eller den anden måde. Jeg kan heller ikke
bruge metoden med en genstart af maskinen, da den er i gang med at lave
sin første TM-backup på min ny Time Capsule, som jo tager en del tid.

Jeg prøvede den mulighed (hvor dum kan man være?) at slette programmet
for så at hente det ind igen fra TM-kopien, som jo af gode grunde ikke
kunne virke, da den ikke eksisterede, TM-kopien.

Skal jeg bare være tålmodig og afvente færdiggørelsen og så forsøge med
en genstart.

Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 24-09-11 22:29

Den 24/09/11 23.25, Hans Houmøller skrev:
> Jeg har fået et for mig uløseligt problem:

.... og det har jeg så alligevel ikke, for løsningen var at gå gennem
Finder og der bede om at afslutte programmet, hvilket virkede.

Det må vel være en ny funktion i Lion?

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-11 22:36

Hans Houmøller <hanshoumoller@gmail.com> wrote:

> [...]
> bruge metoden med en genstart af maskinen, da den er i gang med at lave
> sin første TM-backup på min ny Time Capsule, som jo tager en del tid.

Jeg kan se, du har fået løst problemet, og det er jo fint. Jeg vil blot
sige, at man godt kan slukke computeren midt i en Time Machine-kopiering
(eller sætte den på vågeblus). Kopieringen afsluttes, og så genoptages
den, næste gang computeren tændes. Det kan jo heller ikke være meningen,
at man nogle gange ikke kan slukke sin computer, når man ønsker det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-09-11 00:11

Den 24/09/11 23.35, Henrik Münster skrev:
> [...]
> den, næste gang computeren tændes. Det kan jo heller ikke være meningen,
> at man nogle gange ikke kan slukke sin computer, når man ønsker det.

Det er jeg glad for at lære, så tak for det.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 24-09-11 23:53

On Sat, 24 Sep 2011 23:29:12 +0200, <Hans Houmøller> wrote:

> ... og det har jeg så alligevel ikke, for løsningen var at gå gennem
> Finder og der bede om at afslutte programmet, hvilket virkede.
>
> Det må vel være en ny funktion i Lion?

Option+klikk på ikonet i docken eller bruke alt+cmd+esc for å få opp
vinduet for tvangsavslutning av programmer? I så fall nei, vært der
lenge.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-09-11 00:12

Den 25/09/11 00.52, Tor Einar Samdahl skrev:

> Option+klikk på ikonet i docken eller bruke alt+cmd+esc for å få opp
> vinduet for tvangsavslutning av programmer? I så fall nei, vært der
> lenge.

Så har jeg ikke været opmærksom på det før - sikkert fordi jeg ikke har
mødt problemet tidligere.

Tak for svar.

--
Ingen dumme spørgsmål